نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. خرداد 1394 - 10:38
مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: هيچ كس به اندازه شهداو خانواده شهداه براي كلمه آزادي و اعتلاي اين كلمه در ايران اسلامي تلاش نكرده است و سندش هم شهدايي است كه تقديم كرده اند اما چرا در کمال بی احترامی بعد از یک دهه نام شهید را از سر در این ورزشگاه حذف کرده اند؟!برای ما این اقدام مسئول مربوطه قابل درک نیست زیرا اگر بحث آزادي است در حقيقت ما آزادي را وامدار نام شهيد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان با خانواده شهید شاخص ورزشکار  استان دیدار و دلجویی کردند.

 

در این دیدار شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی استان ابراز داشت: برحسب وظیفه و برای حفظ  یاد و خاطره شهدا و به نیابت از همه مردم ومسئولینی که وام دار این شهدا هستند خدمت خانواده محترم شهید فتاحی رسیده تا تجدید پیمانی با این عزیز داشته باشیم.

 

وی در دیدار از شهید شاخص ورزشکار استان یه همراه مسئولین بسیج  دانشجویی دانشگاه های استان گفت: آنچه که مردم این سرزمین وهمه ما بسیجیان داریم همه وهمه نتیجه جان فشانی ها، رشادت ها و ایثارگری های همین شهدا است.

 

مهدوی افزود: بعد از شهدا خانواده شهدا امانتی هستند که حافظان اصلی این امانت همه مردم ایران اند که به تعبیر مقام معظم رهبری چشم و چراغ این ملت اند و به همین سبب سرزنی از خانواده شهداء و بیعت  مجدد کنیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان  در ادامه گفت: موضوع دومی (خبر)که دلیلی بر حضور ما برای سر زنی از خانواده شهید فتاحی است بحث نامگذاری ورزشگاه  یاسوج بوده که با توجه به اتفاقات رخ داده یک عمل بدون منزلت و دون شخصيت برای همه ما و مسئولین بود.

 

 

وی گفت: در اين زمينه آنگونه که انتظار می­ رفت توجه لازم نسبت به خانواده شهدا از طريق دست اندر كاران مربوطه صورت نگرفت به همین خاطر حضور ما در اين قضيه به نوعي هم دردي با خانواده شهید فتاحی و اداي احترام به مقام و منزلت شهيد و همه شهدا گرانقدر این نظام است.

 

 

مهدوی مطلق به قضیه حذف نام شهید از سردر ورزشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: هيچ كس به اندازه شهداو خانواده شهداه براي كلمه آزادي و اعتلاي اين كلمه در ايران اسلامي تلاش نكرده است و سندش هم شهدايي است كه تقديم كرده اند اما چرا در کمال بی احترامی بعد از یک دهه نام شهید را از سر در این ورزشگاه حذف کرده اند؟!برای ما این اقدام مسئول مربوطه قابل درک نیست زیرا اگر بحث آزادي است در حقيقت ما آزادي را وامدار نام شهيد هستیم.

 

وی اظهار داشت: ديگرانی که ادعاي آزادي را دارند و يقينا براي آن قدمي برنمي دارند زیرا اگر هدفشان آزادی و اعتلای آن بود، جوابگو باشند که مسئول مربوطه با چه توجیهی این اقدام را انجام داده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان  گفت: هرچند تا بحال ما نديديم كه خانوداه شهيدي براي نامگذاري مكان ها و اماكن درخواستی داشته باشند اما اين بار این حق را دارند كه طبق اقدام خود مسئولين دولتي در دولت هاي مختلف برای نامگذاری این ورزشگاه به نام شهید، مطالبه گری كنند.

ورزشگاه شهید فتاحی,chaharfasl.ir

مهدوی افزود: طبق اسناد موجود نامگزاری این ورزشگاه یک دهه قبل با حضور مسئولین وقت به نام شهید فتاحی که از شهداي شاخص استان است صورت گرفت وگرنه هیچ کدام از شهدای ما برای نام و نشان و بودن نامشان بر روی کوچه و بازار و خیابان، جان فشان ینکرده اند و این وظیفه ما است که نگذاریم نام و نشان آنها از بین برود.

 

وی گفت: این بی حرمتی نسبت به خانواده شهید فتاحی مربوط به یک شهید نیست بلکه شأن و منزلت همه شهدا را زیر سوال برده است و از شما خانواده محترم شهید فتاحی خواستاریم که جزئيات اين عمل را با فرزندان بسیجی خودتان در دانشگاه هاي استان در ميان بگذاريد برادران حاضر از قرارگاه دانشجويي شهيد طبيب و اهالي رسانه و مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در میان بگذارید تا جریان دانشجویی براي مطالبه این امر حرکت کند.

 

برادر شهيد علی فتاحی، خدابخش فتاحي ضمن آرزوی سلامتی برای همه بسیجیان امام خامنه ای و دعا برای ظهور منجی عالم بشریت

 گفت: امیدواریم که  همه ما بتوانیم  با قوت قلب ادامه دهنده راه شهدا باشیم .

ورزشگاه شهید فتاحی,chaharfasl.ir

 

وی گفت: ما خواستار نامگذاري استادويوم 15 هزار نفری ياسوج نبودیم اما در سال 1384  در دولت اصلاحات، مديريت ورزشي وقت، آقای مهرعلي زاده در سفری که به استان داشتنداز خانوداه شهيد دعوت شد و با حضور آنان خواسته شد که این ورزشگاه را به نام شهید علی فتاحی بگذارند زیرا  این شهید از  ورزشکاران برجسته شهرستان و منتخب تیم جوانان استان بود.

 

فتاحی گفت: ما هم به اتفاق ساير مسدئولين و بقیه اعضای خانواده شهيد در مراسم کلنگ زنی این ورزشگاه شرکت کردیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: از سال 84 تاكنون این ورزشگاه به نام شهيد فتاحی بود تا اينكه در سال 92 اعلام كردند در شوراي نامگذاري فرهنگ عمومي استان این نامگذاري باید صورت بگیرد که در این شورا هم به نام شهید فتاح یباقی ماند.

 

برادر شهید علی فتاحی گفت: در اوایل دولت گذشته زمان آقاي علي آبادي باز هم در استان مصوب شد که اینورزشگاه به نام شهید فتاحی باشد.

 

 

وی خاطرنشان کرد:با وجود ابن که  فیلم کلنگ زنی وجلسات نامگذاری این ورزشگاه هم موجود است، مديركل  كنوني ورزش وجوانان استان آقاي ايزد پور نام ورزشگاه را تغییر دادند و گفتند از روند نامگذاري این ورزشگاه بی اطلاع بودند و نامگذاری هم مربوط به استان نیست ودر حيطه اختيارات شركت و موسسه اي است كه استاديوم را ساخته است.

 

وی ادامه داد : وقت به امام جمعه محترم  شهریاسوج حجت السلام والمسلمین حسيني مراجعه کردیم، ایشان گفتند که همان مصوبه شوراي عالي عمومي استان است كه بايد اجرايي شود این مصوبه  قانوني است و هيچ کسي هم نمي تواند آن را لغو کند.

 

 

فتاحی افزود: با وجود نامه امام جمعه شهر یاسوج به اداره ورزش وجوانان استان ولي اين سازمان متاسفانه بازهم جواب درست و قانع كننده اي به ايشان ندادند.

 

برادر شهید فتاحی گفت:  پیگیری این تغییر نام ازاستانداري  و فرمانداری شهرستان صورت گرفت که همه مسئولین بر مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان به  ورزشگاه شهید فتاحی تأکید داشتند اما تنها شخصی مخالف این نامگذاری است مدیر کل ورزش و جوانان استان است که به هیچ مسئول استانی پاسخگو نیست و ما نمی توانیم درک کینیم اقدام ایزدپور بر اساس چه سندی است.

ورزشگاه شهید فتاحی,chaharfasl.ir

وی گفت: ما براساس اینکه حفظ نظام وانقلاب از اوجب واجبات است و هدف شهداء هم این بوده احركتي غیرقانونی و غیر عرفی نمی خواهیم اما نباید به گونه ای باشد که شهداء زیر سوال برود زیرا پرواضح است که رفتار و اقدام مدیر کل ورزش و جوانان استان غیر قانونی است.

 

فتاحی گفت: صحبت با مسئولین به این معنی نیست که خانواده شهيد دنبال اين باشند که نام شهدیشان باشد اما جريان مطالبه گر دانشجويي اين استان اين مساله را پيگيري کند.

 

در پایان این دیدار مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: از شوراي فرهنگ عمومي استان مي خواهيم كه از حيثيت اعتباري خود در استان دفاع کرده و موانع قانونی این مساله را بیان کنند و اگر طبق قانون است مصوبه را اجرایی کنند تا یک نفر نتواند براحتی حرف همه را پس زده و قانون را زیر سوال ببرد.

 

وی گفت: از بنياد شهيد خواستاريم که حمايت معنوي خود از خانواده شهداء را بیشتر کند زیرا خانواده شهدا اينجا مظلوم واقع شده اند.

ورزشگاه شهید فتاحی,chaharfasl.ir

وی در پایان خاطرنشان کرد: جريان دانشجويي حتما با مديركل محترم وارد بحث و مكاتبه خواهد شد و اميدواريم اين سازمان جواب قانع كننده اي به اين موضع گیر بدهند.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی