نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. بهمن 1396 - 22:20
رئیس اتاق اصناف کهگیلویه با بیان اینکه مجوز فروشگاه‌های کوروش از مرکز پایتخت صادر می‌شوند، گفت: این فروشگا‌ه‌ها هیچ گونه گردش مالی در شهرستان ندارند و خرید‌های که شهروندان انجام می‌دهند در بانک‌های تهران سرمایه‌گذاری خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ بازاریان کهگیلویه در اعتراض به وضعیت اسفناک بازار وفعالیت های غیر منصفانه افق کورش و برگزاری نمایشگاه‌های فصلی که سبب رکود کار آنان و فلج شدن چرخه اقتصادی بازار در ایام پرفروش سال می‌شود ظهر امروز به صورت خود جوش به اداره امورصنفی مراجعه کرده وخواستار تعطیلی این مراکزغیرمجازشدند.

به گزارش خبرنگار ما در گفتگو با کسبه، آنان با بیان اینکه فعالیت فروشگاهای افق کورش غیرقانونی و برگزاری نمایشگاه‌های فصلی همزمان با اوج خرید مردم در ایام خاص، بازگشایی مدارس و خرید نوروزی، در چند ساله اخیر ضررهای جبران‌ناپذیری را متوجه بازار که از گذشته دور محل اصلی عرضه کالاهای مورد نیاز مردم بوده، ساخته است.
 این در حالی است که هرساله این موضوع به اطلاع مسئولان در قالب شکوائیه و ارائه عرض حال منعکس شده، اما هرگز ترتیب اثری داده نشده است. 
رئیس امور صنفی شهرستان نیز درمصاحبه های چندروز اخیر خود با خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح فروشگاه های کورش در دهدشت، جز ضرر هیچ سودی برای این شهرستان ندارد.
عین اللا اخوان نسبت به افتتاح شعبه دوم فروشگاه کورش در شهرستان اظهار داشت:افتتاح این دو فرشگاه در دهدشت علاوه بر اینکه هیچ اشتغالی به وجود نمی‌آورند و سرمایه‌سوزی است، گفت: افتتاح چنین فروشگاه‌هایی در شهرستان‌های کوچک باعث جمع شدن حداقل 100 مغازه‌دار و قطع‌شدن نان 500 نفر می‌شود.
وی تصریح کرد: افتتاح این فروشگاه‌ها در شهرستان‌های بزرگ تبعات منفی کمتری دارند اما در شهرستان‌های کوچک تبعات زیاد و باعث بیکاری بسیاری از افراد می‌شود.
اخوان افزود: با توجه به اینکه بازار دهدشت بازاری بن‌بست، راکد و کم‌درآمد است، افتتاح فروشگاه‌های کوروش ضربه مهلکی بر بازار خسته دهدشت خواهد بود.
رئیس اتاق اصناف کهگیلویه با بیان اینکه مجوز فروشگاه‌های کوروش از مرکز پایتخت صادر می‌شوند، گفت: این فروشگا‌ه‌ها هیچ گونه گردش مالی در شهرستان ندارند و خرید‌های که شهروندان انجام می‌دهند در بانک‌های تهران سرمایه‌گذاری خواهند شد.
وی یکی از عوامل مهاجرت مردم شهرستان کهگیلویه به شهرستان‌های همجوار را افتتاح این فروشگاه‌ها در دهدشت که باعث بیکاری آن‌ها می‌شود، عنوان کرد.
اخوان با بیان اینکه اصناف سراسر کشور مخالف افتتاح چنین فروشگاه‌هایی هستند، گفت: جلسات متعددی در این خصوص در تهران با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، اما متأسفانه مخالفت‌ها تاکنون راه به جایی نبرده است.
وی خواستار جلوگیری افتتاح چنین فروشگاه‌هایی در شهرستان‌های کوچک شد و بیان کرد: اگر دنبال ایجاد اشتغال هستیم، به بنگاه‌های کوچک و زودبازده بیشتر توجه نمائیم.
درپایان بازاریان شهرستان کهگیلویه
درپی انعکاس خواسته‌های خود طی یک نامه که به امضای کسبه بازار رسیده خطاب به سازمان امورصنفی وفرمانداری خواستار رسیدگی به درخواست‌های خود شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا