نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. ارديبهشت 1394 - 8:44
جشنواره عشاير،chaharfasl.ir
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
شرکت 8 استان در جشنواره فرهنگ عشایر کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از شرکت 8 استان در جشنواره فرهنگ عشایر این استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، ،محمود باقری اظهار داشت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته تاکنون عشایر 8 استان برای شرکت در جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران اعلام حضور کرده، که همین امر موجب شده تا جانمایی اسکان آنها در محوطه برگزاری جشنواره فراهم شود.

 

وی تصریح کرد: عشایر همدان، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمان و آذربایجان‌شرقی از جمله شرکت‌کنندگان این گردهمایی بزرگ ملی هستند.

 

باقری ادامه داد: از آنجایی که دو روز تا آغاز مراسم افتتاحیه سومین جشنواره «کوچ عشایر» زمان باقی‌ مانده به نظر می‌رسد تعداد عشایر شرکت‌کننده به 10 استان برسد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه برگزاری جشنواره عشایر را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های جامعه کوچ‌نشین کشور دانست و افزود: باید با ایجاد فضای لازم با قابلیت‌ها و ساز و کارهای اثربخش و متناسب با ویژگی‌های جامعه عشایری، جنبه‌های مختلف زندگی عشایر را در معرض دید عموم قرار داد تا از این طریق بسترهای جذب گردشگر و توریست فرهنگی بیش از پیش شناسایی شود.

 

باقری در پایان ابراز امیدواری کرد که حضور اقوام مختلف کوچ‌نشین در یک مکان و برپایی سیاه چادرهای عشایر سایر استان‌ها در شهر یاسوج موجب رونق‌ گرفتن صنعت گردشگری استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد شود.

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا