نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. اسفند 1396 - 6:28
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا الآن که با شما صحبت می کنم هیچگونه آثاری از هواپیمای سانحه دیده تهران_یاسوج در دست نیست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ با خارج شدن هواپیمای مسافری تهران_یاسوج از رادار و احتمال سقوط این خط پروازی در کوه دنا، متاسفانه بعد از 48 ساعت تا کنون با همه تلاش هایی که گروه های امداد و نجات انجام داده اند به هیچ آثار به جای مانده از این حادثه دلخراش دست نیافته اند. به همین منظور این پایگاه خبری_تحلیلی گفتگوی تلفنی با سردار مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است تا نتیجه تلاش کارگروه امداد و نجات را به طور مختصر در این 2 روز تشریح نماید.

 

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این گفتگو به چهارفصل گفت: از لحظه اتفاق این سانحه  در همان ساعات اولیه به اتفاق نیروهای امدادی و مجموعه سپاه فتح عملیات تفحص و جستجو را انجام دادیم و با توانی که در اختیار داشتیم نهایت تلاش خود را به خرج دادیم و به نقاطی از منطقه مورد نظر به جستجو برای هواپیمای ساقط شده پرداختیم و تا شب گذشته به فعالیت خود پرداختیم که متاسفانه تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

 

سردار انصاری بیان کرد: شب گذشته شب بسیار دل گیر و سختی از هر لحاظ بر نیروهای امدادی و نظامی و انتظامی گذشت. برودت و سردی هوا از یک طرف و شدت وزش باد به همراه لایه های برف در دره های شیب دار و تند کوه دنا کار ما را با توجه با آلام و دردهای بازماندگان بیش از پیش سخت کرده بود.

 

وی افزود: در این عملیات نفس گیر و طاقت فرسا به همراه تیم های کوهنورد و افراد محلی منطقه که تا پاسی از شب ادامه داشت با تاریک شدن هوا و سردی بیش از حد شرایط جوی کوه دنا مجبور به بازگشت به پایگاه را داشتیم که از امروز صبح مجددا تیم های امداد و نجات به صورت تخصصی تر برای رسیدن به مناطق صعب العبور خودشان را اماده کرده اند تا با پشتبیبانی عملیات های هوایی بالگردها و پهپادها بتواند سرنخی از حادثه دیدگان این ضایعه دلخراش بیابند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان اشاره کرد: کسانی که خبرهای غیر موثق از منابع غیررسمی اعلام می کنند که قطعه ای از هواپیما پیدا شده است به نظرم کاری غیرکارشناسانه است که با توجه به آلام و درهای بازماندگان این حادثه، عمل شایسته ای نیست و چنین مواردی باید کارشناسی شده و اعلام از منابع رسمی پیگیری شود.

 

سردار مهدی انصاری ادامه داد: تا الآن که با شما صحبت می کنم هیچگونه آثاری از هواپیمای سقوط کرده در دست نیست و اینگونه اخبار را تکذیب می کنم. باید عرض کنم ما نیروهای امدادی در بالای کوه به جستجو لاشه هواپیما می پردازیم ولی متاسفانه دوستان در دامنه کوه با نقل و قول و خبرهای بی پایه و اساس اوضاع و احوال مردم را بیش از پیش ملتهب می نمایند.

 

این فرمانده انتظامی چنین می گوید: متاسفانه کوه دنا دارای یک لایه نیست و در حال حاضر چندین لایه از این کوه بزرگ را نیروهای عملیاتی مورد جستجو قرار داده اند و صخره های عظیم صعب العبور و پشت در پشت، کار تفحص را با مشکل روبرو ساخته است. این لایه ها در غرب گردنه بیژن سختی کار را نشان می دهد و به نظر می رسد این حادثه در ارتفاعات بالاتر از این لایه ها اتفاق افتاده است.

 

وی ابراز می دارد: تا به حال نیروهای امدادی هیچگونه قطعاتی از هواپیمای مذکور را پیدا نکرده اند و هرگونه حرف و حدیثی در این رابطه را تایید نمی کنیم. گذشت زمان و احتمال اینکه هواپیما در دره ای سقوط  نموده و برف روی آن را پوشیده باشد قابل تامل و دور از دسترس نیست.

 

سردار انصاری می افزاید: وزش باد در این منطقه کوهستانی به اندازه ای شدید است که انسان هر لحظه فکر می کند باد او را با خود خواهد برد. یکی دیگر از مشکلات جستجو این است کمه شدت وزش باد باعث می شود برف را با ریزش در قسمت پایین تر دره ها را می پوشاند و این یکی از مشکلات عمده ما با مه غلیظی است که این کوه را می پوشاند و دامنه افق دید نیروهای امدادی را کوتاه می نماید.

 

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عبور از این محدوده چنان تاریکی و مه آلودگی را تشدید می کند که گروه های امداد و نجات جلوی پای خود را به زحمت می بینند و احتمال فرسایشی شدن قضیه پیدا کردن لاشه هواپیما و سایر حادثه دیدگان هم پیش بینی می شود.

 

سردار مهدی انصاری در پایان گفت: باید در این جا از مردم فهیم و دلسوز پادنا تقدیر و تشکر  نماییم که در همراهی نیروهای امداد و نجات نهایت ابراز مهر و محبت را دارند و از تمامی کسانی که در این منطقه حضور بهم می رسانند با آغوش گرم و با ملاطفت خود پذیرایی می کنند. از مردم فهیم و داغدار استان تقاضا داریم که به محدوده قابل تفحص مراجعه نکنند و با توجه به صعب العبور بودن منطقه در گردنه بیژن و شرایط نامساعد جوی می تواند مشکلات بیشتری برای خود و گروه امداد و نجات بوجود بیاورند و همچنین روند جستجو برای آثار و لاشه هواپیما را با کندی روبرو خواهند ساخت.

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی