نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. بهمن 1396 - 7:43
پیام فرهنگی به عنوان گونه ای از فرهنگ سازی می تواند گامی موثر در این مسیر باشد که بتواند هویت فرهنگ ایرانی اسلامی را در میان مردم این استان و خصوصاً مرکز آن دوباره زنده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ کهگیلویه وبویراحمد استانی است که از فرهنگ عشایر خود پا به عرصه شهری و شهرنشینی گذاشته است و این موضوع باعث شده است که با فرهنگ های جدید روبرو شود.

یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد که عنوان سرزمین چهارفصل را با خود به یدک می کشد به واسط مرکز بودن خود توانسته است قشر زیادی از شهرستان ها و روستاهای اطراف را به خود جذب کند که این موضوع باعث شده است تقابل فرهنگی در این شهر بیش از سایر شهرها ایجاد شود و تاثیرپذیری این شهر به دلیل مهاجران زیادی که در آن گرد هم جمع شده اند بالا رفته است و نیاز است که در این موضوع فرهنگ سازی انجام گیرد.

فرهنگ سازی که در گزارشات قبل از آن به عنوان حلقه مفقوده نام بردیم به این موضوع برمی گردد که روزانه و در مکان های مختلف شاهد برخورد و تقابل فرهنگ هستیم که در مقابل فرهنگ های نابه هنجار هیچگونه غنی سازی فرهنگی متناسب با ملیت و دین حاکم بر کشور در سطح استان انجام نمی گیرد و نیاز است که در این رویه تغییر ایجاد گردد.

تغییر در سبک زندگی مردم این استان، تغییر در پوشش، مدگرایی، روی آوردن به خودکشی و طلاق، صرف بیش از اندازه وقت در فضای مجازی همه و همه از ورود فرهنگ ناصحیح و عدم فرهنگ سازی متناسب با آن نشئت می گیرد که این موضوع در شهر یاسوج با نبود زیرساخت های فرهنگی بیش از پیش خود را در معرض نمایش گذاشته است.

پیام فرهنگی به عنوان گونه ای از فرهنگ سازی می تواند گامی موثر در این مسیر باشد که بتواند هویت فرهنگ ایرانی اسلامی را در میان مردم این استان و خصوصاً مرکز آن دوباره زنده کند که این موضوع خود نیازمند همت دستگاه های مسئول و نهاد های فرهنگی حاضر در شهر است.

حتماً برای شما پیش آمده است که در استان های دیگر شاهد استفاده از ظرفیت های موجود در شهر همچون اتوبوس، مترو، پل های هوایی، بیلبورد ها، خودروها، فلکه ها و ... در جهت درج یک پیام فرهنگی و تاثیر کوتاه با یک پیام تصویر بوده باشید .

در استان کهگیلویه وبویراحمد شاهد هستیم که این موضوع به درستی پیگیری نشده است و حتی در جاهایی شاهد هستیم که خلاف این فرهنگ سازی و فقط در موارد کسب و کار این تبلیغات صورت می گیرد که این خود باز معضلاتی را برای شهر ایجاد کرده است و به عنوان یک موضوع ضد فرهنگی خود را به نمایش گذاشته است.

گرچه ظرفیت هایی همچون ایستگاه های اتوبوس، ایستگاه تاکسی ها، دیوارهای مکان های عمومی، پل های هوایی و بیلبورد ها در شهر یاسوج به وفور یافت می شود اما شاهد هیچگونه تبلغات و فرهنگ سازی تصویری از طریق این ظرفیت ها نیستیم که روز به روز فرهنگ مهاجم به جای فرهنگ حاکم قرار می گیرد و در کوهتاترین زمان ممکن این فرهنگ را دستخوش تغییر می کند.

حال باید دید که آیا مسئولان شهرداری،سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه استان، جبهه فرهنگی انقلاب در استان و... نسبت به استفاده از این ظرفیت ها تصمیمی اتخاذ می کنند و در برنامه ریزی های خود به این موضوع توجهی می کنند یا خیر؟

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی