نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. آذر 1395 - 23:24
مراسم بزرگداشت زنده یاد حمید سبزواری از شاعران بزرگ انقلاب اسلامی با حضور شاعران و اهالی ادبیات استان کهگیلویه و بویراحمد در مرکز حوزه هنری این استان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، مدیر واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری در این باره گفت: در این مراسم روح الله طباطبایی از شاعران آئینی استان طی سخنانی به بررسی ابعاد شخصیتی و نقد و تحلیل اشعار مرحوم حمید سبزواری پرداخت .

 

شهربانو پاک نژاد اضافه کرد:  سخنران این مراسم در ابتدا در مورد واژه‌ی انقلاب و پیشینه‌ی آن صحبت کردند، سپس کمی هم در مورد تاریخ زادگاه حمید سبزواری مواردی را بیان کردند و در ادامه به زندگی و اتفاقاتی که در طول این سالها برای حمید سبزواری پیش آمده بود، و همچنین  ویژگی‌ها، نقاط قوت و نقاط ضعف اشعار ایشان، ویژگی‌های شعر انقلاب و شعر اعتراض و شاعران مطرح در این دو حوزه پرداخته شد.

 

وی گفت از دیگر مواردی که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت ثبات رأی و عقیده و همت راسخ در حمایت از انقلاب اسلامی مرحوم حمید سبزواری بود.

 

 حسین ممتحنی، متخلص به حمید، متولد 1304 در سبزوار است که به همین دلیل و نیز به دلیل برخی فعالیت‌های سیاسی در بزرگسالی به حمید سبزواری شهرت پیدا کرده است.

 

برخی از  آثار وی عبارتند از:سرود رود،سرود سپیده،کاروان سپیده،یاد یاران،گزیده ادبیات معاصر،به رنگ  آمده دشمن ،سرودی دیگر

 

در پایان این مراسم  به رسم یادبود از آقای روح‌الله طباطبایی تقدیر به عمل آمد.

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا