نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آبان 1393 - 13:15
حماسه تاریخی مردم کهگیلویه وبویراحمد در تشییع مرحوم آیت الله ملک حسینی
بازخوانی عشق و ارادت مردم استان به مرحوم آیت الله ملک حسینی
تدابیر مسئولان استان برای بزرگداشت عالم بزرگ کهگیلویه وبویراحمد چیست؟
مردم استان کهگیلویه وبویراحمد از هر قشر، گروه و جناح سیاسی با حضور حماسی خود در مراسم تشییع این عالم ربانی عشق و ارادت خود را نسبت به مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی به نمایش گذاشتند.

به گزارش چهارفصل،مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) که در دوران خفقان و کنترل شدید عمال شاه، نقش بسیار تعیین کننده ای در حرکت مردم حوزه جنوب به ویژه مردم استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد داشتند.

 

گفتنی است تقوا و دینداری خانوادگی اجداد معظم له در منطقه با احترام و اعتقاد مردم همراه بوده و نقش مهمی در تبلیغ و گسترش دین و اعتقادات صحیح در منطقه داشت و باور مردم به این خاندان باعث كینه توزی و حسادت برخی خوانین و قدرتمندان می شد در سال‌های تحصیل علوم دینی از محضر اساتیدی چون فیلسوف بزرگ حكیم احمد دارابی، مرحوم آیت الله آقامیرزا عبدالكریم حائری یزدی بهره بردند.

 

آیت الله سید كرامت الله ملك حسینی از سال 1341 در كنار امام به مبارزات سیاسی پرداخت و در حمله به فیضیه مجروح شده و همواره تحت مراقبت و كنترل بودند تعقیب مداوم و لحظه به لحظه در مسافرتها و بازدیدها به خصوص هنگام ورود به عرصه ایلات و عشایر، تعرض های مكرر به مدارس و بیت وی، متواری بودن 7ماهه، احضار و بازداشت و بازجوئیهای سخت گیرانه، تعطیل كردن مدرسه علمیه و حوزه تدریس توسط رژیم همگی نمونه ای از سوابق مبارزاتی اوست.

 

ایشان كه از اعضای مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان كهكیلویه و بویراحمد بودند، ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۱ به دلیل عارضه جسمی دار فانی را وداع گفتند.

 

 

 

با رحلت این عالم ربانی موج نگرانی استان های جنوب کشور ، حوزه های علمیه ومسئولان کشوری را گرفت و با برپایی مراسم های در خور این عالم به عزاداری در سراسر کشور برای وی پرداختند.

 

مردم استان کهگیلویه وبویراحمد که خدمات شایسته مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عشایر جنوب کشور، علوم دینی و مبارزات سیاسی  وی را به خوبی دریافت کرده بودند  و با حضور حماسی از هر قشر، جناح و گروه سیاسی ارادت خود به این عالم بزرگ را به نمایش گذاشتند.

 

در همین رابطه آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، فرزند و خلف صالح این عالم ربانی  درعصر مراسم اربعین این عالم ربانی در یاسوج، افزود: حرکت مردم کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تشییع با شکوه آیت الله ملک حسینی (ره) یک حادثه نبود بلکه یک حماسه بود زیرا پشتوانه ای از غیرت، شرف، دینداری و قدرشناسی داشت.

 

وی با بیان اینکه حماسه حضور مردم در این مراسم همه کشور را تحت تاثیر قرار داد، اظهار داشت: برخی بزرگان می گفتند "این حماسه عزتی برای تشیع، روحانیت و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود."

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردمی که با حماسه خود به دین و نظام و کشورشان عزت بخشیدند، شایسته تقدیر هستند.، افزود: هر عزت و آبرویی که به کسی می رسد، از جانب خداوند است و خداوند به عزت خود به بشر عزت می بخشد.

 

یادگار حضرت آیت الله العظمی ملک حسینی با بیان اینکه مردمان این دیار مردمانی خدادوست، متدین و خداجو هستند، اظهار داشت: این مردم با این همه خصوصیت الهی پیکر مطهر آیت الله ملک حسینی را تشییع کردند.

 

وی تصریح کرد: اوصاف آن عالم ربانی خلاصه ای از اوصاف مردم پاک نهاد کهگیلویه و بویراحمد بود.

 

ملک حسینی در ادامه سخنانش با تشکر از مردم استانهای کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر برای حضور حماسی در تشییع و تدفین پیکر مطهر آن عالم مجاهد، بیان داشت: این حضور شرف بخش و با محبت مردم این استانها، تشییع پیکر مطهر این فقیه عالیقدر را به حماسه ای تاریخی بدل کرد.

 

فرزند آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه همه کسانیکه در این مراسم حضور داشتند، نام استان کهگیلویه و بویراحمد را در کشور به نامی جاودان مبدل کردند، اظهار داشت: هرگاه در جایی سخن از دین،غیرت، شرف و قدرشناسی نسبت به عالمان دین به میان آید، نام کهگیلویه و بویراحمد در اذهان متجلی می شود.

 

وی افزود: این عزت و آبرو که مردم استان با عمل خود رقم زدند، در خطه جنوب پاینده و پایدار خواهد ماند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه جمعیت کهگیلویه و بویراحمد یک صدم جمعیت کشور است، عنوان کرد: این جمعیت عظیم در مراسم تشییع، نشان ازعزت، دینداری و خداجویی مردم استان دارد.

 

آیت الله ملک حسینی افزود: این حماسه نقطه روشنی از تاریخ برای آیندگان است که بدانند پدرانشان از دین، شرف، شخصیت، مجاهدت و مردمداری تقدیر کردند تا نسلهای آینده پاک و مردم دار و دیندار باشند.

 

گفتنی است 12 آبان ماه 93 دومین سالگرد این عالم ربانی است

 

امید است که مسئولان استانی  مراسمات درخوری برای بزرگ داشت این عالم ربانی در جای جای استان کهگیلویه وبویراحمد در نظر بگیرند وحتی برای نامگذاری برخی از مکان های علمی و تاثیر گذار استان به نام این عالم وارسته تدابیری را اتخاذ کنند.

 

گوشه ای از ارادت مردم مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد به مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی را در زیر مشاهده نمایید.

 

 

حماسه تاریخی مردم کهگیلویه وبویراحمد در تشییع مرحوم آیت الله ملک حسینی
حماسه تاریخی مردم کهگیلویه وبویراحمد در تشییع مرحوم آیت الله ملک حسینی
حماسه تاریخی مردم کهگیلویه وبویراحمد در تشییع مرحوم آیت الله ملک حسینی
حماسه تاریخی مردم کهگیلویه وبویراحمد در تشییع مرحوم آیت الله ملک حسینی
حماسه تاریخی مردم کهگیلویه وبویراحمد در تشییع مرحوم آیت الله ملک حسینی

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی