نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. آذر 1393 - 21:22
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران ابراز داشت: متأسفانه باید 16آذر 93 را امنیتی ترین جلسه روز دانشجوی تاریخ ایران اسلامی دانست.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، مجتبی ثابتی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در مورد حواشی  16آذر93  که با حضور رئیس جمهو ردر دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: باید به مسئولان سیاسی کشور به ویژه دولتمردان دولت یازدهم این روز را تبریک گفت.

 

16آذرماه 93 امنیتی ترین روز دانشجوی تاریخ بود

وی در ادامه با بیان اینکه روز دانشجو نماد آمریکا ستیزی است نه روز سیاسی بازی برای برخی احزاب سیاسی، ابراز داشت: متأسفانه باید 16 آذر سال 93 را امنیتی ترین جلسه روز دانشجویی تاریخ ایران اسلامی با رویکرد جدید و تک صدایی دولت یازدهم دانست.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در ادامه با اشاره به این موضوع که وزارت علوم با یک برنامه از پیش تعیین شده و با یک یک سناریوی جدید به هیچ یک از تشکل های سیاسی اعم بسیج دانشجویی, انجمن مستقل، انجمن اسلامی و دیگرانجمن ها حق سخن گفتن دراین روز را نداد، تصریح کرد: تقسیم‌بندی جنبش دانشجویی خیانتی به قشر دانشجو بوده چرا که این کار جفا به استقلال فکری دانشجویان است.

 

توهین دوباره آشنا به تشکل های دانشجویی

ثابتی در ادامه به بی احترامی محرز مسئولان برگزار کننده جلسه و مشاور رئیس جمهور به بسیج دانشجویی در این جلسه اشاره داشت و گفت: آشنا مشاور رئیس جمهور در پاسخ به سئوال مسئولان بسیج دانشجویی مبنی بر صحبت نکردن تشکل ها در این جلسه گفته بود سه دقیقه حرف حساب از سوی تشکلهای دانشجویی کفایت می کند.

 

ثابتی با انتقاد ازسخنان آشنا مشاور رئیس جمهور دراین جلسه گفت: به مشاور رئیس باید گفت؛ آیا دکتر روحانی در این یکی دو سال سه دقیقه حرف حساب به منتقدان خود گفته، به غیراز اینکه آنها را( به جهنم) فرستاده و(عده ای تازه به دوران رسیده) معرفی کرده است.

 

شعار معکوس دولت

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاهی تهران با اشاره به این که تنها سه دقیقه به تشکل‌ها فرصت صحبت داده شود و بعد از دو سال بیاییم به آنان بگوییم نقدهایتان را بیان کنید، ابراز داشت: سوق دادن تشکل های دانشجویی به اصلاح طلبی و اصوالگرایی از سوی برگزار کننده این همایش نتیجه معکوس شعار اعتدال از سوی دولت یازدهم بود.

 

ثابتی با بیان اینکه درسند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان آمده است که آنها نه اصلاح‌طلب هستند نه اصولگرا، اظهار داشت: اصل روز دانشجو به حرکت‌های دانشجویی برمی‌گردد و اینکه مسئولان صدای دانشجویان را بشنوند اما در نهایت تعجب در 16 آذر سال 93 آنچه که اتفاق افتاد، حذف بخش بزرگی از صدای دانشجویان بود.

 

روز دانشجوی 93کاملاً مهندسی شده بود

وی با بیان اینکه جلسه روز دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور رئیس جمهور دولت یازدهم کاملاً مهندسی شده برای رسیدن به مقاصد دوست داران دولت یازدهم بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه همایش روز دانشجوی سال 93 با حضور روحانی در دنشگاه علوم پزشکی به ستادی برای سانتاژ تبلیغاتی و تخریب دولت های گذشته و تعریف و تمجید از دولت فعلی بود.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاهی تهران با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان دست چین شده سخنران در این همایش به بدترین نحو ممکن بدترین ناسزاها و سخن راعلیه جمهوری اسلامی و دولت گذشته بیان کردند، گفت: بیشتر افراد سخنرنان در این همایش بیشتزبه مجیز گویی و تعریف و تمجید از دولت یازدهم پرداختند.

 

ثابتی در ادامه به فضای امنیتی حاکم بر این جلسه اشاره داشت و گفت:فضای امنیتی حاکم بر این جلسه به گونه ای بود که دانشجویان با تفتیش بدنی وارد این سالن می شدند که این امر به دور از شعار اعتدال داده شده از سوی دولت یازدهم است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ما همیشه می‌دیدیم که در روز 16آذر مسئولان و حتی رئیس‌ جمهور در جمع دانشجویان حاضر می‌شدند و با یک فضای باز اجازه صحبت به دانشجویان را می‌دادند، گفت: امسال ما با یک تناقض مواجه بودیم از اینکه مراسم روز دانشجو توسط دولتمردان مدیریت و برنامه‌ریزی شد و تنها کاری که دولت انجام نداد این بود که برای حضور دانشجویان در این مراسم بلیت‌ فروشی نکرد.

 

دولت هماننده لبخند به شیخ های عربی به منتقدان خود هم لبخند بزند

مسئول سیاسی بسیج دانشگاهی تهران در پایان سخنان خود با بیان اینکه دولت نباید جنبش هاي دانشجویي را نسبت به خود بدبین کند، اظهار داشت:‌ ما انتظار داریم دولت همانگونه که با کشورهای غربی و عربی با خنده  ومهربانی‌های بیش از حد رفتار می کند،با منتقدان خود همین گونه برخورد کند، نه در تلاش برای حذف صدای منتقد خود باشد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی