نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. مهر 1396 - 12:44
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: هشت هزار متر مربع از جنگل های شهرستان بویراحمد در دو منطقه تنگ سریز و وزگ در آتش سوخت و خاکستر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ جواد رحیمیان در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: این آتش سوزی ها عصر امروز توسط افرادی که برای جمع اوری بذر درخت بنه به کوه های اطراف تنگ سریز و وزگ رفته بوده اند انجام شده است و این افراد پس از روشن کردن اتش ان را خاموش نکرده بودند که شعله های اتش به جنگل ها و مراتع سرایت کرد.

وی بیان کرد: در منطقه تنگ سریز پنج هزار متر مربع و در منطقه وزگ نیز سه هزار متر مربع جنگل و مرتع در آتش سوخت اما با حضور نیروهای منابع طبیعی این اتش سوزی به طور کامل مهار شد.

رحیمیان از گردشگران و افرادی که برای برداشت گیاهان کوهی و بنه، کلخنگ و زالزالک به کوه های شهرستان بویراحمد می روند خواست از روشن کردن اتش خودداری کنند و در صورت روشن کردن و استفاده از ان برای آماده کردن غذا و چای حتما اتش را خاموش کنند تا از سرایت به مراتع و جنگل ها جلوگیری شود.

20 شهریور امسال آتش سوزی جنگل ها و مراتع در سه منطقه سروک، سرآبتاوه و گردوه شهرستان بویراحمد به وقوع پیوست و بخش زیادی از جنگل های این مناطق را به خاکستر تبدیل کرد.

براساس گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیش از 95 درصد آتش سوزی مراتع و جنگل های این استان عامل انسانی و عمدی است.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی