نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. مرداد 1394 - 11:42
مسئول دیتای مخابرات استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در حال حاضرپهنای باند اینترنت مخابرات استان 310 مگابایت است که با توجه به تعداد زیاد مشترکین و جوابگو نبودن پهنای باند حاضر از مرداد ماه 1393 درخواست 155 مگابایت دیگر برای اضافه شدن به پهنای باند حاضر را داده ایم اما متأسفانه تا کنون هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، اينترنت نام شبکه اي است که در آن ميليونها کامپيوتر از سراسر جهان به هم متصل شده اند. به جرأت می‌توان گفت که واژه «اینترنت» از آن دست لغاتی است که بسیار بیشتر از خودش در زندگی امروزی کاربرد دارد.

 

 از اينترنت براي ارتباط و تبادل اطلاعات در فرم هاي مختلف استفاده مي شود.استفاده از اینترنت چنان فراگیر شده که شاید حتی تا چند سال پیش، تصورش را هم نمی‌کردیم.

 

امروزه «اینترنت» برای بسیاری از ما، به واژه‌ای عامیانه تبدیل شده که حتی برای برخی از امور روزمره، مجبور به استفاده از آن هستیم؛ از این روی، از لغت «اجبار» استفاده می‌کنیم که بسیاری از امور خدماتی نهاد‌ها و ارگان‌های گوناگون به دلایلی همچون افزایش سرعت ارائه خدمات و یا کاهش سفرهای درون شهری به این شبکه گسترده واگذار شده و البته هیچ کس دغدغه‌ای برای دسترسی داشتن یا نداشتن مراجعان به این پدیده ندارد.

 

به عبارت دیگر در ارتباطات پهنای باند به تفاوت بین بالاترین و پایین‌ترین محدوده فرکانس در سیگنال ها اشاره می‌کند که با واحد هرتز ( Hertz ) اندازه گیری می‌شود. پهنای باند در علوم الکترونیک و پردازش سیگنال و نور نیز به همین معنی است. برای ارتباطات شبکه‌ای پهنای باند به حداکثر میزان انتقال اطلاعات که می تواند در یک وهله زمانی بر روی رسانه ارتباطی منتقل شود اشاره می‌کند.

 

 

تفاوت پهنای باند و سرعت اینترنت

 این نوع پهنای باند با واحد بیت در ثانیه یا Bit Per Second که به اختصار bps گفته می‌شود ، اندازه گیری می‌شود. بیت کوچکترین واحد اندازه گیری اطلاعات است. مقدار یک بیت بر اساس ساختار کاری کامپیوتر یا می‌تواند صفر باشد و یا یک باشد، که در این حالت معمولا یک نمایانگر True یا درست و صفر نمایانگر False یا غلط می‌باشد.

 

 

سرعت یا بهتر بگوییم نرخ انتقال داده‌ها به میزان اطلاعاتی گفته می شود که در یک ارتباط خاص و در یک وهله زمانی تعیین شده منتقل می‌شود. سرعت هرگز نمی تواند بیشتر از پهنای باند باشد.  برخی اوقات به سرعت نرخ داده ( Data Rate ) و نرخ بیت ( Bit Rate ) نیز اطلاق می شود.

 

امروزه فناوري اطلاعات به مدد فناوري ارتباطات فراگيرشده و جهان را دگرگون ساخته است. گسترش ارتباطات و تكنولوژي رايانه‌اي با همگرايي و وحدت اين دو فرايند پرتكاپو و پويا شتابي مضاعف يافته و جامعه اطلاعاتي حاصل اين همراهي است.

 

 

نقش اينترنت در زندگي اجتماعي

نقش اينترنت در زندگي اجتماعي و در عرصه‌هاي علمي و فني، انكارناپذير بوده و در برنامه‌ريزي‌هاي توسعه اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي جايگاه ويژه‌اي به فناوري اطلاعات و ارتباطات داده مي‌شود، استفاده از تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات و در راس آن اينترنت، موجب كاهش فاصله طبقاتي شده و در فضاي مجازي پايگاه اجتماعي جديد به كاربران اعطا مي‌كند

 

 

و اما سوال اینجاست که با توجه به اهمیت این پدیده مهم و موثر در زندگی مردم، سهم مردم استان ما چقدر است و چراباید مدام با کمی سرعت، قطعی اینترنت و به تبع آن عقب ماندگی کارهی روزانه خود مواجه شوند و مسئولین هم توجه خاصی برای رفع ایننیاز نئداشته باشند؟

 

 

در پی تماس های مکرر مخاطبان با این پایگاه خبری نسبت به سرعت پایین اینترنت در یکی دوماه اخیر، خبرنگار این پایگاه خبری گفت وگویی با ماه آفرین حسینی رییس اداره دیتای مخابرات استان کهگیلویه وبویراحمد به شرح زر انجام داده است

 

بی توجهی به نیاز مردم استان کهگیلویه وبویراحمد

وی گفت: شرکت ارتباطات زیر ساخت به استان و نیازهای استان هیچ توجهی نمی کند و این در حالی است که این شرکت زیر نظر وزارت ارتباطات است.

 

 

این مسئول تاکید کرد: بارها اتفاق افتاده است که کارها و در خواست هایی که روزانه انجام می شوند و زمان چندانی نمی برند را تا یک ماه عقب انداخته اند.

 

حسینی در رابطه با پهنای باند استان خاطرنشان کرد:در حال حاضرپهنای باند اینترنت مخابرات استان  310 مگابایت است که با توجه به تعداد زیاد مشترکین و جوابگو نبودن پهنای باند حاضر از مرداد ماه 1393 درخواست 155 مگابایت دیگر برای اضافه شدن به پهنای باند حاضر را داده ایم اما متأسفانه تا کنون هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

 

راه حل کوتاه مدت رفع مشکل کمی سرعت اینترنت

وی با گلایه از عدم همکاری درست و به موقع شرکت زیرساخت ایران افزود: تا جایی کارشکنی شرکت زیر ساخت ارتباطات ایران در زمینه گسترش پهنای باند زیاد بوده است که  مجبور به بستن قرار داد با شرکت های خصوصی هستیم.

 

 

مسئول دیتای مخابرات استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: درحالی با شرکت های خصوصی قرار داد می بندیم که این شرکت ها مستقیماً از شرکت زیر ساخت ارتباطات اینترنت خریداری می کنند وبه هر دلیلی که باشد همکاری شرکت زیرساخت با شرکت های خصوصی بیشتر می باشد.

 

وی افزود:  با توجه به اینکه تعداد مشترکین ما زیاد شده اند پهنای باند کنونی دیگر پاسخگوی نیاز مشترکین استان ما نیست و مسئولین مربوطه در تهران هم  بعد از گذشت قریب به یک سال پاسخی برای رفع این مشکل نداده اند.

 

حسینی گفت: تاجایی این همکاری به چالش کشیده شده است که مسئولین استانی برای بررسی این بی توجهی، کم کاری و همینطور رفع مشکل مشترکین طی چند روز آینده به تهران سفر خواهند کرد.

 

مسئول دیتای مخابرات استان کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: در حال حاضر باتوجه به مشکل پهنای باند موجود هیچ گونه ثبت نام و خدمات رسانی صورت نمی پذیرد. متأسفانه تا زمانی شرکت زیرساخت ایران جواب مخابرات استان را در جهت اضافه شدن پهنای باند به ابلاغ نکند، مشترکین با همین افت سرعت مواجه خواهند بود.

 

وی عنوان کرد: فقط مشترکین دارنده ADSL  ما با چنین مشکلی روبرو هستند وادارات، سازمان ها، دانشگاه ها و مشتریان کلان مخابرات استان که پهنای باند اختصاصی خریداری کرده اند با افت سرعت مواجه نیستند.

 

حسینی در ادامه گفت:  تا کنون 6 استان دیگرهم این مشکلات را داشته اند و باتوجه به درخواست های پی درپی از تهران هیچ بررسی برای حل این مشکلات انجام نشده است.

 

مسئول دیتای مخابرات استان کهگیلویه وبویراحمد به بهانه تراشی های برخی شرکت های خصوصی در استان برای مشترکین خود اشاره کرد و گفت: شرکت های خصوصی چون از شرکت زیر ساخت اینترنت خریداری میکنند، هیچ ربطی به مخابرت استان ندارند و نمی توانند در صورت برزو مشکل مخابرات را مقصر معرفی کنند.و شرکت مخابرات استان به با رفع مشکل پهنای باند قول همکاری در جهت ارائه اینترنت پرسرعت و رفع  مشکلات عدیده برای مشترکین خود را به صورت اضافه کردن دوره و یا با ارائه خدمات بهتربه روش های مطلوب تعریف شده در جهت رضایت مشترکین می دهد.

 

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل سرعت اینترنت به هیچ عنوان بدهکاری نیست و انتشار خبرهایی از این دست کذب محض است و سایتهای بومی استان به جای اینکه مطالبه گری صحیحی داشته باشند با انتشار مطالب کذب مشکل را دوچندان میکنند.

انتهای پیام/م.ن.ه

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی