نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. دى 1396 - 10:14
کسب درآمد و اشتغال زایی از راه فضای مجازی گاها چنان تفکرات را به حاشیه می راند که نان را بر دین ترجیح داده و عبور از منشور اخلاقی و مدنی جامعه را گاها خواسته یا ناخواسته به قیمت ارزانی در بازار حراج و خراج می فروشیم.

به گزارش سرویس تحلیل پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ چند روزی است که فضای مجازی با فیلتر شدن تلگرام مورد بحث و کنکاش به روز جامعه است. به وجود آمدن آشوب های خیابانی در سایه سایت های منحرف آنچنان بر فیلتر شدن آن قابل بررسی است که باید درصد بالایی از این اغتشاشات را به فضای غیرمتعارف تلگرامی دانست که این روزها از آن سوی مرزها خط می گیرند. مشوش کردن اذهان مردم و بی قید و بند بودن این سایت های جعلی و غیراخلاقی آن چنان بر فضای جامعه چمبره انداخته بود که تمامی منویات انقلاب اسلامی را که دستاورد خون هزاران شهید سربدار است را به زیر سووال برده بود.

 

در این چندسال اخیر که شعار آزادی خواهی با یک سری چاشنی های مخالف اصل و منشور آزادی در جامعه رونق گرفته است فضای مجازی بخصوص تلگرام که مدیریتی خارجی دارد در این راه با ترفندهای مختلف بیکلر ننشسته و با حمله سایبری و مقابله جنگ نرم با انقلاب اسلامی برداشته تا با هدف تخریب این نهاد مقدس روح و جان مایه این نظام را بیازارد.

 

هیچکس مخالف با آگاهی افکار و روشنی بخشی به اذهان مردم در راستای روشنفکری عالمانه نیست ولی هنگامی که هدف مبتکران تشویش و به بیراهه بردن افکار سلیم یک جامعه باشد آنجاست که در تلاقی خوب و بد نقطه مقاصد مشخص می گردد و سره از ناسره ممیز می شود.

 

فضای مجازی و بالاخص تلگرام که با زیرشاخه های متعدد در جهان و با همراهی خودفروختگان وطنی سعی در بازخوانی آزادی جعلی دارند نشان از این دارد که عده ای بی درد و بدون تکلیف نه به این نظام دل بسته اند و در برابر آرمان های شهیدان این وطن ادای دین دارند. این افراد همان کسانی هستند که همواره در زیر پوست تفکرات غربی رشد کرده اند و در اهدافی سراب گونه به تمامی وجوهات شرافتمندانه انسانی لطمه وارد نموده اند.

 

کسب درآمد و اشتغال زایی از راه فضای مجازی گاها چنان تفکرات را به حاشیه می راند که نان را بر دین ترجیح داده و عبور از منشور اخلاقی و مدنی جامعه را گاها خواسته یا ناخواسته به قیمت ارزانی در بازار حراج و خراج می فروشیم. یادمان می رود از کجا آمده ایم و به کدام سرمنزل طی طریق می نماییم، از هست و خود بودن تبری می جوییم و ناشیانه در دیوار تنیده از دام عنکبوتیان زمانه به دام می افتیم.

 

ما باور داریم هیچکس مخالف آزادی بیان در صحنه های حقیقی و مجازی نیست و این اصل تا هنگامی قابل ارزش و مقبول جامعه است که در این داه دچار تخطی نگردیم و در بستر یک ملت موجبات توهم و تشویش اذاهن را در قالب تبلیغات بی پایه اساس فراهم نیاوریم.

در عصر کنونی که سلاح گرم در برابر تفکرات و وجدان های بیدار کارآیی ندارد و تمامی هزینه هایی از این قبیل هرچند به زیرساخت های یک سرزمین لطمه وارد نماید ولی همین جنگ افزارهای نوین و پیشرفته در برابر عقاید و خواسته های دینی رنگ می بازد و آنجاست که کشورهای غربی و مرتجعین منطقه در مقابل آن دچار عجز و ناتوانی می شوند.

 

دنیای استکبار امروز به این مهم دست یافته است که سلاح های کشنده و ویرانگر در برابر هوشیاری عزتمندانه مسلمانان راهی جز شکست ندارد و این تجربه را در چندین سال متوالی در کشورهای عربی در حال تجربه است و هر روز به همدستان خود فروخته خود که تنها از آنها بوی نفت می آید دست از پا درازتر به افول می گرایند.

 

دلارهای نفتی در خرید تسلیحات آنچنان بی ارزش شده است که این روزها مجبور به خرید و حمایت از سایت های جعلی در آن طرف مرزها شده اند تا شاید بتوانند در این پس رفت های بی آبرویی آب رفته را به جوی برگردانند. دهها "آمدنیور" و از این دست برخاسته از نطفه غربی_سعودی کمر بسته اند تا برای خشکانیدن اصل و جان مایه اسلام به هرقیمتی پیروز گردند.

تعاریف هنجار شکن و عدول از اخلاقیات در دستور کار آنها قرار گرفته است تا با لطایف الحیل و مکارانه خود و با پیش کشیدن وضعیت معیشتی مردم و دیگر موارد عامه پسند راه ورودی اسلام را به دیگر مناطق در حال سرایت بن بست نمایند.

نگاه معاش گونه به فضای مجازی به هرقیمت و مکانی گاها چنان در منجلاب دست و پا می زند که به طور کلی از اهداف این فضای استیجاری غفلت می ورزیم و طریق استفاده درست از آن را به اشتباه می گیریم.

 

تاریخ نشان می دهد در همان زمان صدر اسلام که فضای اینترنتی حکمفرما نبود عده ای هوچی و آشوبگر که از سوی دشمن اجیر می شدند در کوچه پس کوچه راه می افتادند و با مشوش کردن اذهان مردم با دروغ های تلقینی سعی در براندازی حکومت اسلامی را داشتند که نمونه این موارد در زمان ولایت امیرالمومنین و دیگر معصومین از روایت تاریخ خوانده ایم.

 

و حال با پیشرفت علم و استفاده ابزاری از فنون کسب شده نشان می دهد که به کرات این علم تحصیلی در خدمت اخلاق شانه خالی می کند و بر علیه جهان بشریت قد علم می نماید. رسیدن به بمب های هسته ای و تهدید صلح جهانی از سوی مجامع غربی و یا تسلیحات شیمیایی و همه اینها و بیش از آن نشان می دهد که صراط علم بیشتر از آنکه در خدمت انسان باشد به عضویت ترور اخلاقی بشر درآمده است.

 

به هرحال؛ فضای اینترنتی که سبب شده است فضای حقیقی در برابر مجازی رنگ ببازد و در این هوای ابری و سراسر سوز افراد بی درد حقایق جهان بشریت در هاله ای از ابهام قرار گیرد نشان از این دارد که امنیت و صلح جهانی در حال صدمه دیدن است. دشمن مکار به این مهم دست یافته است که دیگر تسلیحات پیشرفته کارآیی خود را از دست داده و باید با هدف قرار دادن زیرساخت های فکری یک جامعه را مورد هدف قرار دهد.

فیلتر شدن تلگرام یعنی از آب و نان افتادن سایت های مضحک و جعلی که نه با اصالت وصلتی دارند و نه از دین و دیانت شناختی می پذیرند بلکه این ها همان کسانی هستند که در تکرار داستان خوارج و فتنه گران بر علیه جهان اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نیستد.

فضایی که مجازیت آن در اهداف امنیت گام برندارد از نظر عقل فضایی ویروسی است که در راه سرایت نکردن آن باید با ویروس کش فیلتر شود و این همان خواسته بحق مردم ولایتمدار ایران است که این روزها وجدان آنها از دست انتشار اخبار جعلی آنان در عذاب است.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی