نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. خرداد 1394 - 8:28
رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای نسل هایی که 15 خرداد را ندیدند باید این قیام دقیق موشکافی شود تا از خیانت های رژیم پهلوی با هماهنگی آمریکا مطلع شوند و از عوامل و زمینه هایی که 15 خرداد را، 15 خرداد کرد مطلع شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،حجت‌الاسلام شیخ قدرت‌الله خرم‌روز امشب در آیین گرامدیشت پنجاه و دومین سالروز قیام خونین 15 خرداد که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر یاسوج برگزار شد با تسلیت سالگرد رحلت امام و یادی از شهدای 15 خرداد ابراز کرد: قطعا بزرگ داشت شهدای 15 خرداد و بزرگداشت این روز به عنوان یکی از ایام الله ریشه در حفظ همه شایستگی ها و ارزش هایی دار که این انقلاب هم اکنون بواسطه آن قیام در عالم می‌درخشد .

وی گفت: وظیفه همه ماست که چنین روزی را گرامی بداریم زیرا حضرت امام خمینی(ره) هم تاکید اشتند این روز باید همانند عاشورا، با عظمت بزرگداشتش برگزار شود.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای نسل هایی که 15 خرداد را ندیدند باید این قیام دقیق موشکافی شود تا از خیانت های رژیم پهلوی با هماهنگی آمریکا مطلع شوند و از عوامل و زمینه هایی که 15 خرداد را، 15 خرداد کرد مطلع شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی در فروردین 42 به دستور علم روضه خوانی ها تعطیل شدند و رژیم پهلوی اقدام به محدود کردن فعالیت های مذهبی و تعطیل کردن مراسمات مذهبی کردند مردم هم قیام 15 خرداد را شکل دادند.

خرم روز عنوان کرد: ارزش قیام و نهضت 15 خرداد به این خاطر بود که این نهضت زیر پرچم اسلام شکل گرفت و به سرانجام رسید.

وی گفت : در 13 خرداد حضرتن امام سخنرانی داشتند و اول بار شاه را نصیحت می کند که شما 45 سال از عمرتان گذشته وهنوز در حال فریسب خوردن از غرب و آمریکا هستید شما با اسلام در تقابل قرارداده اند و بااین اقدام شما اسلام و قرآن در خطرند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دستور سردمداران حکومت پهلوی در همان شب مامورین شاه به منزل امامرفته و ایشان را بازداشت می کنند و صبح روز بعد وقتی مردم علما و روحانیت مطلع میشوند، در مدرسه فیضیه قم هم زمان با دیگر استان ها تظاهرات می کنند که یا مرگ یا خمینی و مرگ بر شاه را علنی می کنند.

وی عنوان کرد: لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی یکی از دلایلی بود که باعث شد امام بخروشد وسخنرانی خود را مبنی بر مخالفت صریح خود با این لایحه ارائه دهند. و تفکر ضد اسلامی آن را افشا کرده و تلاش آنها برای کنار گذاشتن اسلام و ارزشهای اسلامی در ایران را رسوا کرده و دستبه روشنگری بزند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از زمینه هایی که 15 خرداد رابوجود آوردند اشاره کرد و گفت: یکی ازآن دلایل مبارزه با طرح آمریکا دیکته شده آمریکا به شاه برای تغییر دولت بر اساس حمایت آمریکا و دومین آن هم نادیده گرفتن قدرت مرجعیت و قدرت رهبری دینی از سوی رژیم پهلوی بود.

وی افزود: انسجام و تشگیل گروه های اسلامی و حامی امام وگروه هایی که ریشه در اسلام داشتند و توانستند قیام را به نتیجه برسانند از دیگر عوامل شکل گیری این قیام بود که بر همین اساس مردم، کشاورزان ورامین واطراف تهران جمع شده وهمراه با سایر اقشار مردم تهران قیام و نهضت رابوجود آوردند.

خرم روز با اشاره به 14 خرداد 94 و تجمع میلیونی مردم ایران اسلامی برا بزرگداشت ارتحال رهبر کبیر انقلاب گفت: امروز ملت ما با حضور میلیونی خود در کنار مرقد امام بعد از 26سال برای میثاق با امام و آرمان های انقلاب وهمچنین بیعت مجدد با مقام ومعظم رهبری که زعامت و ولایت ایشان بعد ازارتحال امام امت همانند ایشان و در همان مسیر وهمان راه باتدبیر ادامه می دهند، جمع شدند.

وی گفت: لدون شک اگر امروز هم امام می بودند همان حرکت ، راه و سیاستی را که مقام معظم رهبری طی می کنند را می رفتند و بر تک تک ما واجب است اطاعت از منویات امام خامنه ای و بزرگداشت امام و شهدا ومخصوصاً شهای 15 خرداد که برای مجد و عظمت وسربلندی ایران در همه زمینه های داخلی و خارجی موثر است.

انتهای پیام/م.ن

تصاویر تکمیلی: 
قیام 15 خرداد,chaharfasl.ir
قیام 15 خرداد,chaharfasl.ir
قیام 15 خرداد,chaharfasl.ir
قیام 15 خرداد,chaharfasl.ir

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی