نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. ارديبهشت 1394 - 13:13
روابط عمومي چشم بیدار هر دستگاه اجرایی است که می تواند نقش مهمی در پویایی، اطلاع رسانی و خدمت رسانی به مردم داشته باشد اما در استان کهگیلویه و بویراحمد بدون توجه به این کارکرد مهم نقش روابط عمومی تنها در نصب بنر در برخی آیین ها و انتشار اخبار بی محتوا خلاصه می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،  برخی پورتال های دستگاه های اجرایی  کهگیلویه و بویراحمد که باید به طور روزانه بروز رسانی شود در طول چند سال متوالی اخباری از فعالیتهای انجام گرفته سازمان مربوطه منتشر نمی شود که این امر حاکی از بیگانه بودن مسئولان روابط عمومی اداره های استان با نقش و جایگاه خود است.

 

بگارگیری ساده ترین نیروها در سمت مسئول روابط عمومی و تخصص نداشتن این نیروها در حوزه کاری از جمله عوامل مهمی است که مسئولان روابط عمومی اداره های کهگیلویه و بویراحمد را دچار نوعی سردرگمی کرده است.

 

هرچند برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد با استخدام مسئولان روابط عمومی متخصص و کارآمد تا حدودی توانسته اند به این جایگاه اهمیت دهند اما عدم نگرش و شناخت کافی از مسئولیت و وظیفه روابط عمومی از سوی مدیران نیز معضلی است که مسئولان روابط عمومی را در دستگاه های اجرایی استان آزار می دهد.

 

در تعریف روابط عمومی آمده است مجموعه اي از اقدامات و تلاش هاي آگاهانه، ‏سنجيده و برنامه ريزيشده به منظور جلب مشاركت عمومي و ‏استقراء و كسب تفاهم متقابل بين يك سازمان و گروههاي مورد ‏نظر آن سازمان است.

 

بايد پذيرفت كه روابط عمومي دانش، فن، ‏هنر و تخصص است كه داراي اصول فلسفي خاصي بوده و از ‏انگيزه بالايي براي خدمتگزاري به مردم وجامعه برخوردار ‏است.

 

بر هیچ کس پوشیده نیست که رسانه ها نقش اطلاع رساني را در جامعه به عهده دارند و اين مهم بر عملكرد‏ روابط عمومي و نقش آن در ارتباط با رسانه ها تأكيد دارد.

 

هدف روابط عمومی ها از ارتباط ‏با رسانه ها تنها ارسال اخبار و گزارش عملكرد نيست؛ بلكه بايد با رسانه ها‏به گونه اي ارتباط برقرار کرد كه اين ارتباط دوسويه و به صورت فعال باشد.

 

تعداد 43 سایت روابط عمومی دستگاه اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تعداد کمی از این آمار فعال و بروز رسانی می شوند .

 

9 سایت روابط عمومی در دستگاه های اجرایی شامل (امور عشایر استان، سازمان بازرسی، بنیاد مسکن، هیئت فوتبال، بنیاد شهید و امور ایثار گران،پلیس، شهرداری سی سخت،سازمان جوانان، اداره کل بیمه خدمات درمانی استان )به طور کامل غیر فعال بوده و هیچگونه فعالیتی ندارند، حتی نرم افزار پایه ی سایت را هم ندارد و با وارد کردن آدرس آن ها با پیغام خطا مواجه می شویم.

 

 

تعدادی از این سایت های راه اندازی شده تنها برای خالی نبودن عریضه و صوری بوده و هیچ فعالیتی ندارند.

 

و بقیه سایت ها هم فعالیت دارند ولی نه به صورت حرفه ای و مستمر.

 

تعداد انگشت شماری از سایت های روابط عمومی ادارات استان (کمیته امداد، استانداری،پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح،ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان استان)فعالیت خوبی دارند و آن هم در سطح متوسط.

 

27 اردیبهشت هرسال به نام روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی