نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. ارديبهشت 1394 - 15:14
پدر علم پیوند ایران گفت: بخش پیوند کبد در کشورهای منطقه از سوی متخصصین ایرانی راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، پرفسور سید علی ملک حسینی در حاشیه کنگره بین المللی خون یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: بخش پیوند کبد ایران بزرگترین بخش پیوند کبد در دنیاست که هم اکنون به دیگر کشورها نیز خدمات ارائه می دهد و چندی پیش بخش پیوند کبد و کلیه کشور پاکستان را ایجاد کردیم.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال راه اندازی بخش پیوند کبد و کلیه برخی کشورها ازجمله سودان، تاجیکستان و لبنان هستیم، بیان کرد: آموزشهای لازم به جراحان این کشورها داده می شود و  و بخش های پیوند این کشورها را نیز ایجاد می کنیم.

 

پدر علم پیوند ایران با اشاره به اینکه تاکنون 2850 پیوند کبد در کشور ایران انجام شد، خاطرنشان کرد: از سال 1372 تاکنون پیوند کبد به عنون یکی از خدمات ارزشمند پزشکی و درمانی در سطح ایران انجام می شود.

 

ملک حسینی بخش پیوند کبد بیمارستان نمازی شیراز را بزرگترین بخش پیوند کبد جهان عنوان و تصریح کرد: در دو ماه آینده این تعداد پیوند به 3000 پیوند کبد افزایش خواهد یافت.

 

وی با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کبد در کشورهای تاجیکستان، پاکستان و لبنان تصریح کرد: ارایه آموزش های لازم در این راستا با این کشورها و دیگر کشورها همچنان ادامه دارد.

 

پدر علم پیوند ایران کنگره بین المللی خون در یاسوج را جای خود آزمایی و تبادل افکار عنوان کرد و افزود: با توجه به حضور اندیشمندان از کشورهای مختلف جهان کنگره بین المللی خون یک مزیت مهم برای معرفی استان کهگیلویه وبویراحمد به جهان است.

 

ملک حسینی با بیان اینکه عصر امروز عصر رقابت علمی بین کشورهای جهان است گفت: کشوری که علم بیشتری یاد بگیرد و بهتر عمل کند برنده این رقابت خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: برای پیشرفت در مجامع بین المللی باید اول بدانی، بخوانی و به آن عمل کنید تا بتوانید پیشرفت کنید.

 

به گزارش ایسنا، کنگره بین المللی خون، بیماری ها و کاربردهای بالینی آن به مدت چهار روز از امروز، دوشنبه، 21 تا 24 اردیبهشت ماه در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

منبع:صبح زاگرس

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی