نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. آذر 1395 - 17:09
سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

فتح الله جهانتاب معاون فروش شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: بیش از سه هزار کنتور فهام به استان اختصاص داده شد که هزار دستگاه از این نوع کنتور در اختیار شرکت توزیع برق قرار داده شد.

رسول فرهادی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمدنیز با بیان اینکه 12 حلقه چاه غیرمجاز هفته گذشته در منطقه دشت امام زاده جعفر پر شده است گفت: با احتساب این تعداد 35 حلقه چاه غیر مجاز در سال 95 در استان پر شده است.

وی با بیان اینکه 220مجوز طرح پرورش ماهی سردابی در استان وجود دارد گفت: از این تعداد 170 مجوز برای رودخانه بشار صادره شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمدافزود: هفت طرح پرورش ماهی غیر مجاز در سطح استان داشتیم که تخریب و جمع آوری شدند.

فرهادی افزود: در این بین طرح هایی هم وجود دارد که مجوز گرفته اند ولی کاری انجام نمی دهند و به صورت کاغذی فرخته می شوند.

دیودیده رئیس صنعت و معدن کهیلویه وبویراحمد افزود : در بحث احداث کارخانه شن و ماسه هر کارخانه داری لزوم ندارد که معدن داشته باشد، می تواند مواد مصرفی خود را از معدن دار ها خریداری کند.

علی داودی مهر مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مازاد بر ظرفیت رودخانه بشار مجوز صادره شده است اظهار کرد: خواستیم مستقیم این پرونده های را تعیین تکلیف کنیم. اما بار اجتماعی منفی زیادی دارد.

موسوی کارشناس شیلات کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه صدور مجوز به عهده نظام مهندسی است گفت: بخش خصوصی مجوز صادره می کند ولی ما باید پاسخگو این مجوز ها باشیم.

وی عنوان کرد: می شود از مقدسات انتقاد کرد اما از کارآفرینی و بخش خصوصی نمی شود انتقاد کرد.

نیک اقالی معاون عمرانی استاندار با اشاره به صحبت های استاندار در جلسات قبل گفت: نباید نگاه خود را فقط به نظارت محدود کنیم و باید طوری حرکت کنیم که به موضوعات مختلف استان کمک کنیم و فرا سازمانی نگاه کنیم.

نیک اقبالی با بیان اینکه زمان دو ساله ای برای تعیین تکلیف کارخانه های شن و ماسه مشخص شده بود گفت: کارخانه های شن و ماسه تا پل مختار جمع شدند و بقیه بعد از دو سال تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: استانداری متولی ورود به موضوع کارخانه های شن و ماسه در استان نیست.

نیک اقبالی با بیان اینکه کنترل کارخانه های شن و ماسه برای برداشت های مشخص سخت است گفت: برای تحقق این کار باید نیرو و توان کافی را داشته باشید که انجام شود.

نیک اقبالی گفت: محدودیت ها باعث نشود که رتبه چهارم استان در تولید ماهیان سردابی در کشور تحت تاثیر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه: مجوز هایی که در دست اقدام هستند صادره شوند افزود: مجوز هایی که اقدامی انجام نداده اند را در مدت سه ماه فرصت داده شود درغیر این صورت از لیست خارج شوند.

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی