نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. دى 1394 - 12:18
با وجود محرز شدن عدم رابطه آلودگی هوا و بنزین داخلی اما انگار نهادهای دولت برگره زدن این معضل زیست محیطی به زلف دولت قبل به جای تدبیر اندیشی برای حل آن پافشاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، تشدید آلودگی هوای کلان شهرهای کشور در روزهای اخیر بخصوص در شهر تهران، دوباره بحث و بررسی در مورد عملکرد دستگاه های زیست محیطی و نهادهای مربوطه را به تیتر اول مطبوعات و رسانه های ملی و خبری کشاند.

آلودگی که در سال های اخیر به شدت برای ساکنین این شهرها آزار دهنده شده و تنها ناجی این مشکل در این سال ها وزارتخانه کائنات هستی (باد و باران) است.
مشکلی که عامل بروز و پیدایش آن در دولت های مختلف متغیر است.

واقعیت این است که با گذشت دوسال ازطرح سرطانزا بودن بنزین تولیدی در پتروشیمی ها از ناحیه مدیران وزارت نفت،همچنان آنها، مدرکی  دال بر درست بودن مدعای خویش به نهاد های مربوطه ارایه نکرده اند.

در همین رابطه مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت و گویی با رسانه ها اذعان کرد که جریان رسانه ای علیه بنزین تولیدی درپتروشیمی ها کارجهادی را زیرسوال برده و بنزین های وارداتی به کشور پاتیلی بوده و فاقد استانداردهای لازم است.

به نظرمی رسد مسئولان وزارت نفت و سازمان محیط زیست از رابطه غیر استاندارد بودن بنزین وارداتی و تشدید آلودگی هوای پایتخت به خوبی آگاه داشته، اما متاسفانه در این خصوص مشی سکوت را در پیش گرفته اند.

با وجود محرز شدن عدم رابطه آلودگی هوا و بنزین داخلی اما انگار نهادهای دولت برگره زدن این معضل زیست محیطی به زلف دولت قبل به جای تدبیر اندیشی برای حل آن پافشاری دارد.

در این بین همراه با برخوردهای سیاسی دولت با این پدیده شوم، شاهد همراهی حامیان دولت ( نمایندگان دولتی) در مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن منافع مردمی که به لطف رای آنان توانستند بر صندلی های سبز مجلس تکیه بزنند، با تعصبات سیاسی و حزبی در برابر این معضل سکوت کرده و در اقدامی عجیب با هوچی گری و داد و فریاد دست به تخریب نمایندگان معترض به شرایط موجود می زنند.

با توجه به واکنش های تند دولتمردان در برخود با منتقدان اگر در روزهای آتی این جمله را شنیدید: " به درک که هوا آلوده است! تنها کسانی حق تنفس دارند که دارای شناسنامه هستند!"  تعجب نکنید، دولت است دیگر...

در پایان به منظور تدابیر و ابتکارات ارزشمند سرکار خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در کنترل آلودگی هوا در کلان شهرها تقدیم می شود؛

ابر و باد و مه و خورشید و فلک مبتکرانه درکارند              تا هوا پاک شده، معصومه به نانی برسد

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی