نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. اسفند 1396 - 12:20
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: پارک علم و فنآوری استان باید به عرصه رونق اقتصادی و اشتغال پایدار به روش علمی شتاب بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ جعفر گوهرگانی در جلسه بررسی فعالیت های پارک علم و فنآوری استان، افزود: پارک علم و فناوری که ورود علم و دانشگاهیان در عرصه های اقتصادی، تولید، سرمایه گذاری و ایجاد سرمایه و ثروت است باید در جایگاه خود اهداف و وظایفی که دارد را به نحو ممکن عملی سازد.

معاون اقتصادی استانداری تاکید کرد: پارک علم و فنآوری باید فرهنگ نوآوری، افزایش رقابت صنعتگران و کارآفرینان در تولید، ایجاد اشتغال پایدار و تجاری سازی دستیافته های علمی را بستر سازی کند.

وی با اشاره به اینکه، این مراکز باید برای رفع بیکاری هدفدار حرکت کند، گفت: پارک علم و فنآوری باید با خلق ایده ها در کنار نظرات اعضا مسیری علمی را ترسیم و گام های مهم در سطح ملی، فرا ملی و محلی در بخش های صنعتی  واقتصادی بوجود آورد و به جامعه کسب و کار رونق داده و در عرصه تولید ارزش افزایی کند. 

گوهرگانی تصریح کرد: این پارک باید کانونی برای توسعه اقتصادی برمبنا و پایه علمی استان  و با دسترسی  آسانی به عنوان کانونی بتواند، دستگاه های علمی، آموزشی، اجرائی را با بنگاه های تولیدی و صنعتی متصل و هماهنگ سازد.

وی ابراز داشت: این کانون با عملکرد، فعالیت های مفید و سازنده  خود قطع یقین می تواند، مورد حمایت و اسپانسرهای مختلف قرار گرفته و از سویی با مشوق ها و حمایت هائی که می تواند به جامع هدف ارائه دهد به تولید علم و خلق آثار پژوهشی براساس نیاز و ظرفیت های محلی تعمیم بخشد.

معاون اقتصادی بیان کرد: هم اکنون در استان شش مرکز رشد داریم و با اینکه هفتمین آن در حال شکل گیری است، پارک علم وفنآوری باید حلقه علمی و ایده پردازی قوی برای استان ایجاد کند تا چرخه صنعت تولید بر محور دانش بنیان و بر پایه علمی و تحقیقاتی به حرکت درآید.

گوهرگانی با بیان اینکه، پارک علم و فنآوری در استان نوپا است، تاکید کرد: استان هائی که در کنار ما هستند دارای تجارب و دستاوردهای موفقی بوده اند و ما نیاز به استفاده از تجارب و حمایت های همه جانبه آنها داریم و ضرورت دارد ارتباطات نزدیک با آنها داشته باشیم .

در این نشست احکام اعضای پارک علم و فنآوری استان به آنها ابلاغ شد.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی