نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آذر 1396 - 14:41
نماز جمعه عبادی سیاسی و دشمن شکن روز جمعه در سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور پر شور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ نماز جمعه عبادی سیاسی و دشمن شکن روز جمعه در سراسر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور پر شور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی استان کهگیلویه وبویراحمد در زیر آمده است:

 

امام جمعه یاسوج گفت: اسلام دین وحدت است/ با اتحاد نقشه های دشمن نقش بر آب شد

حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهر یاسوج  در خطبه های عبادی سیاسی این هفته، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه گفت: انسان باید از نعمت ها قدردانی کند علامت بندگی این است که در برابر نعمت ها سپاس گذاری کند.

 

وی بیان کرد: امامت و ولایت رکن اساسی نظام است پیغمبران راهنمایان بشر با اینکه تبلیغ می کردند و تلاش می کردند مردم را به راه سعادت راهنمایی کنند، و وقتی فهمیدند این دلسوزی ها در برخی اثر نمی کند بسبیار ناراحت می شدند.

 

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: رهبران الهی برای جامعه از پدر و مادر دلسوزتر هستند و از ایمان نیاوردن مردم زجر می کشیدند به گونه ای که خداوند در قران پیامبر را دلداری داده است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به آیه ای از قران گفت: اینجا میدان آزمایش است خداوند همه انسان ها را ازمایش می کند، هشداری به انساتهاست که هواستان باشد فریب زرق و برق دنیا را نخوربد انچه که در این دنیا می بینیم همه اینها برای ازمایش است که انسان از این نعمت ها چه استفاده ای می کند.

 

وی بیان کرد: باید از خود بپرسیم، آیا این نعمت ها انسان را به سمت خدا می برد و یا خدا را فراموش می کننند، سعی کنیم در این میدان ازمایش نمره قبولی بگیریم و از فریب خوردن دور باشیم.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: به فضل و امید خدا همه ما از نعمت های خداوند استفاده درست کنیم نه اینکه سو استفاده کنیم و به سمت گناه حرکت کنیم.

 

امام جمعه یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا ،پاکی و دوری از گناه افزود: امروز جمعه دهم آذر ماه و دوازدهم ربیع الاول، ولادت با سعادت خاتم الانبیاء که در مکه متولد شد، و این هفته از وازدهم تا هفدهم هفته وحدت است.

 

وی بیان کرد: اسلام دین وحدت است و ما باید نقشه شیطانی دشمنان را از بین ببریم، دشمنان از مسلمین می ترسند اخیرا دشمنان اسلام مثل امریکای جنایت کار و رژیم کودک کش بین مسلمین تفرقه انداختند و برخی از کشورهای اسلام به جای اینکه با مسلمین وحدت کنند به سراغ دشمنان رفتند.

 

وی بیان کرد: امریکا گرگ هایی را ساختند به گفته وزیر ترامپ به چندین کشور رفتم تا توانستیم داعش را ایجاد کنیم اما ایران اسلامی، پاکستان، افغانستان، حزب الله با هم متهد شدند و ریشه آنها از بین بردند البته دشمنان هیچگاه نمی توانند آرایش مسلمانان را ببینند.

 

وی گفت: با اتحاد همه نقشه های انها نقش بر اب شد آانها از وهابیت سو استفاده کردند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به روز مجلس تصریح کرد: شهید مدرس انسانی وارسته بود اگر کسی با خدا باشد دشمنان از او می ترسند.

 

وی گفت: در سال ۱۳۲۲ بعد از کودتای ۲۸ مرداد چنان مردم را سرکوب  کردند تا اینکه دانشجویان ما تظاهرات کردند دانشجو ضد امریکاست خدا انش الله دانشحویان ما را حافظ و نگهدار باشد.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: نیروی دریای ما همچون بسیج و سپاه نیروهای پر تلاش هستند.

 

وی گفت:  استان ما رفع مشکلات ۷ روستا در کرمانشاه را بر عهده گرفته است همه انها رضایت داشتند ان شالله که خداوند نیز از شما رضایت داشته باشد.

 

********************************

 

امام جمعه سی سخت گفت: دانشجو باید انقلابی باشد و با بصیرت جلوی تفرقه های دشمن بایستد

 

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد درخطبه های نماز جمعه شهر سی سخت به تقوا و خوشنودی خداوند اشاره کرد و گفت:خوشنودی خدا را بردخوشنودی خلق باید مقدم بداریم.

 

وی در ادامه به شخصیت پیامبر مکرم اسلام اشاره کرد و افزود:یکی از ویژیگیهای پیامبر اسلام وجود مقدس حضرت محمد( ص) به عنوان اولین مخلوق خداوند است.

 

خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا شریعت پیامبر اسلام را یکی دیگر از ویژگیهای حضرت محمد( ص)دانست و افزود: امتیازی که امروز شریعت محمدی دارد دین کامل و جامع پیامبر مکرم است.

 

مصباح نژاد کتاب آسمانی دین مبین اسلام را امتیاز دیگر پیامبر اکرم دانست و گفت: امروز باید آموزه های قران را بیشتر در جامعه گسترش دهیم و انس با ان را بیشتر از گذشته ترویج دهیم.

 

وی ادامه داد:قرآن کتابی فرا زمان و مکان است و غذای روح امروز انسان  تلاوت های اسمانی این کتاب بزرگ است.

خطیب جمعه شهر سی سخت وجود مقدس حضرت فاطمه(س) را یکی دیگر از امتیازهای متمایز کننده پیامبر اکرم دانست و افزود:کوثر دریای ژرف اندیش وفاداری برای انبیا الهی است.

 

مصباح نژاد وجود حضرت علی(ع)را به عنوان داماد پیامبر اسلام را یکی از امتیازات ویژه حضرت محمد(ص) دانست و بیان داشت:وجود مقدس حضرت علی به عنوان داماد، وصی و جانشین پیامبر یکی از ویژگی ها و امتیازات ویژه پیامبر مکرم اسلام است.

 

 امام جمعه شهر سی سخت در خطبه های دوم نماز دشمن شکن جمعه این شهر به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت:دوازده ربیع الاول میلاد حضرت محمد(ص)به روایت برادران اهل سنت است.

 

مصباح نژاد ادامه داد:این روز باید عیدی همدلی؛ وحدت ؛برادری و اخلاق باشد.

 

وی با بیان اینکه تمامی بزرگان اهل سنت شاگردان امام صادق(ع)بودند تصریح کرد: منطق اهل بیت ما دوستی و وحدت در جهان اسلام است.

 

خطیب جمعه شهر سی سخت گفت:این تفرقه افکنی ها و اتش خشم و کینه و برادر کشی که عده ای جاهل راه انداخته اند از القاب  شیطان است.

 

مصباح نژاد ادامه :امروز شیطان بزرگ و اسراییل به دنبال تفرقه در جهان اسلام است که عزت جهان اسلام روزی انها را نابود خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد:اگر مذاهب اسلامی با هم باشند و این غده های سرطانی از بین برود روز عزای اسراییل فرا خواهد رسید.

 

امام جمعه شهر سی سخت گفت: اهل بیت ما منادی وحدت بودند و وحدت یک واجب و ضرورت اجتناب ناپذیر برای جهان اسلام است و مسلمان باید حول محور پیامبر و قران متحد شوند و دوست دشمن را بشناسند.

 

مصباح نژاد گفت: دشمن امروز جهان اسلام امریکا اسراییل است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی نیرو ها در داخل بر طبل انشقاق می کوبند که ما به انها می گوییم انتقاد و خیر مردم سر جای خودش اما امروز باید از تفرقه بپرهیزید.

 

مصباح نژاد تصریح کرد:  امروز سخن و کلام ما وحدت است و نباید این وحدت را در بازیهای سیاسی خود با خلل مواجه کنیم.

 

وی به روز دانشجو ۱۶آذر اشاره داست و افزود:دانشجویان امروزی باید با تاسی از اساتید بزرگی همانند چمران در زمینه انقلابی زیستن بکوشند.

 

مصباح نژاد بیان کرد: دانشجویان باید امروز مراقب عناصر استکبار و منافقین باشند و اگردامروز این جریان راهش را کج برود جامعه  دچار مشکل خواهند شد.

 

وی ادامه داد:امروز دانشجوی باید انقلابی باشد و با بصیرت جلوی تفرقه های دشمن بایستد.

 

خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا به دیدار رهبردمعظم انقلاب با فرماندهان نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود:همانگونه که معظم له فرمودند شهادت خسارت ندارد و امروزعزت ما باید درهمه زمینه ها بیشتر از گذشته باشد.

 

مصباح نژاد به پیام  معنا دار معظم له به جشنواره سراسری زکات اشاره داشت و افزود:این پیام دارای نکته های زیادی بود و باید در این زمینه استغفار کنیم و باید در این زمینه که زکات برای جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار است بکوشیم.

****************************

 

امام جمعه دهدشت گفت: به قانون اساسی که برگرفته از قرآن و احادیث ائمه است افتخار می کنیم

 

به گزارش کهگیلویه، امام جمعه شهر دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک به مناسبت ۱۷ ربیع‌الاول روز ولادت پیامبر اعظم (ص) گفت: در هنگام تولد پیامبر اکرم (ص) معجزه بزرگی رخ داد که نشان از یک اتفاق بزرگ در آینده داشت.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ما افتخار می کنیم که مسلمان هستیم و بر دین پیامبر اکرم(ص) هستیم افزود: دشمن در حال طرح ریزی فتنه های زیادی است که این اتحاد مسلمانان را از بین ببرد.

 

وی با اشاره به هفته وقف بیان کرد: وقف در امر خیر و برای رضای خداوند بسیار ارزشمند است و اثرات و ثواب آن حتی پس از مرگ نیز به انسان می رسد.

 

خطیب نماز جمعه دهدشت با تبریک روز مجلس شورای اسلامی به همه نمایندگان مجلس تصریح کرد: نظارت بر اجرای قوانین یکی از مهم ترین و وظایف نمایندگان مجلس است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به سردی هوا افزود : با پوشیدن لباس های گرم در خانه در مصرف گاز صرفه جویی کنید تا همه بتوانند از این نعمت الهی استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: ما به قانون اساسی افتخار می کنیم چرا که برگرفته از قرآن و احادیث ائمه است

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: قانون اساسی قانونی است که مورد تایید اسلام است و از متون دینی گرفته شده است.

 

**********************

 

امام جمعه چرام گفت: تروریسم یکی از چالش‌های نظام بین الملل است

 

حجت الاسلام افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام با اشاره به شعار (لا اله الا الله)بیان کرد: این شعار اولین شعار همه انبیاء الهی بوده و مرز میان کفر و اسلام همین شعار و کلمه است.

 

حجت الاسلام افشار افزود: این کلام دژ مستحکم الهی است که هرکسی داخل آن شد، از عذاب الهی در امان است.

 

وی در ادامه خطبه اول گفت: این کلام اگر به درستی در زندگی عمل شود، انسان از قیود و دلبستگی ها و قدرتهای مادی آزاد می شود.

 

 خطیب جمعه چرام در خطبه دوم با اشاره به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، بیان کرد:در تاریخ هفتم آبان ماه ۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت امور خارجه به مجلس شورای اسلامی این لایحه داده شد.

 

حجت الاسلام افشار افزود: در مقدمه این لایحه آمده است سند برای قطع منابع و پشتوانه های مالی سازمانها و گروه‌های تروریستی است.

 

خطیب جمعه چرام با ذکر چند نکته در این رابطه گفت: ایران اسلامی از قربانیان ترور در جهان است به طوری که حدود ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم.

 

وی افزود: تروریسم یکی از چالش‌های نظام بین الملل است اما در این سند تعریفی از گروه‌های تروریستی ذکر نشده است.

 

امام جمعه چرام در ادامه خطبه دوم گفت:خالق بسیاری از این گروه های تروریستی مثل داعش،خود آمریکاست.

 

وی افزود: کشورهای قدرتمند در سازمان ملل برای پیشبرد اهداف سیاسی خویش از این واژه استفاده ابزاری می‌کنند وسایر کشورها را تحت فشارهای سیاسی اقتصادی خود قرار میدهند.

 

حجت الاسلام افشار در ادامه اظهار کرد: این لایحه در صورت تصویب، بعضی از شخصیت های نظام مثل سردار قاسم سلیمانی که در لیست افراد تروریست از ناحیه دولت آمریکاست،را مورد تحریم قرار می‌دهد.

 

وی افزود: این سوال مطرح می شود و باید دولت پاسخ دهد که بر اساس چه ضرورت و نیازی چنین لایحه ای که مبهم و مشکل ساز است، را به مجلس ارائه داده است.

 

خطیب جمعه چرام گفت: این کنوانسیون مبارزه با تروریست است یا بستن دست و پای کشور در حمایت از مظلومان و افتادن در چاه تحریم‌های جدید؟

 

حجت الاسلام افشار در ادامه افزود: باید عواقب چنین قوانینی را دولت مورد ارزیابی قرار دهد تا دشمنان به این واسطه ضربه ای وارد نکنند و مجلس هم باید با دقت چنین لوایحی را مورد نقد و بررسی قرار دهد.

 

وی تصریح کرد: باید مجلس نگاه های ملی و بین المللی به چنین مسائلی داشته باشد نه نگاه سیاسی و جناحی که بضرر منافع ملی است.

*********************

 

امام جمعه لنده: مسائل سیاسی را در انتخاب شهردار  لنده دخیل نکنید

 

امام جمعه شهرستان لنده گفت: مسائل سیاسی در مورد انتخاب شهردار لنده چنان پر رنگ شده است که باید این انتخاب مطلوب نظر مردم باشد نه مسائل سیاسی.

 

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده، ضمن تبریک هفته وحدت اظهارکرد: بیداری و وحدت اسلامی یکی از مهمترین سدهای دفاعی برای جلوگیری از اختلاف افکنی میان شیعان و اهل تسنن است.

 

وی افزود: هفته وحدت فرصتی برای تقویت همدلی و همزبانی بیشتر بین مسلمانان است که از مسائل حاشیه ای و تفرقه افکنانه دشمنان پرهیز کند.

 

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: شیعه نمایان انگلیسی در خوش خدمتی به دولت های مستکبر همواره به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق بین اهل تسنن و شیعیان هستند.

 

وی تاکیدکرد: نون و آب کشورهای غربی و استعمارگر در دل همین تفرقه ها و فتنه انگیزی ها است که در منطقه ایجاد کرده اند.

 

محمودی اصل اظهارکرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان منادی وحدت در جهان اسلام است که ضمن احترام به همه عقاید و ارزش ها در حال خدمت به آحاد ملت است.

 

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: پیروزی محور مقاومت در سوریه و عراق نشانه ای از همدلی و همزبانی نیروهای مختلف شعیی، اهل تسنن و مسیحیانی است که در این نبرد پیروز و سربلند بیرون آمده و موفقیتی بزرگ و تاریخی کسب کردند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور متواضعانه رهبر انقلاب در مناطق زلزله زده کرمانشاه باعث کاهش دردهای سهمگین مردم در این منطقه شده است.

 

محمودی اصل با قدردانی از حضور نیروهای ارتش، سپاه ، هلال احمر، بهداشت و درمان و ملت شریف ایران اسلامی که با حمایت خود نسبت به رفع نیاز های اولیه مردم در مناطق زلزله زده همت کردند تشکر کرد.

 

وی افزود: سهم سپاه فتح استان ما در ساخت و ساز مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه 7روستا است که انتظار می رود مردم فهیم استان در این خصوص سپاه فتح را یاری کنند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده تصریح کرد: گزارش 100روزه رئیس جمهور نقاط قوت و ضعفی داشت که لازم است  مسئولان نسبت به مطالبات مردم پاسخگوباشند.

