نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. شهريور 1393 - 13:16
حجت الاسلام ظهرابی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت:
سایت های ارزشی باید حفظ شوند نه فیلتر !
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت بیان داشت: سایت های ارزشی، مطالب ارزشی و هر حرکت و کاری که در جهت حفظ نظام و انقلاب برداشته می شود باید حفظ و حمایت شود.

به گزارش چهارفصل، حجت الاسلام ظهرابی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری خامی، در خصوص فیلتر شدن سایت های ارزشی گفت: باید امروزه از ظرفیت فضای مجازی در جهت ترویج آرمان های انقلاب اسلامی در میان مردم بالاخص جوانان بهره برد و این هم مستلزم آن است که بیش از پیش رسانه های ارزشی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه، اکنون رسانه‌های ضدانقلاب، هدف خود را تخریب خانواده های ایرانی که پایه و اساس اجتماع هستند قرار داده‌اند، بیان داشت: انتظار می رود که مسئولان امر نسبت به سایت های ارزشی که همه ی هم و غمشان ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی است بیشتر توجه داشته باشند نه اینکه مانعی برای آنان شود.

 

ظهرابی با بیان اینکه، هر کاری باید از طریق مجاری قانونی پیگیری و عمل شود، گفت: انتظار می رود که همه به وظایف قانونی خود عمل کنند و پس از تذکر لازم برخورد شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت بیان داشت: سایت های ارزشی، مطالب ارزشی و هر حرکت و کاری که در جهت حفظ نظام و انقلاب برداشته می شود باید حفظ و حمایت شود.

 

وی با اشاره به اینکه، مسئولان ذیربط نباید در فیلتر کردن سایت ها سلقیه ای عمل کنند، گفت: ما باید در جهت تقویت سایت های ارزشی قدم بر داریم و نه فیلتر کردن آنها، زیرا چنین سایت هایی می توانند کمک شایانی به جریان فرهنگی در کشور کند.

 

گفتنی است که، شبکه اطلاع رسانی دانا که از جمله سایت های ارزشی کشور محسوب می شود و در راستای حفظ و صیانت از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی قدم های استواری برداشته است و مدتی است که فیلتر شده است.

 

این در حالی است که عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه آیا وزارت ارشاد می تواند در اجرای قانون مطبوعات، سایت هایی را که بدون مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات فعالیت دارند مسدود کند؟ می‌گوید: وزارت ارشاد راساً نمی تواند دستور فیلتر و مسدودسازی هیچ یک از سایت های اینترنتی را صادر کند. چرا که هیچ قانونی، اختیار فیلتر و مسدودسازی نشریات الکترونیکی را به وزارت ارشاد نداده است.

 

وی اضافه می‌کند: وزارت ارشاد صلاحیت و مجوز فیلتر و مسدودسازی سایت‌های خبری را ندارد.

 

به گفته خرم‌آبادی، اگر وزارت ارشاد راساً دستور فیلتر و یا مسدودسازی سایتی را خطاب به ارائه دهندگان خدمات دسترسی و یا میزبانی صادر کند ، چنین دستوری فاقد اعتبار قانونی بوده و لازم الاجرا نیست.

 

انتهای پیام/ک

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی