نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. بهمن 1393 - 8:40
کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی در کشور است که پارک علم و فناوری ندارد با این حال تلاشها برای احداث این پارک ادامه دارد.

چهارفصل، پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و حلقه‌ای از زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری، قادر خواهند بود با گرد هم آوردن توانایی های علمی و ‌تحقیقاتی مراکز آموزش عالی، صنایع و مراکز تحقیقاتی دولتی و خصوصی با همکاری صاحب نظران علمی، ‌متخصصان و پژوهشگران داخلی و خارجی به توسعه صنعتی و رشد فناوری کشور کمک کنند.

احداث این پارک اگرچه باید سالها قبل انجام می شد اما بستری مناسب و مطلوب برای رشد استعدادهای علمی این استان فراهم خواهد کرد.

تعیین زمین؛ گره ۸ساله احداث پارک

اما تعیین مکانی برای احداث این پارک، گره ای هشت ساله است که روزهای نهایی خود را طی می کند.

بازدید موسی خادمی

احداث این پارک بیش از هشت سال در خم کوچه تعیین زمین مانده است و بالاخره در دولت جدید کمیته ای برای مکان یابی احداث پارک تشکیل شد و پس از بررسی ۲۱ گزینه پیشنهاد شده از سوی این کمیته، دو مکان برای احداث این پارک در نظر گرفته شد.

این مکان در نزدیکی پل سوم بشار و جنب شهرک صنعتی بلکو قرار دارد که نزدیک بودن این مکان به دانشگاه و شهرک صنعتی، زمینه خوبی برای ارتباط هرچه بیشتر علم و صنعت ایجاد خواهد کرد.

جلسه ای که به بازدید میدانی انجامید

با این حال پیش از ظهر یکشنبه نشست دیگری با حضور استاندار برای تعیین تکلیف نهایی این زمین انجام شد تا موانع و معایب آن از سوی مدیران مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

اما مباحث مطرح شده در این نشست سید موسی خادمی را قانع نکرد و براین اساس تصمیم به بازدید میدانی از این مکان گرفت.

بازدید موسی خادمی

بنابراین همه اعضای جلسه به حاشیه رود بشار رفتند و از نزدیک محل احداث این پارک را مورد بررسی قرار دادند و تصمیماتی نیز در این خصوص اتخاذ شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این بازدید میدانی به خبرنگاران گفت: این استان تنها استانی است که پارک علم و فن آوری ندارد.

سید موسی خادمی افزود: لازمه توسعه اقتصادی وجود این پارکهاست تا به کار دانشگاه معنا ببخشد.

پارک علم و فن آوری حلقه اتصال دانشگاه و اقتصاد

وی تصریح کرد: دانشگاه از طریق پارک علم و فن آوری به بازار، اقتصاد و توسعه وصل می شود.

خادمی بیان داشت: این پارکها حلقه اتصال دانشگاه به اقتصاد هستند و ایجاد این پارک برای رسیدن به این هدف در استان ضروری است.

بازدید موسی خادمی

استاندار بیان کرد: با رعایت طرح ساماندهی حریم رود بشار و همچنین حریم پل سوم بشار، زمین به دانشگاه یاسوج برای احداث پارک علم و فن آوری واگذار می شود.

خادمی اظهار داشت: مساحت زمین تعیین شده برای احداث این پارک سه هکتار بوده که ممکن است کم و زیاد شود.

وی گفت: به دلیل مشخص نبودن زمین، اعتباری در سال جاری برای آن در نظر گرفته نشده بود اما با تعیین نهایی زمین اعتبار آن در سال آینده از سوی وزرات علوم تامین خواهد شد.

منبع:مهر

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی