نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. دى 1395 - 21:49
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم مهاجرت، میل ساکن شدن روستائیان و مهاجرت معکوس مشی و برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید است که برای آن سرمایه گذاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه خدمات، آب، برق، گاز، راه، مخابرات، مسکن، فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی نمی تواند عامل ماندگاری روستائیان باشد.

 

نیک اقبالی افزود: دولت براین باور و تلاش است که علاوه بر ارائه همه این خدمات به روستائیان، باید زمینه اقتصادی یعنی اشتغال پایدار، تولید درآمد و رونق کسب و کار را در همه بخش ها از جمله کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، کارگاه های کوچک اقتصادی و تولید و گردشگری فراهم کند.

 

وی عنوان کرد: برنامه و سیاست رئیس جمهور، دولت و دفتر مناطق محروم، استانداری ها و حوزه های عمرانی استانداری ها براین است که روستاها به کانون تولید، درآمد و اشتغال تبدیل شوند و در تلاش هستند تا در این راه با برنامه ها و طرح های نو، منابع مالی کافی و ارزان قیمت، کمک های فنی، اعتباری و آموزش های لازم زمینه را فراهم کنند.

 

این مسئول اضافه کرد: جوشش ها و تلاش ها به لحاظ زیرساختی، عمرانی و اقتصادی با وجود همه محدودیت ها و کمبود منابع مالی در استان آغاز و وارد مرحله تازه ای شده است.

 

وی به تلاش موثر و کارساز دهیاری های استان اشاره کرد و گفت: هشت نفر از دهیاران این استان با شرکت در آزمون 345 نفری دهیاری های برتر سراسر کشور در مشهد مقدس توانستند رتبه نخست را کسب کنند که نتیجه بار علمی، فعالیت خوب و برنامه ریزی سازنده دهیاران و دفتر امور روستائی استانداری استان بوده است.

 

نیک اقبالی به صدور مجوز تاسیس تعداد دیگری دهیاری در استان از سوی وزارت کشور خبر داد و یادآور شد: علاوه براین به دنبال صدور مجور تعداد دیگری دهیاری در وزارت کشور برای این استان هستیم.

 

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری نمایشگاه تولیدات روستائی و عشایری استان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه که به زودی در مرکز استان برپا می شود در چینش و غرفه بندی محصولات و تولیدات به گونه باشد که زمینه جذب سرمایه گذار در این استان شود.

 

وی شناساندن این استان به لحاظ داشته ها، ظرفیت ها، سلایق و توانمندی های مختلف در همه زمینه ها از جمله مواد غذائی، صنایع دستی، گیاهان داروئی، تولیدات هنری، محصولات فرهنگی و فرهنگ اصیل و غنی بومی این استان را در لحاظ کردن غرفه آرائی، ظرافت، زیبائی و نوآورانه آن بیان کرد.

نیک اقبالی گفت: تلاش شود در این غرفه ها کارهای ارائه شده نتیجه فعالیت های دانش بنیان باشد و به گونه ای که زمینه ساز برای جلب و جذب سرمایه گذار شود.

 

پایان پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی