نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. خرداد 1403 - 16:25
وجود زباله‌های مختلف در ورودی شهر یاسوج و در محدوده بلهزار پایین سبب ایجاد حس منفی برای ساکنان و مسافران این شهر گردشگری شده است تا حل این مشکل در انتظار اقدام متولیان مربوطه باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چهار فصل»: ورودی فضاهای شهری می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری  در معرفی صحیح آن شهر، جاذبه‌های گردشگری، شناسایی مفاخر و مشاهیر آن و همچنین سبب ایجاد حس آرامش، لذت یا بر عکس ایجاد حس ناخوشایند برای مسافران داشته باشد.

ورودی هر شهر ایجاد حس تعلق و هویت می‌کند
اهمیت ورودی‌های شهر آن قدر مهم است که هر ورودی با نماد و ویژگی‌های خاص خود می‌تواند ایجاد حس تعلق و هویت در میان ساکنان و تازه واردان به شهر را ایجاد کند.

نکته مهم و قابل اشاره این است که استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان سرزمینی چهار فصل با طبیعتی شگفت انگیز و پر رمز و راز و ثروتی خفته است که می توان با شکوفا کردن صنعت گردشگری، این سرمایه خفته را به منصه ظهور رساند و تاثیرات آن را در حوزه اقتصاد مشاهده کرد.

ورودی‌های یاسوج متناسب با اقلیم و هویت شهری تعریف شود
باید ورودی به عنوان مدخل ورود به شهر، به شیوه ی خاص هر شهر تقویت گردد و  شهر برای حضور گردشگران و مزایای مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متعاقب آن سازماندهی شود. تأکید و توجه به ورودی و ساخت آن مطابق با اقلیم و هویت شهر می‌تواند سبب تعریف هر شهر، جذب گردشگر و حفاظت از فرهنگ و اقلیم شهر باشد که این خود گامی در راستای توسعه پایدار شهری است.

وضعیت پایتخت طبیعت در ورودی بلهزار پایین مناسب نیست
در کنار اهمیت این موضوع اما آنگونه که مورد انتظار است ورودی‌ها متناسب با نام پایتخت طبیعت نیست به‌گونه‌ای که خار و خاشک بلوار ورودی این شهر از آغاز بلهزار پایین با زباله‌های مختلف خودنمایی می‌کند و سبب  انعکاس تصویری نازیبا شده است.

وجود کیسه‌های زباله، بوی تعفن و همچنین پراکندگی آنها در خیابان اصلی بلهزار پایین علاوه بر عدم توجه کافی برای توجه اثر گذار به ورودی این شهر، سبب نارضایتی ساکنین این مناطق شده است.

تعدادی از کسبه ساکن در این منطقه در گفتگو با خبرنگار ما از ایجاد بوی بد، تجمع زباله گلایه کرده و اظهار داشتند: علاوه بر بوی بد امکان مریضی وجود دارد هرچند ورودی شهر با این تصاویر نامناسب سبب ایجاد حس منفی برای مسافران می‌شود.

گلایه برخی ساکنان بلهزار پایین از بوی بد زباله
این شهروندان اضافه کردند: در مرحله‌ای بخشی از این زباله‌های جمع‌آوری شد که بابت این موضوع تشکر می‌کنیم اما جمع‌آوری زباله‌ها باید به صورت کامل انجام شود. از طرفی امروز توسط برخی افراد زباله‌گر اقلامی از این زباله‌ها که برای آنها کاربردی داشت جمع‌آوری کردند و مابقی را آتش زدند که همین موضوع سبب ایجاد بوی بد در محیط محل کسب و زندگی ما شده است.

وضعیت نامناسبی از این موضوع را در کلیپ و تصاویر زیر ببینید: 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا