نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. شهريور 1403 - 13:27
امام‌جمعه شهر یاسوج مطرح کرد:
وحدت امت اسلام مانعی در برابر رژیم صهیونیستی
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز اسرائیل یک خطر بزرگ است و با وحدت امت اسلام می‌توان مانع از ارتکاب جنایت توسط رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چهارفصل» آیت‌الله سید نصیر حسینی در گفتگویی در خصوص هفته وحدت و اهمیت وحدت میان امت اسلامی و نجات غزه ضمن عرض تبریک ایام فرخنده ربیع‌الاول و ولادت حضرت نبی اکرم (ص) گفت: یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که امروز برای مسلمانان موردنیاز بوده مسئله وحدت میان امت اسلامی است. این وحدت ازآن‌جهت حائز اهمیت است که می‌تواند مسلمانان را از ظرفیت‌های زیادی که دارند در جهت رشد، توسعه، فقرزدایی و ارتقای مسائل علمی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه اسلامی، امت اسلامی بهره بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه زمان بسیار زیادی‌ است که استعمار و استکبار به دنبال این است که امت اسلامی را با تفرقه و اختلاف به خودشان مشغول کنند تا گوش و نگاهشان از بین برود و قدرتشان با هم یکجا جمع نشود تا آن‌ها در سایه این اختلاف بتوانند به اهداف خود برسند

وی افزود: دشمنی به‌ نام رژیم غاصب اسرائیل، دشمن قسم‌خورده جهان اسلام است، و به دنبال تجزیه کشورها و امت اسلامی است. امروزه شاهد هستیم که این رژیم غاصب بخشی از سرزمین‌های اسلامی را نیز تصرف کرده است.

امام‌جمعه یاسوج گفت: امروزه اسرائیل یک خطر بزرگ است و با تنها سلاحی که می‌توان جلوی این شیطان را گرفت و آن را متوقف کرد وحدت امت اسلامی است که یک سلاح قوی و قدرتی بازدارنده است. ما مسلمانان دیروز نیز شاهد عملیات رژیم صهیونیستی و خسارات سنگینی که بر لبنان وارد کرد بودیم، در حال حاضر این رژیم می‌خواهد زیر سایه اختلاف بین امت اسلامی ظلم کند و در امان باشد.

وی افزود: ما برای وحدت عوامل مختلفی داریم همه انسان و یک دین مشترک و معتقد به خدای یگانه، انبیا و اولیای هستیم. همه بر نبوت و رسالت پیامبر و معتقد به قرآنیم، اینها همه ادله لازم و کافی است برای اینکه ما به اهم وحدت داشته باشیم و از اختلاف و تفرقه‌افکنی و تقابل  بین امت اسلامی جلوگیری کنیم.

آیت‌الله حسینی گفت: اختلاف‌نظرهایی بین امت اسلامی است لیکن باید توجه کرد که منجر به شکست قدرت جهان اسلامی نشود. این اختلافات در طول تاریخ وجود داشته است، تمام جهان بشریت را در نظر بگیرید اگر اختلاف‌هایشان را کنار بگذارند و درگیری و حسادتی وجود نداشته باشد و همه احساس امنیت کنند این جنگ‌ها اتفاق نمی‌افتد و این پول‌های هنگفت هزینه ابزار جنگی نمی‌شود، بلکه برای ارتقای فرهنگی و معنوی و رسیدگی به امور بشریت هزینه می‌شود.

وی افزود: وحدت مسئله مهمی است همه باید با هم وحدت داشته باشیم تا بتوانیم به یک جامعه امن و مطلوب برسیم. امروزه کسی که شاهد وضعیت اسف‌بار غزه و فلسطین است اگر  غیرت داشته باشد باید به مسئله وحدت فکر کند و بر این مظلوم‌کشی‌ها پایان دهد. این رنج و سختی‌ها نباید بر مردم مظلوم غزه تحمیل شود. اگر اسرائیل احساس کند که امت اسلامی با هم وحدت دارند و قدرتمند هستند به این راحتی دست به چنین کشتارهایی نمی‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این وحدت باعث امنیت و قدرت همه مسلمانان و حتی مردم دنیا می‌شود، در جامعه عادی خودمان اگر مجرمین احساس کنند که در برابر تخلفات آنان هیچ قدرتی وجود ندارد و تنبیهی در قبال تخلفات آنان وجود ندارد، بدون شک به تخلفات خود ادامه می‌دهند لکن اگر بدانند قدرتی است و تنبیه می‌شوند قطعاً از انجام تخلفات خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: ترس از قدرت و تنبیه آرامش‌بخش و امنیت‌بخش است و این برای جنگ اسرائیل و غزه نیز به همین شکل است متجاوز ترس از تنبیه و قدرت واحد امت اسلامی ندارد؛ چون مسلمانان وحدت ندارند و قدرت خود را به متجاوز نشان نداده‌اند و تنبیهی صورت نگرفته است.

آیت‌الله حسینی در پایان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با علمای اهل‌سنت در هفته وحدت گفت: وحدت بین امت اسلامی مورد تأیید مقام معظم رهبری است و می‌دانند که اختلاف بین مسلمانان و امت اسلامی فرصت‌ها را از دست ما خارج کرده است.

وی در پایان افزود: ایشان نقشه‌های شوم استکبار و استعمار را در مسئله تفرقه‌افکنی و درگیری میان امت اسلامی می‌دانند به این خاطر نیز وحدت میان امت اسلامی را یک ضرورت بسیار مهم برمی‌شمارند.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی