نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. ارديبهشت 1394 - 13:42
دریافت خودسرانه کرایه اضافی از شهروندان یاسوجی توسط رانندگان تاکسی و آژانس های تلفنی موجب نارضایتی مردم و مسافران شده است و سامانه رسیدگی به شکایات مردمی و تخلفات رانندگان سازمان تاکسیرانی یاسوج نیز به دلیل خرابی تلفن این سازمان پاسخگو نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، این روزها تاکسی های درون شهری و آژانس های  تلفنی در شهر یاسوج  با دریافت کرایه اضافه بر نرخ مصوب باعث تضییع حقوق شهروندان شده و نظارت بر کار تاکسی ها و آژانس ها نیز بسیار ضعیف است.

 

برخی رانندگان تاکسی های درون شهری به جای دریافت کرایه 400 تومانی از مسافران 500 تومان دریافت می کنند و رانندگان برخی آژانس ها نیز به جای دریافت کرایه 2000 تومانی از مسافران 2500 تومان دریافت می کنند.

این درحالی است که بسیاری از رانندگان تاکسی دورن شهری و تاکسی های تلفنی که باید  نرخ مصوب سازمان تاکسیرانی را در معرض دید مسافر قرار دهند از این کار پرهیز می کنند و برخی رانندگان نیز نبود پول خرد را بهانه ای برای دریافت کرایه اضافی از مردم کرده اند.

 

آگاه نبودن مسافر از کرایه  مصوب سازمان تاکسیرانی و نصب نبودن نرخنامه در تاکسی های تلفنی نیز دلیل دیگری برای دریافت کرایه اضافی از شهروندان است.

 

م.ح یکی از شهروندان یاسوجی در گفت و گو با این پایگاه خبری عنوان کرد: راننده یکی از تاکسی های تلفنی شهر یاسوج مسیر بلوار عدل تا هفتم تیر که کرایه آن 2000 تومان است  را 2500 تومان حساب کرد که پس از اعتراض نسبت به دریافت کرایه اضافی راننده با من درگیر شد.

 

محمد هدایت یکی دیگر از شهروندان یاسوج از دریافت کرایه اضافی از سوی رانندگان تاکسی درون شهری و تاکسی های تلفنی شهریاسوج اظهارنارضایتی کرد و گفت: نظارت سازمان تاکسیرانی یاسوج بر تاکسی ها و آژانس ها مسافربری بسیار ضعیف است و مسئولان باید تدابیر ویژه ای در این زمینه بیاندیشند.

 

س. ر. که برای شکایت از یک راننده تاکسی به سامانه مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی یاسوج تماس گرفته است، می گوید: با وجود تماس های مکرربا سامانه تلفنی رسیدگی به تخلفات رانندگان سازمان تاکسیرانی یاسوج کسی پاسخگو نیست.

 

مسئول نظارت بر تاکسی های تلفنی سازمان تاکسیرانی یاسوج گفت: رانندگان تاکسی های مسافربری و تاکسی های تلفنی موظف به نصب نرخنامه سازمان تاکسیرانی در خودرو و در معرض دید مسافر هستند که برخی از آنها رعایت نمی کنند.

 

جمال دارفرین دریافت هرگونه کرایه اضافی علاوه بر نرخ مصوب را غیرقانونی دانست و افزود: کرایه حمل مسافر در میسرهای مختلف شهر یاسوج برای تاکسی های تلفنی و آژانس ها 2000، 2500، 3000 و4000 هزارتومان متفاوت است و قبض رسید در اختیار تمامی رانندگان این آژانس ها قرار داده شده تا در صورت تقاضای مسافر در اختیار وی قرار گیرد.

 

وی نبول پول خرد در تاکسی های مسافربری شهری یاسوج و بهانه قرار دادن این موضوع برای دریافت کرایه اضافی از شهروندان را غیرمنطقی عنوان کرد و افزود: در صورت شکایات مردمی از رانندگان متخلف و اثبات تخلف، راننده خاطی تا 24 هزارتومان جریمه خواهند شد.

دارفرین دلیل پاسخگو نبودن سامانه مدیرت و نظارت بر تاکسیرانی یاسوج را خراب بودن تلفن این سازمان اعلام کرد و گفت: تا دو روز آینده نسبت به رفع این مشکل اقدام خواهد شد.

 

مسئول نظارت بر تاکسی های تلفنی سازمان تاکسیرانی یاسوج اظهار کرد: تاکنون سه آژانس مسافربری تلفنی به دلیل دریافت کرایه اضافی از مسافران در یاسوج پلمپ شده اند و برخی نیز به دلیل نداشتن صلاحیت و  شطرنجی نبودن خودور جریمه سلب فعالیت شده اند.

 

وی گفت: شهروندان دو مسافران یاشوجی در صورت مشاهده هرگونه تخلف و دریافت کرایه اضافی از سوی رانندگان تاکسی درون شهری و تلفنی مراتب را به شماره تماس 33231660 و 33233136 اطلاع دهند.

 

با این وجود رانندگان تاکسی های درون شهری و آژانس های مسافربری تلفنی همچنان از شهروندان و مسافران یاسوجی کرایه اضافی دریافت می کنند و این امر نیازمند تدابیر ویژه از سوی مسئولان سازمان تاکسیرانی و سایر دستگاه های اجرایی مربوطه است تا از  تضییع حقوق مسلم شهروندان جلوگیری شود.

منبع: صبح زاگرس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی