نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

پربیننده ها

23. مهر 1403 - 14:40
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط برای دو برابر شدن سطح زیرکشت گلخانه‌ها در استان فراهم بوده و جهاد کشاورزی باید در این زمینه برنامه مدون تدوین کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چهارفصل»؛ یدالله رحمانی صبح امروز در آیین افتتاح تولید گل رز در روستای کریک شهرستان دنا اظهار کرد: شرایط برای دو برابر شدن سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم بوده و سازمان جهاد کشاورزی باید برای افزایش سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در یک سال آینده برنامه‌ریزی مدون و اصولی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه کم‌کاری و توجیه در زمینه مسائل توسعه‌ای از مدیران دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: بیش از 100 هکتار گلخانه در استان در دست اجرا داریم که باید برای تسریع در روند اجرایی، تکمیل و بهره برداری تدبیری شود.

رحمانی از وجود 36 هکتار گلخانه در استان با وجود ظرفیت‌های کم نظیر برای افزایش این میزان ابراز گلایه کرد و افزود: روش‌های نوین آبیاری در گلخانه‌ها به صرفه‌جویی 90 درصدی در مصرف آب کمک می‌کند و باید این شیوه تولید حمایت بیشتری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اقدامات صندوق کارآفرینی‌امید برای احیای 21 طرح با 68 میلیارد تومان اعتبار ستودنی است و هم اینکه جزء سه استان برتر در تسهیلات تبصره 18 هستیم.

رحمانی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های اصلی ما حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف کشاورزی است، افزود: اهمیت منابع آب در انجام طرح‌های کشاورزی و افزایش کشت محصولات گلخانه‌ای بر هیچ کسی پوشیده نیست و واقعیت امر سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای 36 هکتاری استان با قابلیت‌ بالای موجود در حوزه کشاورزی، رضایت بخش نیست.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی، حوزه اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی مکلف بوده اصلی‌ترین کار خود را حمایت از تولید و اشتغال قرار دهند، ادامه داد: برای حمایت از سرمایه گذاری در راستای توسعه اقتصادی استان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، طرح تولید گل رز در منطقه کریک شهرستان دنا در 3 هزار متر مربع توسط سرمایه‌گذار انجام شده و طرح به مرحله برداشت رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی