نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. اسفند 1396 - 10:11
هواپیمای ATR72 "تهران-یاسوج" پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شد که حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و2 نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛  هواپیمای ATR72 "تهران-یاسوج"  پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شد که حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و2  نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

روز نهم

11:00

شاهین فتحی  معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت و گو با #میزان: بامداد امروز ۷ تن از اهالی و کوهنوردان محلی بدون اطلاع به تیم‌های امدادی برای یافتن اجساد کوهنوردان به ارتفاعات دنا صعود کردند، اما با توجه به شرایط بد جوی گرفتار برف و کولاک شدند. 

ساعتی بعد امدادگران که متوجه مفقود شدن این افراد شدند، وارد عمل شده و توانستند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

در حال حاضر این افراد در مسیر بازگشت هستند و با امدادگران ارتباط کامل دارند. در صورتی که نیاز به امدادرسانی باشد، یک تیم در آماده باش است تا به این افراد برای بازگشت کمک کند. 

درخواست ما این است که افراد محلی به هیچ وجه بدون هماهنگی عازم منطقه سقوط هواپیما نشوند، زیرا وضعیت جوی در منطقه به هیچ وجه مناسب نیست. 

***************************************************

10:00

استانداری کهکیلویه و بویراحمد: از نیروهای مردمی تقاضا داریم بدون هماهنگی با امدادگران به محل حادثه نروند، شب گذشته 7 نفر از نیروهای مردمی و محلی بدون هماهنگی با نیروهای امدادی به منطقه محل حادثه سقوط هواپیمای مسافربری رفتند که هم اکنون نگران وضعیت این افراد هستیم و تیم‌های امدادی در حال جستجوی آنها نیز هستند. ابتدا این خبر مورد تأیید منابع معتبر قرار نگرفت اما با بررسی بیشتر تأیید شد .

************************************************************

 

8:00

مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با چهارفصل گفت: اگر امروز شرایط جو پایدار شود و از شدت بادها در منطقه کاسته گردد بالگردهای هوانیروز نیروهای امدادی و کوهنوردان را به منطقه سانحه دیده هلی برن خواهند کرد.

وفایی مقدم اشاره کرد: همه نیروها و اکیپ های مختلف اعم از زمینی و هوایی در حال آماده باش صدرصد هستند تا به امید خدا و در صورت مهیا شدن امکان برای صعود، امروز عملیات امداد و نجات را آغاز نمایند و همه چشم انتظاران و بازماندگان این حادثه دلخراش را از دلواپسی رهایی ببخشند.

مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان یادآور شد: از همه خانواده های داغ دیده و مردم فهیم وصبور استدعا داریم به محل مورد حادثه عزیمت ننمایند و با خویشتن داری امکان امداد و نجات را برای نیروهای امداد و رسان  مهیا نمایند.

******************************************************************
*****************************************************************

روز هشتم

8:15

مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛ اجساد متوفیان تا مراحل تکمیلی تحویل داده نخواهد شد/ منتظر دیگر اجساد خواهیم ماند

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با چهارفصل گفت: احراز هویت و تعیین تکلیف اعضای کشف شده سانحه هوایی تهران_یاسوج تنها بخشی از کار این سازمان است که تشخیص آن از طریق DNA مشخص شده است و این مرحله تا رسیدن اجساد و اعضای تکمیلی سانحه دیدگان این اتفاق منتظر خواهد ماند.

 

کامروز امینی افزود: این سازمان اعضای کشف شده را تا اطلاع ثانوی و تا رسیدن دیگر اعضا و پیکرهای متوفیان تحویل بازماندگان نخواهد داد و این امر را تا مراحل تکمیلی موضوع با جدیت و تلاش شبانه روزی همه مسئولان، امدادگران و سازمان پزشکی قانونی پیگیری خواهند نمود.

 

مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: از ملت ایران و به خصوص مردم فهیم و همیشه صبور استان کهگیلویه و بویراحمد استدعا داریم همانطور که از بدو این حادثه دلخراش همراه و همیار همه ما بوده اند، تقاضا داریم تا حصول نتیجه نهایی آرامش خاطر خود را حفظ نمایند و مطمئن باشند همه ما تلاش دو چندان خود را به خرج داده و می دهیم که در کمترین زمان ممکن آنها را از دلواپسی در بیاوریم.

روز هفتم

12:00

تعیین هویت قربانیان حادثه هواپیمای یاسوج هنوز نهایی نشده است

 سازمان پزشكی قانونی كشور اعلام كرد: تاكنون هیچ پیكر كاملی از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج به پزشكی قانونی تحویل داده نشده بلكه تنها بقایایی از اجساد به پزشكی قانونی ارجاع شد كه بررسی های تشخیصی لازم در مورد آن‌ها انجام شده است.

 به گزارش اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، بعد از تجمیع و تحویل مابقی قطعات یا پیكرهای اجساد این حادثه به پزشکی قانونی یاسوج، نسبت به تكمیل بررسی ها و اظهار نظر نهایی در خصوص تعیین هویت قربانیان سقوط هواپیما اقدام خواهد شد.

 بدیهی است هر گونه اطلاع رسانی مربوط به پزشكی قانونی صرفا از طریق سایت رسمی سازمان پزشكی قانونی كشور انجام می شود و اخبار نقل شده از سایر منابع، مورد تأیید سازمان پزشکی قانونی نیست.

*********************************************************

10:00

رئیس سازمان پزشکی قانونی:

تعدادی از اجساد سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج شناسایی شدند.
اسامی جان‌باختگان شناسایی‌شده تا یک ساعت دیگر اعلام می‌شود.

****************************************************************

8:30

مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد: دستور توقف امداد و نجات/ بارش شدید برف و باران، امدادگران را زمین گیر کرده است!

 

مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد به چهارفصل گفت: از ساعت 17 بعداز ظهر دیروز تا 2 بامداد امروز طی جلسه ای که ستاد بحران با مسئولین و متولیان امر امداد و نجات این سانحه در شهرستان دنا داشته ایم و با توجه به بارش شدید برف و باران و همینطور وزش باد هنوز هیچگونه دستوری بنا بر صعود امدادگران و کوهنوردان به منطقه سانحه دیده هواپیمای تهران_یاسوج صادر نگردیده است.

 

وفایی مقدم افزود: از آنجایی که جان امدادگران و کوهنوردان برای مدیریت بحران مهم است و با عطف به اینکه طی این چند روز تعداد سه اکیپ از کوهنوردان با مشکلات شدیدی در این منطقه روبرو شده اند که به زحمت نجات یافته اند به نظر می رسد که نحوه امداد و نجات تا اطلاع ثانوی با توجه به وضعیت جوی آب و هوایی به روزهای بعد موکول شود.

 

وی ادامه داد: بنا به دستور مدیریت بحران کشوری و استانی تصمیم گرفته شده است که تا جو آب و هوایی به مرز آرامش نرسد و همینطور ابرها از منطقه خارج نشوند و مه آلودگی از این محدوده محو نشود نمی تواند برای امداد رسانی اقدامی صورت بپذیرد.

 

مدیریت بحران استان در پایان گفت: ضمن توصیه خانواده های داغ دیده به آرامش ادامه داد با نتیجه گیری کلی از جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران تصمیم گرفته شد که تا 48 ساعت بعد از آرامش کامل وضعیت جوی آب و هوایی نمی توان اقدام عملی انجام داد و در حال حاضر همه نیروهای امدادی چه هوایی و چه فضایی در حال آماده باش کامل هستند تا در صورت آرام شدن جو به مقوله امداد و نجات ادامه بدهند.

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا