نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. بهمن 1393 - 22:41
مشاور امور روحانیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد
صدا و سیما در برنامه‌های شاد از اعتدال خارج می‌شود
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور روحانیت گفت: صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گاه در برنامه‌های شاد از حد اعتدال خارج می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل  از یاسوج، نشست صیانت حقوق شهروندی با موضوع حجاب و عفاف در ادارات و دستگاه‌های دولتی امشب با حضور علی ملازاده جانشین رییس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور برگزار شد که در این نشست علما و روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی‌اطهر در این نشست با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف از مسائل مهم اجتماعی به شمار می‌رود، اظهار کرد: در وزارت کشور در بحث صیانت از حقوق شهروندی و مسائلی از قبیل حجاب و عفاف برنامه‌هایی انجام گرفته است که در واقع این کارها در اصل وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی و دینی است و بنده تصوری غیر از این در گذشته داشتم.

موسوی‌اطهر با بیان اینکه برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات برای شناسایی و ارائه راهکارهای لازم برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف کار ارزشمندی است، اظهار داشت: سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف پای کار بیایند و زمینه‌های لازم را برای مقابله با بدحجابی فراهم کنند.
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور روحانیت با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استانی عشیره‌ای، قومی و قبلیه‌ای است که در بحث پوشش و حجاب در گذشته بسیار پایبند بودند، افزود: متأسفانه در جامعه امروزی به دلیل وجود برخی وسایل ارتباط جمعی از قبیل ماهواره برخی زنان در حد کمی از حجاب و عفاف فاصله گرفته‌اند و وظیفه روحانیون است که با این معضلات اجتماعی مقابله کنند.
این مسئول با اشاره به برخی از اقدامات خوب صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: صدا و سیمای مرکز استان حقیقتاً کارهای خوبی انجام می‌دهد، ولی در برنامه‌های شاد از اعتدال خارج می‌شود و با لباس محلی پر زرق و برق بدون چادر به عنوان نماد در جلوی بینندگان برنامه حاضر می‌شود، با این همه خدمت این کار اشتباهی است.
موسوی‌اطهر در ادامه افزود: امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با بدحجابی مثل گذشته نیست و باید دستگاه‌ قضایی پشت سر این کارها قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: در بحث مقابله با بدحجابی کار با اشتباه دارد انجام می‌گیرد.
 رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید به جای حجاب، مسئله عفاف را گسترش بدهیم تا حجاب کارمندان در محیط اداره و بیرون از اداره با هم تفاوت نداشته باشد.
وی یکی از مشکلات بدحجابی را به دلیل نبود لباس نامناسب در بازار دانست و افزود: باید وضعیت پوشاک و لباس مناسب در بازار ساماندهی شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از راه‌اندازی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: این مجمع بدون کارهای سیاسی و فراجناحی فعالیت خواهد کرد.

 

منبع:خبرگزاری فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی