نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آبان 1394 - 21:26
در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد
بزرگترین رویداد مهندسی ۱۳ و ۱۴ آبان در یاسوج
دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی از برگزاری این کنفرانس در یاسوج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمد غلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان ماه جاری در یاسوج برگزار می‌شود.

 

دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی اضافه کرد: شهر یاسوج از فردا ۱۳ آبان ماه شاهد برگزاری چهارمین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران خواهد بود که برای نخستین‌بار در سطح کشور با رویکرد «استفاده از تجارب حرفه‌ای مهندسان» و تبیین تجارب مهندسی با حضور فرهیختگان جامعه مهندسی و دانشگاهیان سراسر کشور در تاریخ‌های ۱۳ و ۱۴ آبان‌ماه جاری در محل دانشگاه یاسوج برگزار می‌گردد.

 

وی گفت: برگزاری این کنفرانس کمک زیادی به استفاده از مصالح نوین در استان می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه استفاده از اینگونه مصالح ضعیف هستیم و پیمانکاران ما کمتر با مصالح آشنایی دارند، افزود: کارفرمایان و پیمانکاران ما به همین دلیل بسیار کم از مصالح استفاده می‌کنند.

 

غلامی با بیان آماری در خصوص این که حدود ۵۰ درصد از مصالح نوین در استان ما کاربرد دارند و باید به سمت استفاده از آن‌ها گام برداریم، تصریح کرد: باید اذعان کرد که اکنون تنها از ۵ درصد مصالح نوینی که وجود دارند در استان استفاده می‌کنیم.

 

دبیر اجرایی کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران افزود: وضعیت در استان‌های دیگر متفاوت است به نحوی که آن‌ها تا ۳۰ درصد از مصالح نوین اکنون در ساخت و سازهای خود استفاده می‌کنند.

 

وی برگزاری کنفرانس و حضور بخش خصوصی و نمایش تولیدات آن‌ها را در غرفه‌های کنفرانس یکی از راه‌های شناخت پیمانکاران و مجریان طرح‌های ساختمانی در استان از مصالح نوین دانست و گفت: اصولا یکی از دلایل درخواست دانشگاه یاسوج برای برگزاری چنین برنامه‌ای در سطح ملی، حضور و نمایش این استعدادها و ظرفیت‌ها در مصالح نوین بوده است.

 

غلامی به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: فناوری‌های نوین در صنعتی‌سازی و سبک‌سازی از محورهای کنفرانس به شمار می‌رود.

وی گفت: آشنایی با مواد مرکب و نانو مصالح هوشمند و بومی‌سازی و فرهنگ‌سازی فناوری‌های نوین از دیگر محورهای کنفرانس ملی است که همه آن‌ها در ۱۱ محور خلاصه می‌شود.

 

غلامی ادامه داد: بی‌شک تلفیق آموزه‌های روز دانشگاهی با تجارب حرفه‌ای مهندسان شاغل در حرفه در جهت اعتلای صنعت ساختمان و هدایت صحیح سرمایه‌های عظیم ملی در بخش ساخت و ساز فرصتی را فراهم می‌آورد تا مهندسان حرفه‌ای در کنار فعالان دانشگاهی به انتقال تجربیات و آموزه‌های فنی و تخصصی روز بپردازند.

 

وی تصریح کرد: استقبال بی‌نظیر صاحب نظران، محققان و فعالان عرصه صنعت ساختمان در ارائه مقالات تخصصی و اعلام آمادگی جوامع دانشگاهی و مهندسی مبین اهمیت موضوع و تاثیرگذاری ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه است.

 

غلامی خاطرنشان کرد: در این کنفرانس که برای چهارمین بار در سطح کشور و نخستین‌بار در شهر یاسوج برگزار می‌شود؛ ضمن ارائه مقالات تخصصی شامل سخنرانی، پوستر و کارگاه‌های آموزشی مختلف به شرکت‌کنندگان گواهینامه اهدا می‌‌گردد.

کبنانیوز

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی