نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. فروردين 1393 - 13:15
صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در شناساندن شهدا و پیامهای آنان به نسل جوان انقلاب یکی از مهمترین وظایف را به دنبال دارد در حالیکه این نقش را به خوبی در کارنامه کاری خود نداشته و متاسفانه کوتاهی در این نقش از درون این مرکز فرهنگی به چشم می خورد.

به گزارش چهار فصل - سلام بر مردان و زنان دیارم. بر آنان که بر راستی و مردانگی شهره آفاق اند. برآنانی که در راه دفاع از ارزش های انقلاب و نظام با جان و دل مایه گذاشتند و حتی در فرستادن فرزندان خود به پشت جبهه های مردانگی گام برداشتند و به مقام رفیع شهادت نائل شدند .

 

آری شهید جانش را فروخته و در مقابل آن، بهشت و رضای الهی را گرفته است که بالاترین دستاوردهاست. شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است که نمی گذارند این جان، مفت از دستشان برود و در مقابل، چیزی عایدشان نشود.

 

به برکت خون شهدا و امام راحل امروز در وضعیتی هستیم که پیام انقلاب اسلامی را مردم با جان و دل پذیرا هستند و شیطنت‌های دشمنان در مختل کردن شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران با فرستنده‌های ماهواره‌ای نشان از این است که پیام اسامی ما به خوبی مخابره می‌شود.

 

صدا و سیما از مراکز مهم و فرهنگ‌ساز در تمامی کشورها است یکی از راه‌های مقابله ما با نظام سلطه آگاه‌سازی جوانان و رواج فرهنگ اسلامی در فضای فکر و اندیشه آنها توسط صدا و سیما است.

 

امروز بهترین فضیلت برای افراد جامعه در عرصه اجتماع زنده نگه داشتن یاد شهدا است و باید تلاش کرد با اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع همه اقشار مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان را به آن جذب کرد.

 

22 اسفند در تقویم ما ایرانیان به روز شهدا نام گرفته است  که پاسداشت یاد و خاطره ای بزرگ مردان انقلاب و نظام بر ما وظیفه است و باید در این راه گامها استوارتر شود.

 

این بار از هنرمندان شهید این مرز و بوم در رسانه ملی سخن گفتن حال و هوای چند ساله شهید و شهادت را معنایی دیگر می بخشد .

 

آری  صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در شناساندن شهدا و پیامهای آنان به نسل جوان انقلاب یکی از مهمترین وظایف را به دنبال دارد .

 

در حالیکه این نقش را به خوبی در کارنامه کاری خود نداشته و متاسفانه کوتاهی در این نقش از درون این مرکز فرهنگی به چشم می خورد چرا که نقش هنرمندان شهید در جامعه عظیم هنری کشور باعث شناساندن ارزش های انقلاب و شهید و شهادت شده است اما این تلاش ها و مجاهدت ها در صداوسیمای استان به خوبی دیده نمی شود چرا ؟

 

آری صداوسیمای مرکز یاسوج دارای دو شهید هنرمند که از تلاشگران عرصه رسانه بوده . آنان که با مجاهدت های خود در انتقال صدا و سیمای این مرز و بوم به جهانیان و هم وطنان نفش به سزایی داشته اند اکنون فقط از نگاه مسئولین صداوسیمای این مرز و بوم فقط در خاک خفته اند و یادی از آنان به گوشه روزهای  دیگر رفته است .

 

آری شهیدان پیمان بزرگ زاده (گوینده رادیو) و خداعفو عبدیان (تصویربردار ) دو عزیز سفر کرده ای هستند که به خوبی از این دو هنرمند شهید یاد شده است

 

در حالیکه نقش چنین شهدایی در جامعه هنری کشورمان باید حفظ شود و از آنان به خوبی یاد شود .

 

باور کنید کمترین زیبایی برای نگه داشتن  یاد این دوشهید این بود که حداقل تندیسی از آنان در محوطه این مکان فرهنگی  نصب می شد که مراجعین به خصوص هنرمندان و جوانان این مرز و بوم که  به این مکان فرهنگی گذری دارند با دیدن عکس دوشهید  با فرستادن فاتحه و صلوات فضای این محیط را عطر افشانی کنند و با هنرمندان شهید این استان آشنا شوند و بدانند که هنرمندانی از این مرزو بوم در خدمت رسانی به هنر با عشق و عاشقی نقش داشتند و خواهند داشت.

 

آری باید یاد شهیدان بزرگ جامعه به خصوص هنرمندان را از یاد نبرد و در حفظ نگهداشتن آنان با جان و دل مایه گذاشت و نگذاریم یاد و خاطره آنان به فراموشی سپرده شود . و چه خوش گفت سید شهیدان اهل قلم "پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند ، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند".

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی