نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. خرداد 1394 - 14:09
این روزها با نزدیک شدن به فصل گرما تغییراتی در پوشش لباس بیشتر بانوان در شهر یاسوج به چشم می خورد که جای بسی تأمل است

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، متاسفانه امروزه وضعیت حجاب در شهر‌های ما و از جمله شهر یاسوج مناسب نیست و برخی از جوانان از روی جهل و یا تغافل ارزش‌های جامعه را زیر سئوال می‌برند. با این حال به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین دلایل گسترش بدحجابی در جامعه را باید در مساله الگوهای مد و پوشش موجود در بازار جست‌وجو کنیم.

 

امروز اگر برای خرید مانتو گام در بازار و مغازه‌های شهر یاسوج بگذارید تفاوت لباس‌های امروز با لباس‌های گذشته و چند سال قبل کاملاً قابل مشاهده است

.

بیشتر مانتوها بالای زانو و جنس و رنگشان طوری است که شباهتی به لباس بیرون و محیط عمومی ندارد، در این زمان ناچار باید برای پوشیدن لباس مناسب سفارش دوخت آن را داد، که با توجه به تورم به وجود آمده هزینه زیادی می برد، چراکه لباس مناسبی که دنبال آن هستید کمتر یافت می‌شود.

فصل گرما؛بدحجابی مضاعف در سایه فقدان نظارت

 متأسفانه تصاویری از خوانندگان زن و حتی مارک هایی که با آرم و نشان شیطان پرستی است روی برخی از پوشش ها دیده شده است.

در این بین یک سؤال مهم مطرح می شود آیا نظارتی بر تولید این نوع لباس ها می شود و یا این که نظارتی بر واردات آن ها توسط متولیان امر صورت می گیرد؟

حتی مغازه‌هایی که به فروشنده زن نیاز دارند برای شغل‌های مورد نظر بانوانی را انتخاب می‌کنند که حجاب کمرنگی دارند.

فصل گرما؛بدحجابی مضاعف در سایه فقدان نظارت

فروشندگانی که در برخی از فروشگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند که با آرایش‌های آنچنانی در محل کار حاضر می شوند و حجاب کاملی هم نداشته باشند.

البته مثل برخی از معضلات باز هم نظارتی بر این اقدامات وجود ندارد یا هم اگر هست به ندرت و با کاهلی انجام می شود.

مغازه‌ها و فروشگاه‌های لباس و برخی فروشگاه‌ها تبدیل به محل عرضه مدل‌های جدید شده است که توسط فروشندگان آن عرضه می‌شود.

این روزها با نزدیک شدن به فصل گرما تغییراتی در پوشش لباس بیشتر بانوان در شهر یاسوج به چشم می خورد که جای بسی تأمل است.

البته تا فصل سرما می شود چکمه و پالتو های غربی شهر را پر می کنند و تا فصل گرما می شود لباس های توری که متأسفانه هیچ جای بدن یک زن را نمی پوشاند و عده ای فقط برای این که پلیس امنیت اجتماعی به آن ها گیر ندهد آن را بر تن می کنند.

فصل گرما؛بدحجابی مضاعف در سایه فقدان نظارت

چراکه فصل گرما بهانه‌ای برای کوتاه و کمرنگ شدن حجاب برخی از زنان شده است.

از سویی فصل تابستان با گرمای طاقت فرسایش، زمان مناسبی برای خودنمایی افراد فرصت طلب فراهم می‌کند؛افرادی که گرما را بهانه قرار داده و با لباس‌های نامناسب و دور از شأن یک انسان در خیابان‌های شهر تردد می‌کنند و ارزش های ایرانی و اسلامی را به سخره می گیرند.

البته مسئله بی‌حجابی تنها در خانم‌ها دیده نمی‌شود و امواجش آقایان را نیز با خود برده است. تی‌شرت‌های بسیار تنگ و کوتاه و آرایش‌های مو و صورتی که چهره برخی پسران را از شمایل انسان دور کرده است.

فصل گرما؛بدحجابی مضاعف در سایه فقدان نظارت

اگر بتوان از لحاظ پوشش،الگوي مناسبي به جامعه ارائه داد،سلطه اي آگاهانه به افراد جامعه پيدا خواهيم کرد و جامعه را از بي ارادگي و بي اختياري نجات خواهيم داد.اما با بدحجابي، به افراد جامعه اجازه داده ايم که هرگونه مي خواهند،براي پوشش خود تصميم بگيرند و مدل هاي متنوع را جاي گزين کنند و دل ها را به سمت و سوي انحرافات اجتماعي سوق دهند که در اين صورت،اداره و اختيار از افراد جامعه گرفته مي شود و جامعه اي که از خود اراده اي نداشته باشد، اختلالات روحي و بيماري هاي رواني به سراغ آن خواهد آمد و به منجلاب کشيده خواهد شد.

منبع: ايل بانو

انتهای پیام/lم.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی