نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. دى 1396 - 14:58
بنا بر گفته های یکی از این مربیان، 150 نفر مربی پیش‌دبستانی فقط در شهرستان بویراحمد هستند که حق‌التدریسی نشده و وضعیت آنها مبهم است در حالی که در سایر استان‌ها مربیان پیش‌دبستانی حق‌التدریسی شده و حتی دارای کد هم هستند اما کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که اقدامی برای مربیان خود نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ جمعی از مربیان پیش‌دبستانی شهرستان بویراحمد با ارسال نامه‌ای سرگشاده به استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عدم اجرای مصوبه مجلس در خصوص حق‌التدریس شدن مربیان پیش‌دبستانی و بی‌توجهی به مربیان پیش‌دبستانی در استان اشاره کردند و خواستار پیگیری جدی این موضوع شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

"

بسمه تعالی

جناب آقای احمدی استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد

سلام علیکم

احتراماً به استحصار می رسانیم:

اینجانبان تعدادی از مربیان پیش دبستانی شاغل استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم که در کلاسهای حضور داشته و از نزدیک نو آموزانی که برای اولین بار وارد مدرسه می شوند در کمال علاقه و اشتیاق دستان کوچک این نوگلان را گرفته و صفحه سفید ذهن و قلب این فرشته ها را که امانت دست ما بوده اند فشرده و صمیمانه الفبای زندگی را زمزمه کرده ایم، ما نیروهایی که جز رضایت خداوند منان چیزی مدنظر نداشته و نداریم و حقوقی که در قبال کار خود دریافت کرده ایام هزینه رفت و برگشتمان در این سالها بوده است ولی به علت علاقه و اشتیاق در کار خسته نشده و مشتاقانه سر وقت و منظم در کلاسها حضور داشته ایم متاسفانه سه سال است آزمون هایی برگزار می شود که نیروهای زحمت کش پیش دبستانی حداقل برای سنوات خود سهمیه ای ندارند که بتوانند آنها را نسبت به افرادی که اصلاً کلاس درس یا دانش آموز را لمس نکرده اند امتیازی داشته باشد آیا تجربه کاری نمی تواند یک امتیاز کاری عمده برای یک نیروی کار یاشد؟  ما نیروهایی هستیم که با حداقل حقوق ایستاده و فعالیت کرده ایم ولی انصاف نیست که عده ای عنوان کنند که این افراد از صلاحیت لازم برای حضور در کلاس برخوردار نیستند و متأسفانه مشاهده می کنیم به جای توجه به تجربه کلاس داری ما برای استخدام فقط آزمون تئوری ملاک گزینش قرار می گیرد. پس تجریه کاری ما در این سالها چه جایگاهی دارد؟ و در ضمن تازه متوجه شده ایم که فقط چهار استان در کشور پیش دبستانی دولتی ندارند که یکی از این استان ها استان کهگیلویه و بویراحمد است و بقیه استان ها از جمله استان های همجوار ما پیش دبستانی آنها بصورت دولتی بوده و مربیانشان حق التدریسی می شوند و کد پرسنلی می گیرند که کم کم جذب آموزش و پرورش می شوند جزء مربیان این چهار استان که این دور از عدالت است لذا خودمان بر آن شدیم که از حق خود دفاع کنیم اقدامات و تجمعاتی نیز داشته ایم (از جمله تجمع جلوی مجلس، تجمع جلوی استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان و دیدار با حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده رهبری در استان که نامه ای که ضمیمه همین نامه کرده ایم برای پیگیری کارمان به سه نماینده استان نوشتند که نامه ها تحویل داده شد ولی جوابی نگرفتیم و تنها جوابی که از طرف اداره کلی آموزش و پرورش به ما داده اند این است که بقیه استان ها کار غیر قانونی می کنند و ما حاضر نیستیم چنین کاری انجام دهیم مگر می شود همه جای کار کشور در رابطه با حق التدریس کردن نیروهای پیش دبستانی خود غیر قانونی عمل کنند.)

ناگزیر دست گریبان حضرتعالی شده ایم و عاجزانه تقاضامندیم به خواسته مان (که همان دولتی شدن پیشی دبستان استان مثل بقیه استان ها است) رسیدگی فرمایید شد.

با تشکر مربیان پیش دبستانی استان کهگیلویه و بویراحمد"

بنا بر گفته های یکی از این مربیان، 150 نفر مربی پیش‌دبستانی فقط در شهرستان بویراحمد هستند که حق‌التدریسی نشده و وضعیت آنها مبهم است در حالی که در سایر استان‌ها مربیان پیش‌دبستانی حق‌التدریسی شده و حتی دارای کد هم هستند اما کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که اقدامی برای مربیان خود نکرده است.

این در حالی است که دیگر استان ها در این زمینه قدمهایی برداشته اند و به استخدام این مربیان پرداخته اند که به عنوان مثال مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان شهریور ماه سال گذشته اعلام کرد: ۳ هزار نفر مربی پیش دبستانی در آموزش و پرورش خوزستان استخدام شدند.

متن بخشنامه جذب حق التدریسی مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی/ لزوم دریافت حق الزحمه از حساب های دولتی!

تبصره الحاقی ماده (17) قانون تعیین و تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی می گوید وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که قبل از تصویب قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) مورخ 26 / 7 / 91  با آموزش و پرورش همکاری داشته اند را در جهت تأسیس نیروی حق التدریس با توجه به رشته تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش بدون الزام به رعایت ماده (8) قانون مصوب 23 / 7 / 88  (قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش) به کار گیرد.
 
بار مالی ناشی از این امر در حد سقف حق التدریس سالانه از محل حق التدریس کارکنان رسمی آموزش و پرورش و خروج بازنشستگان تأمین می گردد. بدیهی است به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی باشد. این قانون از تاریخ 1/7/94 لازم الاجراء می باشد.
 
در صورت متقاضی بودن نیروهای مشمول این قانون جهت ساعات حق التدریس در آموزش و پرورش، استفاده از سایر نیروها ممنوع است.
 

هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: درخواست مربیان غیردولتی پیش دبستانی برای بکارگیری بعنوان نیروی حق التدریس غیر قانونی است.

وی افزود: قبلاً مجلس شورای اسلامی مصوبه ای در این خصوص داشت که مربیان پیش دبستانی‌های دولتی مشغول انجام وظیفه بودند و حق الزحمه از دولت دریافت می‌کردند مشمول مصوبه مجلس برای بکارگیری بعنوان نیروی حق التدریس آموزش و پرورش می‌شدند.

زارع پور بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد حتی یک نفر که در پیش دبستانی‌های دولتی کار کرده باشند وجود ندارد چراکه پیش دبستانی دولتی نداشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استان‌های که اقدام به بکارگیری مربیان پیش دبستانی غیردولتی کرده‌اند خلاف قانون انجام شده و در حال حاضر دیوان عدالت اداری ورود پیدا کرده و با استان‌هایی که مرتکب تخلف شده‌اند برخورد می‌کند.

البته این مربیان در بخشی از این نامه اذعان دارند که در  دیدار با حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده رهبری در استان که نامه ای که ضمیمه همین نامه کرده ایم برای پیگیری کارمان به سه نماینده استان نوشتند که نامه ها تحویل داده شد ولی جوابی نگرفتیم و تنها جوابی که از طرف اداره کلی آموزش و پرورش به ما داده اند این است که بقیه استان ها کار غیر قانونی می کنند و ما حاضر نیستیم چنین کاری انجام دهیم مگر می شود همه جای کار کشور در رابطه با حق التدریس کردن نیروهای پیش دبستانی خود غیر قانونی عمل کنند.

همچنین این مربیان با ارسال عکسی یادآور شدند که ما با وجود چند سال سابقه کاری و تجربه هنوز استخدام نشده ایم.

حال باید دید که مسئولان استان و مدیر کل آموزش و پروش چاره ای برای این مربیان با تجربه چند سال کار می اندیشند یا اینکه این مربیان باید همچنان به این وضعیت ادامه دهند و شاهد ادامه این مشکلات باشند؟

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی