نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. آذر 1394 - 13:46
شاید یک دهه پیش فکر نمی کردیم فضای مجازی چنان گوی سبقت و سرعت را از دنیای واقعی برباید که مجبور شویم برای اینکه تنها یک شب دور از فضای مجازی در کنار هم باشیم کار به جایی برسد که کمپین راه اندازی شود و فراخوان منتشر گردد اما این اتفاق خیلی زودتر از آنچه تصور می شد افتاد و امروز گروه های تلگرامی زیادی مردم را به ممنوعیت استفاده از موبایل، در شب یلدا دعوت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مسعود احمدی - در گذشته که هنوز دنیا به درد امروز که همان محصور شدن در گرداب تکنولوژی های رنگارنگ است گرفتار نشده بود همه شب ها به درازای یلدا بود، آن شب ها چنان دیر می گذشت که انگار هر شب طولانی ترین شب سال را تجربه می کردیم اما امروزه حتی در طولانی ترین شب سال نیز در رقابت با تکنولوژی های مدرن و فضای مجازی، کم اورده ایم و دست به دامن همین تکنولوژی ها شده ایم تا شبی را بی خیال فضای مجازی سر کنیم.

تغییر رفتارهای اجتماعی ما انسان ها به دلیل ظهور فضای مجازی و چالش ها و آسیب های بی شماری که برای جامعه نوین به وجود آمده است شماری از کاربران فضای مجازی را به تکاپو انداخته است تا با راه اندازی کمپین 'شب یلدا موبایل ممنوع'، تنها برای یک شب هم شده نیز از این سرگرمی فاصله بگیریم.

در حال فراموشی است آن ایامی که شب ها را با عشق در کنار خانواده و اقوام سر می کردیم و در فضایی صمیمی تا پاسی از شب، در کنار هم بودیم، می گفتیم و می خندیدیم امروز چنان به دنیای فردگرایی ساخته مصنوعات بشری گرفتار شده ایم که حتی طاقت جمع های دو نفره خانوادگی را هم نداریم.

در دوره ای که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل، همه گیر شده و در حال تغییر روابط شغلی، اجتماعی و خانوادگی کاربران این فضا شده است شب یلدا فرصتی برای بازگشت به نهاد خویش و رجعت به سال های پیش است سال هایی که بدون حضور موبایل و فضای مجازی ، آسوده خاطر تر از اکنون زندگی می کردیم.

معتقدم تکنولوژی و اینترنت چندان هم بد نیست به ویژه آنکه اگر بخواهیم داشته هایمان را با دیگران و دوستان به اشتراک بگذاریم و از آن استفاده مناسب ببریم نه اینکه تمام شب و روز و حتی مهمانی های ما را به خود اختصاص دهد و ما را چنان گرفتار خود کند که خانه ماندن و یا مهمانی رفتن، چندان تفاوتی نداشته باشد مادامی که سر در گوشی یا تبلت خود داشته باشیم.
حال که در امشب شب یلدا یا همان شو چله است شما نیز به این کمپین بپیوندید و با خاموش کردن موبایل هایتان حداقل برای یک شب هم که شده با گذشته خود آشتی کنید گذشته ای که قطعا خاطرات جالبی برای شما از آن به یادگار مانده است.

کارشناسان معتقدند در شب یلدا باید عاطفه و مهربانی، میان اعضای خانواده و بستگان مبادله شود و گفت و گوها چهره به چهره باشد زیرا یلدا شب گفت و گوهای کلامی ارزشمند و گرامی داشتن بزرگترها است.

یکی از دوستان می گفت در مهمانی های خانوادگی، فامیل ها همان جلو در که می رسند بعد از در آوردن کفش ها، گوشی های موبایلشان را جمع اوری می کنم و تا موقع خداحافظی آن را سبدی نگه می دارم، پس لطفا تا میزبان در شب یلدا، موبایل هایتان را ضبط نکرده است خودتان رعایت کنید.
امشب شب یلدا است موبایل های خود را خاموش کنید لطفا.

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی