نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. خرداد 1394 - 11:07
استاندار کهگیلویه وبویراحمدبا انتقاد از برخی سنگ اندازی افراددر توسعه استان گفت: اگر در جایی فردی ولو اینکه کارشناس اداره هم باشد سبب سنگ‌اندازی در امر توسعه شود با وی برخورد شدیدی صورت می‌گیرد و نخواهیم گذاشت چنین افرادی در استان جولان دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سیدموسی خادمی ظهر امروز در اولین جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال 94 به مشکلات و موانع تولید و سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد وافزود: برخی از این مشکلات و موانع ملی است و برخی از موانع موجود منطقه‌ای بوده که با همدلی قابل حل و فصل است.

 

وظیفه این شورا بستر سازی برای بخش خصوصی است

وی  با بیان اینکه جلسات شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی جلسات مهمی است و نیاز است نماینده مردم در مجلس، قوه قضاییه و حتی ائمه جمعه در این جلسات حضور داشته باشند، ابراز کرد: وظیفه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بسترسازی و تسهیل برای حضور بخش خصوصی و توسعه درون زا در استان است.

 

سید موسی خادمی

برخورد های بد باعث دلزدگی سرمایه گذار بخش خصوصی خواهد شد

استاندار در ادامه به عدم اعطای مجوز به موقع توسط برخی دستگاهها به بخش خصوصی اشاره کرد و ابراز داشت:برخوردهای بد و مالیات‌های سنگین همه از عوامل و موانع پیش‌روی بخش تولید و جذب سرمایه‌گذار در کهگیلویه و بویراحمد است.

 

از تجربیات دیگر استانها استفاده کنید

خادمی با بیان اینکه اتاق تعاون و بازرگانی، مدیرکل اقتصادی استانداری و مدیرکل اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد باید در قالب پنجره واحد ظرف یکماه آینده با استفاده از تجربیات سایر استان‌ها موانع پیش‌روی بخش تولید استان را بررسی و گزارش آن را ارائه دهند،گفت:همه دستگاه‌ها باید برای رفع موانع تولید، حضور بخش خصوصی در استان،توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد نهایت تلاش را انجام دهند.

 

برخی دانسته و یا ندانسته سنگ اندزای می کنند

وی با انتقاد از برخی سنگ اندازی افراد در توسعه بخش خصوصی و توسعه استان گفت: اگر در جایی فردی ولو اینکه کارشناس اداره هم باشد سبب سنگ‌اندازی در امر توسعه شود با وی برخورد شدیدی صورت می‌گیرد و نخواهیم گذاشت چنین افرادی در استان جولان دهند.

 

سید موسی خادمی

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینگونه شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت برای حل مشکلات این افراد است، ابراز کرد: وظیفه ما بستر سازی برای بخش خصوصی است که باید به این موضوع واقف بود.

 

اگر دست برندارید رسوا خواهید شد

خادمی سنگ اندازی برخی افراد را مانعی برای توسعه سرمایه گذاری در استان دانست و وافزود: برخی نمی گذارند سرمایه گذاری در استان رونق بگیرد که اینجا به آنها می گوییم که اگر دست از این کار بر ندارند رسوا خواهند شد.

 

نبود بخش خصوصی محرومیت را در بر دارد

وی نبود سرمایه گذار و رود نکردن بخش خصوصی به ساخت و توسعه زیرساختها را یکی از عوامل مهم محرومیت استان برشمرد و گفت: وقتی سرمایه گذار نتواند سرمایه خود را در استان هزینه کند و در بخشی از پیش پا افتاده گیرد بیفتد، استان هنوز در این محرومیت غوطه ور خواهد بود.

 

خروجی همایش ها باید منبع درآمدی برای استان باشد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به برگزاری همایش های بانشاط و مرتبط به بخش خصوصی برای توسعه زیرساختهای استان اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایش هایی در استان ضروری است که تلاش می‌شود همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شهریور سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

 

تلاش مسئولان استانی مبارزه با فساد اداری است

خادمی به فساد در سیستم اداری استان اشاره کرد و افزود: در سیستم اداری استان فساد وجود دارد که تلاش همه ما هم مقابله با فساد اداری است.

 

به تولیدات بومی توجه کنید

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ترغیب دستگاههای اداری استان برای استفاده از تولیدات بومی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها و ادارات مختلف ملزم به خرید محصولات تولیدی استان هستند و به جزء در موارد نبود کیفیت لازم و متفاوت بودن قیمت خرید، محصولات استانی بر سایر محصولات ترجیح داده شود که مدیران و ذیحسابان ادارات موظف به رعایت این موضوع هستند.

 

جذب 900میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای جذب سرمایه گذار

 

خادمی ابراز داشت: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی 900 میلیارد ریال جذب سرمایه‌گذاری شد، ضمن اینکه بنیاد‌های عمومی غیردولتی شامل بنیاد کوثر، بنیاد برکت، بنیاد ناجا و بنیاد خاتم‌الاوصیاء اقداماتی مطلوبی را در استان انجام دادند که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته شاهد رشد استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

 

سید موسی خادمی
سید موسی خادمی
سید موسی خادمی
سید موسی خادمی
سید موسی خادمی
سید موسی خادمی
سید موسی خادمی
سید موسی خادمی
 
منبع: صبح زاگرس
انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی