به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با اربعین حسینی امسال در کربلای معلی به ایراد سخنانی با موضوع آثار و برکات زیارت سیدالشهداء (ع) پرداختند که بخشی از سخنان معظم له به این شرح است:
آیت الله ملک حسینی گفت :ای مسلمان ها و ای انسانها اگر می خواهید بدانید که مومن هستید یا نه دو شاخص برای شما قرار دادیم ، اگر به حسین بن علی (ع) عشق ورزیدید و به او محبت داشته باشید مومن هستید ، در غیر این صورت مومن نیستید چرا که این محبت ، تنها محبت یک انسان نیست ، این محبت مسیری برای حب رسول خداو مسیری برای حب خدای بزرگ است .
وی افزود : از امام صادق سوال شد که مظلوم کیست ؟ فرمودند : مظلوم حسین بن علی است ، اگر کسی مشتاقانه بسوی او بیاید ، این شوق یک احساس قلبی است و ریا نیست . ما نمی خواهیم جمعیت را زیاد نشان دهیم ، خدا جمعیت را زیاد نشان می دهد، ما نمی خواهیم با زیادی جمعیت ژست بگیریم ، خدا رعب این پیاده روی و عظمت را به قلب دشمن می اندازد ، همه شما شنیده اید که زیارت حسین بن علی بهشت و جنت است و به این زیارت می آید .
ملک حسینی ادامه داد : امام صادق همچنین فرمودند چنین انسانی را خداوند در بهشت جای می دهد و .نعمتهای بهشت را در کنار رسول خدا و امیر المومنین و فاطمه می خورد ، مشغول می شود ، استفاده می کند ودیگران دارند محاسبه پس می دهند ، یعنی انسانی که با عشق حسین بن علی زندگی کرد ، این انسان حساب ندارد .
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود : آیا می شود کسی گناه کند و حساب نداشته باشد ؟ این قاعده نیست ،در شرع اسلام این قاعده وجود ندارد ، اگر حسین ابن علی را مشتاقانه زیارت کند ، این زیارت به معنی این است که ای حسین بن علی ما اگر تا دیروز انسانی نبودیم مورد مهر تو و عشق تو و انسانی نبودیم انگونه که تو می خواهی ، اما اینک که به زیارت تو می آیم انسانی متفاوت هستم ، می خواهیم با تو تغییر کنیم ، می خواهیم با تو بیعت کنیم ، و زیارت ، یک بیعت و عهد با امام معصوم است و زیارت با ایمان پیوند خورده است .
آیت الله ملک حسینی در ادامه بیان کرد : اگر کسی به زیارت سید الشهدا برود فرشتگان برای او استغفار می کنند ، مگر می شود فرشتگان برای انسان استغفار کنند و انسان مشمول مغفرت قرار نگیرد ، رمزش این است که این زیارت دیدار سنگ نیست ، دیدار گنبد مشعشعه نیست بلکه مشتاقانه به دیدار یک انسان با تمامی زیبای ها آمده است ؛ مشتاقانه به دیدار مظلوم آمده است ، یعنی من از هرچه ظلم هست نفرت دارم یعنی اگر تا دیروز خود ظالم بودم ، یعنی اگر تا دیروز خود حق الناس را رعایت نمی کردم ، غلط کردم ، حتما حق مردم رو ادا می کنم . مگر نه اینکه سید الشهدا خودش خطاب به اصحاب کرد کسی که حق الناسی به گردن او باشد همراه من نجنگد، یعنی مسیر ، مسیر انسانی است که حقوق انسانهای دیگر را پایمال نکرده است ، همجواری با حسین ابن علی یعنی تحول در همه ابعاد وجودی انسان .
وی دربخش دیگری از صحبت هایش گفت : جامعه ای که قلب و احساس انسانها به سمت پاکی برود ، توازن اجتماعی پیدا کرده است . در نظام شیعه وقتی می پذیریم برترین انسان امام است ، یعنی می پذیریم خدا هر انچه به لحاظ علم ، و به لحاظ عدالت برتر است او را باید پیش انداخت ، بسیاری از رقابت ها و دشمنی هایی که با هم داریم ناشی از این است که می گویم امامت و و امام را می پذیریم ، اما نمی دانیم بر طبق چه قاعده ای امام و امامت را پذیرفته ایم ، ای مساله قاعده دارد ، هر کس که برتر است باید پذیرفته شود و قلب ها و اراده ها در دست او قرار گیرد ، چنین جامعه ای لایق این است که از روزی های خداوند بخورد و از موهبت های خداوند بزرگ استفاده کند یعنی رشد اقتصادی کند .
آیت الله ماک حسینی در ادامه به جوامعی اشاره کرد که شرایط مذکور را ندارند و افزود : سه جامعه این طور نیستند ، مورد اول جامعه ای که انسانها در تقابل با همدیگر هستند و حقوق هم را ضایع می کنند و هر کس می خواهد دست به حق دیگری بایندازد و ان را به نفع خودش مصادره کند . این جامعه , جامعه ای متمدن نیست بلکه توحش بر این جامعه حاکم است .
وی به جامعه دوم اشاره کرد و گفت : جامه ای است که حقوق با هم مبادله می شود ، من می دهم ، تو می ستانی ، تو میدهی و من میستانم ، با هم معامله می کنیم و نام این را تمدن گذاشتیم . اما جامعه باید بداند که گاه معامله ها با تنش روبرو می شود ، ان وقت باید مقداری تعالی پیدا کند و در این میان اگر حقوقی از دست رفت برای حفظ توازن باید این حقوق پس گرفته شود و در واقع یک جامعه متمدن بر مدار قانون شکل می گیرد . انسانها اگر در معامله ها ضعفی ، نقصی ، ظلمی صورت گرفته باشد در این جامعه نوع سوم حقوق خودشان را می ستانند. ، اما جامعه ای که حسین بن علی از من و شما خواسته و انچه که اندیشه و احساس اوست ، تمدنی است فراتر از این تمدنها که مشابهش در این پیاده روی اربعین دیده می شود .
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه دادند : انسانها در این جامعه به سوی انسان پاک حرکت می کنند ، در این جامعه انسانها نه حق دیگری را می گیرند ، نه معامله بر حق می کنند ، نه می خواهند حقشان را باز ستانند بلکه حقشان را به دیگران می دهند و نگاه که کنید می بینید هر کس تلاش می کند تا خدمتی به دیگری بکند . این تمدن فراتر از هر تمدن دیگری است این جامعه مبتنی بر مواسات دینی و مواسات اسلامی است .
وی افزود : این جز با حب خدای بزرگ و عشق به آن و حب نبی اکرم و حب سید الشهدا تحقق پیدا نمی کند . این همان جامعه ای است که باید امام عصر منادی او باشد و آن را محقق کند .عدالت گامهای آغازینی است که برداشته می شودزندگی می کنند ، بر پایه مواسات ، ایثار و خدمت به هم زندگی می کنند .
انتهای پیام /
نظرات کاربران