 

وی تاکیدکرد: برخی از آمارهای مطرح شده از سوی رئیس جمهور با واقعیت های جامعه فاصله های زیادی دارد به طوری که در بین اقشار ضعیف و فقیر جامعه می توان این تفاوت را احساس کرد.

 

محمودی اصل گفت: با وجود خدمات خوب از سوی مدیران در جامعه هنوز احساس نیاز برای کار و تلاش در جامعه چندین برابر احساس می شود.

 

خطیب جمعه این هفته لنده گفت: آیت الله مدرس نمونه و الگوی خوبی برای همه نمایندگان در مجلس است تا با روحیه انقلابی خویش به دنبال پیگیری مطالبات مردم باشند.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به روز جهانی ایدزگفت: بیماری ایدز یک بیماری جهانی است که تمام ملت های جهان را درگیر خویش کرده است ولی تنها راه مقابله با آن پیشگیری و جلوگیری از ابتلای بیشتر مردم به این بیماری است.

 

محمودی اصل ضمن اشاره به روز جهانی معلولان گفت: معلولان انسانی های است که با وجود داشتن جسمی معلول توانایی و توانمندی های بالقوه ای دارند که نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند.

 

امام جمعه شهرستان لنده با انتقاد از عملکرد شورای شهر لنده گفت: میزان نارضایتی مردم شهرلنده نسبت به شورای شهر به بالاترین سطح ممکن رسیده است و در محفلی نیست که شاهد اعتراض مردم نسبت به انتخاب شهردار نباشیم.

 

وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: روند انتخاب شهردار در شهرلنده متاسفانه بسیار طولانی شده است و این در حالی است که مشکلات و گرفتارهای شهر چندین برابر شده است.

 

خطیب جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: متاسفانه حرمت برخی از افراد در مسئله انتخاب شهردار خدشه دار شده است که این مسئله چندان به صلاح شورای شهر نسیت.

 

وی خاطر نشان کرد: مسائل سیاسی در مورد انتخاب شهردار لنده چنان پر رنگ شده است که باید این انتخاب مطلوب نظر مردم باشد نه مسائل سیاسی.

 

محمودی اصل گفت: اختلاف نظر خوب است ولی نباید منتج به حواشی شود و باید مسائل به گونه ای برطرف شوند که رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

 

*******************

 

امام جمعه باشت: لزوم توجه بیستر مجلس به وضع معیشتی مردم 

 

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تشکر از سپاه ،دولت و مردم که با همکاری یکدیگر به هم وطنانمان در کرمانشاه کمک کردند ،عنوان کرد: شهرستان باشت در امر کمک رسانی به مردم کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند،صادقه به عرض شما می رسانیم که کمک های شما مستقیم به دست هم وطنانمان رسید.

وی به دهم آذر سالگرد شهادت آیت الله مدرس اشاره و گفت: هرکسی غیرتی از خود نشان دهد میگویند الگوی این فرد آیت الله مدرس است.خواسته ما از نمایندگان مجلس این است که همانند آیت الله مدرس کار کنند و الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه باشت تصریح کرد: مجلس به وضع معیشتی مردم بیستر توجه کنند.مسائل حاشیه ای را کنار بگذاریم و بفکر معیشت مردم باشیم.

وی ادامه داد: پروژه ها در سطح کشور و لایحه های مجلس و دولت را تمرکز کنند.مسائل ملی کشور را توجه کنند.نقد ما در چهار سال گذشته این بوده که چرا برجام در ۲۰دقیقه تصویب شد که اگر آیت الله مدرس بود اینگونه نبود.

خطیب جمعه باشت روز مجلس را به نمایندگان تبریک گفته و اظهار کرد: نمایندگان هم به تنهایی نمیتوانند همه کارها را انجام دهند و در توانش نیست،اما آن اندازه که پتانسیل کشور است و میتوان باید کار کرد.

حجت الاسلام عبودی ۱۶آذر روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفته و تصریح کرد: این روز ،روز تولد (مرگ بر آمریکا) است.روزی است که باید این شعار پابرجا بماند،دانشجو باید با بصیرت و آگاه باشد،با تفکر سیاسی در چهارچوب نظام هیچ مانعی ندارد.

حجت الاسلام عبودی گفت: در این ایام جلساتی وجود دارد ولی باید حرمت ها نگه داشته شود،نقد منصفانه هیچ مانعی ندارد و قطعا رهبر معظم انقلاب مخالف حرمت شکنی هستند.

این خطیب جمعه بیان کرد: دانشجو باید رک و واضح و محترمانه حرف بزند .اگر این نقد ها نباشد دانشگاه پژمرده و افسرده می شود و همچنین روحیه دانشجویی در آنها از بین می رود.

امام جمعه باشت اظهار کرد: برخی ها در روز دانشجو به دنبال تصویه حساب شخصی خود هستند که کاملا کار اشتباه و بدور از شان است.اساس کار برای ما نظام و انقلاب و مردم است .باید با این دو هدف حرکت کرد تا موفق شویم.

وی در ادامه به لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم اشاره و گفت: دولت در صدد امضای این لایحه است و در واقع اگر بخواهیم این لایحه را توضیح دهیم میشود برجام دوم در کشور است.

وی افزود: تروریسم را ما یک چیز معنا می کنیم و آمریکا چیز دیگری معنا می کند .در تروریسم بین المللی سپاه ایران ،حذب الله لبنان،هشت الشعبی عراق را قرار داده اند .اگر ما ملحق شویم  و امضا کنیم باید آنها را همراهی کنیم.

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: با دیدگاه آنها ما باید با سپاه مقابله کنیم و تا آنها  تامین مالی نشوند و با دستان خودمان تحریم کنیم.

خطیب جمعه باشت گفت: برخی ها می گویند ما مطالعه نداریم ،ما یک عده را تروریسم میدانیم و آمریکا عده ای دیگر را تروریسم می داند .خواهش ما از دولت این است این لایحه را تصویب نکنند و برجام دوم را برای ایران تصویب نکنند .

 

*********************

 

امام جمعه لیکک : تصویب لایحه الحاق کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم یعنی امضای برجام دوم در ایران

حجت الاسلام افروغی در خطبه های عبادی سیاسی روز جمه شهر لیکک  مردم را به پایبندی به اقامه نماز و پناه بردن به مساجد دعوت کرد.

وی با تبریک هفته وحدت به همه مسلمانان جهان، گفت:شیعه و سنی هر دو برادر مسلمان هستند و به فرموده آیت الله سیستانی برادران اهل سنت جان شیعه هستند.

افروغی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود:محبت اهل بیت(علیهم السلام) عامل وحدت شیعه و سنی است، تلاش دشمنان اسلام این است که تفرقه و دشمنی را بین مسلمانان رواج دهند.

خطیب نماز جمعه بهمئی تصریح کرد: ما شیعه و سنی برادریم، با تکفیری ها کار داریم ؛هم شیعه و هم سنی دشمن استکبار و شیعیان استکباری هستند، آیا این مشترکات در کنار قبله، پیامبر و کتاب واحد برای برادری  و وحدت بین شیعه و سنی کافی نیست؟

افروغی افزود: الان زمان وحدت، برادری و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی است و به فرمایش مقام معظم رهبری باید با صراحت اعلام کنیم که هر جایی جبهه مبارزه با استکبار و دفاع از دین باشد،ما هم هستیم.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره با روز دانشجو ، گفت: آرمان خواهی، عدالت خواهی، جهادگری و صراحت علمی و ضد استکباری از شاخصه های دانشجویان طراز انقلاب است.
افروغی خاطرنشان کرد:چه بسیار شهدای دانشجوی و دانشمندی داشتیم که به این خصیصه ها آراسته بودند و جهاد علمی آنها کشور ما را بر قله های افتخار علمی جهان قرار داد.

وی با اشاره به گزارش صد روزه رئیس جمهور در تلویزیون، گفت: رئیس جمهور هم در محکومیت شیطنت های عربستان و هم  در دفاع از سپاه و بسیج مواضع انقلابی داشت که وظیفه داریم به دلیل این موضع گیری ها از ایشان تقدیر و تشکر ویژه و صمیمانه کنیم.

امام جمعه شهر لیکک ادامه داد: رئیس جمهور به صورت صوتی چند مورد از اشکالات و کمبودهای کنونی کشور را در برنامه گفت و گوی خبری پذیرفت .

افروغی افزود: در مورد مبارزه با بیکاری، دولت بارها و بارها اعلام کرد که 900هزار شغل به صورت سالانه ایجاد می کنیم ؛شاخص های اشتغال عوض شد، به عنوان نمونه اگر کسی پنج روز بیمه تامین اجتماعی دارد، شاغل محسوب می شود .

وی گفت: برخلاف آنچه تصور می شود، شیب فقر در حال تندتر  شدن است ؛همان مقدار اندک قطره چکانی که به برخی از فقرا در قالب حمایت کمیته امداد می دادند هم  قطع شد و این افراد به خط فقیر نزدیک تر شدند.

افروغی تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که در حوزه اقتصاد نفت رشد مثبتی داشتیم ؛چطور ممکن است در دورانی که تمامی شرکت های و موسسات دنیا ما را تحریم کردند ما در حوزه اقتصاد نفت  رشد داشته باشیم؟ آیا ورود خلال دندان و دسته بیل به کشور رشد اقتصادی به حساب می آید ؟

وی در پایان گفت با اشاره به آمار کاغذی رشد اشتغال در کشور، گفت: آمار بانک جهانی نشان می دهد که ایران رتبه 120کشورها را در حوزه اشتغالزایی دارد که متاسفانه این رتبه نگران کننده است.

 

*******************

گلایه امام جمعه گچساران از وزیرنفت/ به جوانان بیکار گچساران توجه ویژه ای شود

 

حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرازی ازفرمایشات مقام معظم رهبری ،گفت:رهبری بارها از برخی انسان ها گلایه دارند که چرا این همه مایوس و ناامید هستید و چرا متحد نمی شوید و در مسیر قرآن و اهل بیت علیهم السلام  محکم و استوار مقاومت نمی کنید.

 

وی افزود:رهبری فرمودندما تجربه داریم که می توانیم و به چشم خود مشاهده کرده ایم که می توانیم ،برخی ها آیه یاس می خوانند که ملاحظه قدرت ها را بکنید،که اینطور نیست و در توطئه های منطقه که آمریکا و صهیونیسم بوجود آورده بودند همه با اقتدار نظام اسلامی نابود شدند.

 

امام جمعه گچساران ادامه داد:رهبری فرمودند:چرا برخی هااین قدرت ها را نمی بینید و چرا اتحاد ملت را نمی بیندکه چنین ملتی در کجای این عالم پیدا می شود،اینکه ملتی متحد و منسجم و حامی ملت ها و مملکت است ،چرا برخی این قدرت را نمی بینند.

 

حجازی تصریح کرد:ملت بزرگ ایران نزدیک به 40سال است ابر قدرتی به اصطلاح آمریکا را به زانو درآورده و به ذلت کشانده است و امروز دنیا ایران اسلامی را جور دیگر می بیند ،واقعا این چه سری است که هنوز برخی در کشور گاهی اوقات مدام آیه یاس می خوانند.

 

وی افزود:آقای عراقچی که عضو ارشد تیم مذاکره کننده ما بود گفت:با ایمان راسخ شهادت می دهم اگر قدرت و موشک های نظام جمهوری اسلامی نبود دشمن با ما سر میز مذاکره نمی نشست.

 

خطیب جمعه گچساران در ادامه با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت:هفته وحدت را گفته اند ما یک خدا داریم ،یک قرآن داریم، یک پیامبر داریم و یک قبله داریم؛ ولی هزاران دشمن وچرا به نکات مشترک توجه نکنیم.

 

حجازی تصریح کرد:چرا به اصول توجه نداریم که علت یا حماقت است یا جیره خواری است، به شیعه انگلیسی و سنی انگلیسی نباید بهایی داده شود درحالی که دشمن نمی تواند شیعه عاقل و آینده نگر را فریب دهد.

 

وی درادامه به میلاد پیامبراکرم(ص)در 17ربیع الاول اشاره کردو گفت:تلاش کنیم جشن هایی در سطح شهرستان برپا کنیم وسبب بشویم مومنین از اخلاق و روش پیامبر(ص) درس بگیرند،شب 17ربیع االاول جشن بزرگ شهر با برنامه های ویژه فرهنگی وبا سخنرانی آیت االله ملک حسینی نماینده ولی فیقه در استان کهگیلویه و بوراحمد در محل مصلای گچساران برگزار خواهیم کرد.

 

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به روز 16آذر سال32 اظهارکرد:این روز را روز دانشجو نامگذاری کردند که دانشجویان ما به ظلم ظالم اعتراض کردندبنابراین جمعی از دانشجویان تهران به شهادت رسیدند.

 

وی افزود:دانشجویان ما باید حواسشان جمع باشد دشمنی که دانشجویان ما را به شهادت رسانید دوباره از روز دانشجو سوءاستفاده نکند و در روز دانشجو فتنه ایجاد نکند .

 

امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به معضل بیکاری دراین شهرستان گفت:بارها این نکات گفته شده است و محترمانه خواهش کردیم چه درنمازجمعه و چه مهمانانی که از خارج شهرستان تشریف فرما می شدند که در گچساران توقع این است با توجه به اینکه یک چهارم نفت کل کشور از این شهر تامین می شود به بحث بیکاری جوانان این شهر توجه ویژه ای شود.

 

وی افزود:این توقع را بارها داشته ایم و کمتر جواب مثبتی شنیده ایم الان خیلی کوتاه تقاضایی از وزیرنفت دارم و محبتی کنند و دستوری بدهند، وزیرمحترم و معاونین نفت و کسانی که در بحث نفت در کشور ذی نفوذ هستندو اختیار قانونی دارند توقع این است به جوانان بیکار گچساران توجه ویژه ای شود.

 

حجازی تصریح کرد:گاهی اوقات می گوینددر بحث استخدام افراد متخصص ویژه ای نیاز داریم که شهرستان شما ندارد و مجبوریم از بیرون بیاوریم، که ما اینجا گلایه داریم که اولا این موضوع را نمی پذیریم که چنین افرادی را نداریم و دوم تاکی اینگونه باید باشد.

 

امام جمعه گچساران تصریح کرد:یعنی ارتقای علمی در دوران کار و ارتقای سطح آموزشی در دوران کار درمدت این 40سال انقلاب در ادارات و نهاد ها نداشته ایم؟ این بحث را نمی توانیم بپذیریم و معقول و منطقی نیست که کار بلد و متخصص در گچساران وجود ندارد.

 

حجازی تصریح کرد:شما چند کار بلد بیاورید تا جوانان این شهر در کنارشان کار کنند و زمینه رشد را فراهم کنید،دودی که این مردم می خورند هم دود فرهنگی و ابتذال است وهم بحث آلوده کردن هوای تنفس مردم است و لازم است مسئولین مرتبط این اوضاع را ببینند و عدالت را رعایت کنند.

 

وی گفت:اگر قرار است وزارت نفت نیرویی جذب کند این شهرستان به صورت ویژه دیده شود،چون زیر زمین این شهر ویژه است و باید روی زمین را هم ویژه ببینند.

 

امام جمعه گچساران در ادامه از اقدامات اخیرسپاه فتح استان تشکر کرد و گفت:در کرمانشاه 6روستای زلزله زده را به سپاه استان و شهرستان ها واگذار کرده اند و آنجا مردم بسیار تشکر کردند و ما همه به نوبه خود از سپاه فتح استان و دیگر شهرستان ها قدردانی می کنیم که اینچنین آبرو آفریدند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی