پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل
Published on پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل (http://chaharfasl.ir)

صفحه اصلی > عکس‌‌هایی از پیکان که قبلاً ندیده‌اید

30. دى 1392 - 12:09
عکس‌‌هایی از پیکان که قبلاً ندیده‌اید [1]
بالاخره هر کسی با آن یک خاطره‌ای دارد. این داستان فقط مربوط به ایرانی‌ها نمی‌شود. پیکان با نام‌ها و شکل‌های مختلف در سرتاسر دنیا، علاقه‌مندان بسیاری داشت.

به گزارش چهار فصل [2] به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا [3]،  به نقل از بازارخبر، پیکان خودروی رویایی و به یاد ماندنی که سال ها در ایران حکومت کرد در مدل های مختلفی به خیابان ها آمد :

کارلوکس

تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد و دارای حجم موتور ۱۷۲۵ سی‌سی بود. این مدل مجهز به نوارهای فلزی و آب کروم کاری در جای کنار بدنه، داشبورد چوبی، سپرهای استیل کوتاه بود. [2]
دولوکس؛ تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد.


پیکان جوانان (هیلمن جی‌تی)


استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان اضافه شود.


دولوکس فیس‌لیفت


از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در فرم ظاهری هانتر بوجود آورد، شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو وعقب (به فرم بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل)، نشانگرهای مقابل راننده، تولید شد. این مدل در سال‌های ابتدایی تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود.


پیکان پژویی


در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد.


پیکان ۱۶۰۰


تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و استفاده از جعبه‌دنده‌هایی از کشورهای آلمان آرژانتین و سرانجام تولید داخل، اکسل‌های تولید ایران، آغاز شد و برای ۱۳ سال ادامه یافت.

 

مونتاژ پیکان با ابزار اولیه

  [4]

 

ناگهان در بازار [4]

[4]

 

نقش آفرینی در فیلم قاتل نخبه [4]

[4]

 

وقتی بیش از حد اسپرت می شود [4]

[4]

 

در بازی معروف GTA [4]

[4]

 

در رالی محلی استرالیا [4]

   [4]

مدلی برای تپه نوردی [4]

[4]

 

حضور در بازی گوست ریکون [4]

[4]

 

صادرات پیکان از انگلستان [4]

[4]

مدل پیکاپ وانت دستکاری شده با نماد دوج [4]

[4]

 

قبل از انقلاب در تبلیغ کداک [4]

[4]

 

خداحافظی با پیکان [4]

[4]

 

هنرنمایی جوانان خلاق [4]

[4]

این هم از مدل لیموزین [4]

[4]

دور دنیا با هیلمن هانتر [4]

[4]

برای چه کاری استفاده می شد؟ [4]

[4]

حضور در مسابقات رالی [4]

[4]

رنگ مشکی روغنی هم بد چیزی نبود [4]

[4]

 

اولین تولیدی های استیشن [4]

[4]

 

نسخه های استیشن و سدان از یک مدل [4]

[4]

دستکاری برای تعبیه زاپاس [4]

[4]

 

گاهی سر کار هم برده می شد [4]

[4]

 

تبلیغ شرکت لاستیک سازی دانلوپ [4]

[4]

 

پیکان فرمان راست دیده بودید؟ [4]

[4]

 

هانتر در کنار اولین تولیدی شرکت [4]

[4]

   [4]

مدلی که شرکت سانبیم می ساخت [4]

[4]

 

حضور در گردهمایی لوکس ها [4]

[4]

نسخه استیشن با رنگ منحصر به فرد [4]

[4]

 

حضور در رالی بیابان [4]

[4]

 

رنگ آمیزی دو خط به سبک مسابقه ای ها [4]

انتهای پیام/گ

 


Source URL: http://chaharfasl.ir/node/52009

پیوندها
[1] http://chaharfasl.ir/node/52009
[2] http://chaharfasl.ir/
[3] http://dana.ir/
[4] http://chaharfasl.ir