نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. بهمن 1393 - 14:20
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت: افزون بر 12 میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه برای رینگ مخازن دوگنبدان در راستای آبرسانی از سد کوثر پیش‌بنی شده است.

به گزارش  چهارفصل به نقل ازخبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا تاج گردون صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی رینگ مخازن آب سرب دوگنبدان از سد کوثر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور رشادت‌، بصیرت و از جان‌گذشتگی مردم با راهنمایی‌ و رهبری پیر فرزانه انقلاب امام راحل است.

وی در ادامه با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه رینگ مخازن آب شرب دوگنبدان از سد کوثر افزود: سد کوثر بعد از احداث، خدمات بسیار زیادی در بحث انتقال آب شرب به نقاط مختلف کشور از گچساران تا بندر لنگه به طول 800 کیلومتر ارائه داده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سد کوثر در قلمروی جغرافیایی شهر دوگنبدان احداث شده است، تصریح کرد: متأسفانه شهر دوگنبدان به هر دلیلی نتوانست از آب سالم، گوارا و بهداشتی همچنین پایدار سد کوثر استفاده کند.

تاج‌گردون با بیان این‌که بعد از نخستین فاز انتقال آب از سد کوثر به گچساران به نظر می‌رسید آب به این شهر رسیده باشد، گفت: بعد از این که به عنوان خادم مردم گچساران و باشت در مجلس پذیرفته شدم با بررسی متوجه بسته شدن پروژه در قانون بودجه شدم.

وی ادامه داد: با بررسی و پیگیری از حق و حقوق ملت دفاع کرده و این طرح در قانون بودجه احیا شد و سال نخست سه میلیارد برای بودجه 92 در نظر گرفته شد.

تاج‌گردون اظهار کرد: این پروژه با مشکلات فنی روبرو شد که سبب سرمایه‌گذاری سنگینی در این خصوص شد که افزون بر چند میلیارد تومان هزینه انحراف آب از سد برای رسیدن به مخازن گچساران هزینه شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که افزون بر 12 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در سال 94 اعتبار مورد نیاز است، افزود: سال آینده در لایحه بودجه 12 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

تاج‌گردون پایدار بودن آب شرب و سالم و بهداشتی بودن آن را از مرایای اولیه این طرح عنوان کرد و گفت: از دیگر مزایای مهم این طرح کاهش مصرف و آسیب رساندن به سفره‌های آب زیرزمینی این منطقه است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این پروژه آب‌های زیرزمینی برای بخش‌های کشاورزی ذخیره شده و چاه‌های اطراف از خشک شدن نجات پیدا می‌کند.

تاج‌گردون در پایان تأکید کرد: با تکمیل آب امامزاده جعفر(ع) و انتقال آب سد «شیو» عمده مناطق گچساران از آب بهره‌مند شده و نیازهای بلند مدت مردم برطرف می‌شود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی