نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. آبان 1395 - 11:48
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها پنج و نیم درصد از کالاهای تولیدی استان از گمرگ صادر می شود.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، دیودیده رییس سازمان صنعت معدن و تجارت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: با وجود فعالیت چند ساله گمرک محصولات استان از گمرک استانهای دیگر صادر و در شمار صاردات آنها قرار میگیرد.

 

دیودیده افزود: ارزش صادرات غیر نفتی استان درهفت ماهه گذشته بیش از 2 ونیم میلیون دلار است که این رقم در سال گذشته 4 میلیون و 700 هزار دلار بود.

 

وی گفت: براساس سند توسعه استان حجم صادرات غیر نفتی هرسال باید 20 درصد افزایش یابد که براین اساس ارزش، صادرات غیر نفتی استان در سال 96 پنج و نیم میلیون دلار پیش بینی شده است.

 

وی افزود: 576 واحد صنعتی راکد برای دریافت تسهیلات سرمایه درگردش در سامانه بهین یاب ثبت شده است که 477 مورد برای دریافت این تسهیلات تایید شده اند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم میزان تولید دست بافته های استان را 171 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: 130 هزار متر مربع از این مقدار صادر میشود.

 

محمود باقری افزود: ارزش صادرات دست بافته های استان برای سال 99 حدود 150 میلیارد ریال پیش بینی شده است .معاون امور اقتصادی استانداری هم از نبود پارک علم و فن آوری در استان ابراز تاسف کرد و گفت: کهگیلویه و بویر احمد تنها استان فاقد پارک علم و فن آوری است.

محنایی افزود: استان بدلیل نبود این زیر ساخت از مزایایی مانند تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بی بهره است.

 

مدیر مرکز رشد دانشگاه یاسوج هم گفت: 11 شرکت فن آور تا کنون در این مرکز ثبت شده که این تعداد تا پایان امسال به 30 شرکت خواهد رسید.

 

وی گفت: 12 فن آور هم تا کنون عضو مرکز رشد شده اند که این تعداد تا پایان امسال به 24 فن آور میرسد.رییس سازمان برنامه و بودجه استان هم دراین نشست رونق تولید و توسعه صادرات را مهمترین اولویت استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: امسال دستگاههای برتر در زمینه اقتصاد مقاومتی معرفی و نشان افتخار میگیرند.

نوروزی افزود: سیزدهمین جلسه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان روز سه شنبه 18آبانماه با حضور ستاری فر معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور در یاسوج برگزار میشود که در آن موانع مشکلات فراروی تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همچنین طرح احداث پارک علم و فن آوری و شرکتهای دانش بنیان بررسی میشود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا