نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. شهريور 1394 - 0:59
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد رفتار وی با مدیران و چگونگی اجرای طرح های عمرانی در دوسال عمر دولت یازدهم گفت: سیاست مدیریت جدید استان، با مدیران، سیاستی اعتدالی است و به این اعتقاد ندارم که باید زور بالای سر مدیر باشد تا وی کار کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،  استاندار استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در سالن شماره یک استانداری استان برگزار شد به ارائه عملکرد دولت پرداخت و در پایان به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

نگاهی اعتدالی دارم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد رفتار وی با مدیران و چگونگی اجرای طرح های عمرانی در دوسال عمر دولت یازدهم گفت: سیاست مدیریت جدید استان، با مدیران، سیاستی اعتدالی است و به این اعتقاد ندارم که باید زور بالای سر مدیر باشد تا وی کار کند.

 

سید موسی خادمی

وی با بیان اینکه نگاه منطقه ای و غلط در گذشته عاملی برای  عدم رشد و توسعه بوده و امروز برخی آنرا فریاد می زنند، ابراز کرد: نباید بگذاریم آرامش روانی و روحی که امروز در استان حاکم شده است از بین برود.

 

نگاه سنتی را قبول ندارم

سید موسی خادمی در جواب یکی از خبرنگاران که استاندار اسبق استان به وجود زور بر سر مدیران تأکید داشت و این موضوع باعث می شد که بیشتر طرح های عمرانی و اقتصادی در آن زمان به ثمر بنشیند گفت: در مدیریت من این نگاه سنتی و زور گایانه وجود ندارد و سعی من نگاه دوستانه و تعاملی برای پیشبرد کارها با مدیران است.

 

مشکل عمرانی و اعتباری در کل کشور است نه فقط در استان

خادمی به اجرای پروژه عمرانی و کُند شدن این پروژه در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت:اگر پروژه ای در دست اقدام است و حرکتی کُند دارد ناشی از مشکلات اعتباری باشد که این موضوع در کل کشور وجود دارد و نباید آن را ربط به مسائل سیاسی و توجه نکردن مسئولان به آن دانست.

 

برای توسعه استان نگاهمان همه گرا باشد نه حزبی

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که نگاه دو پهلو ندارم و همه نگاههای ما توسعه استان و خروج از بن بست محرومیت است،گفت:امروز باید فارغ از هرگونه گرایش سیاسی به سمت توسعه حرکت کنیم و از مسائل جناحی وزد و خورد های سیاسی دوری کنیم.

 

قبول داریم اماغ نه اینگونه

خادمی در مورد سئوال یکی از خبرنگاران که تمامی زد خورد ها و شبنامه نویسی در دولت گذشته بواسطه کسانی بود که تشنه قدرت بود ند و اگر امروز جو آرام است نشان از فهم و کمالات رقیب است، گفت: ما هم قبول داریم که این حجم کم شده است ولی نباید آن را به حزبی خاص پیوند زد و همانگونه که می دانیم ،حجم شبنامه ها در زمان گذشته بیشتر نیروهای بومی را در تیر رأس خود قرار داده بود و امروز جو به گونه ای است که دیگر این زد و خورد ها وجود ندارد.

 

موضوع هسته ای مهم است

وی در پاسخ سئوال یکی از خبرنگاران که شعار دولت از اولین روز سرکارآمدن ربط دادن همه مشکلات به مسئله هسته ای بود و در گذر زمان دولت یازدهم خودش را بیشتر وابسته به این موضوع کرد و صحبت های خودش را به گونه رد کرد و دو سال از عمر دولت را بر این مسئله گذاشت ،گفت: موضوع هسته ای یکی از مهمترین موضوعات روز ایران است و اگر آن را رها می کردیم هم نوعی ضعف بود.

 

اگر گل و بلبل نبود پس چی بود؟

استاندار در پاسخ به این سئوال که چرا هنوز چیزی نشده این توافق را گل و بلبل می دانیم در صورتی که اینگونه نیست، ابراز کرد:اگر اینگونه نبود وما پیروز نبودیم که گل و بلبل نبود و اگر شکست می خوردیم هم ترکمنچای بود، پس باید بگویم در توافق نمی توانیم یک طرفه باشیم باید چیزی بدهیم و در قبال آن چیزی دریافت کنیم که این توافق به نحوی به نفع ما بوده نه به ضرر ما.

 

سید موسی خادمی

خادمی با بیان اینکه توافقات در آینده بر اقتصاد و سرمایه گذاری کشور تأثیر خواهد گذاشت، افزود: باز شدن پای سرمایه گذاران به داخل کشور، کم شدن تحریمها، نگاه به پنجره جهانی از اهم برنامه های توافقات خواهد بود.

 

تلفن همراه،تلفن کار اداری نیست

استاندار به سئوال یکی از خبرنگاران که چرا استاندار همیشه در دسترس نیست و حاضر به پاسخگویی نمی شود، گفت: تلفن همراه تلفن کار اداری نیست، شاید در برهه ای جوابی بدهیم که نتوانیم آن را اجرا کنیم .

 

خادمی در پاسخ سئوال یکی دیگر از خبرنگاران که شأن ارباب رجوع در اداره های استان رعایت نمی شود و کسی جوابگوی خوبی برای ارباب رجوع نیست، گفت: این موضوع را قبول دارم که تکریم ارباب رجوع در استان به کُندی انجام می گیرد که باید چاره ای برای این موضوع اندیشید.

 

ترور شخصیت در رسانه ها ممنوع؟

وی در ادامه به برخی نقدها در برخی از صفحات مجازی استان اشاره کرد و گفت: موافق نقدهای منصافه هستیم اما می گویم نباید ترور شخصیت و توهین به شخصی درسایت های محلی وجود داشته باشد و نتوانیم انتقاد خود را به نحو مطلوب به مسئولان ارائه دهیم.

 

سید موسی خادمی

استاندار در ادامه به مسئله بیکاری در استان و نرخ رشد بیکاری در استانهای جنوبی به خصوص کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و گفت: مشکل بیکاری یکی از دغدغه های مهم دولتمردان یازدهم است.

 

باید فرصت سازی کنیم

خادمی با بیان اینکه برای حل مشکل بیکاری در استان باید فرصت سازی کرد،ابراز داشت: تا وقتی نتوانیم فرصت اشتغال را در استان به وجود آوریم نمی توانیم راه حلی جدید برای مسئله بیکاری پیدا کنیم.

 

مدرگ گرایی تا کی؟

وی توسعه راههای ارتباطی، توسعه منابع دانش بنیان و توجه به زیرساختها و ظرفیت های توسعه  ای استان را از مهمترن اهداف دولت در ایجاد اشتغال دانست و افزود: اگر راهی احداث شود ،کارخانه تأسیس شود همگی باعث توسعه رشد اشتغالی در جامعه می شود، هرچند که نباید مهارت را فراموش کرد و تکیه بر مدرگ گرایی داشت.

 

معلوم نیست؟!

استاندار در مورد زمان اتمام به بهره برداری رسیدن پروژه راه آهن یاسوج - اقلید گفت: این پروژه یک پروژه هزار میلیاردی و ملی است و نمی توان زمانی مشخص را برای آن تعریف کرد.

 

خادمی در مورد عدم نبود مشاور رسانه ای گفت: در گذشته ما با استفاد ازآقای اسلامی به عنوان یکی از نیروهای بومی و خبرنگار به عنوان مشاور رسانه ای بهره می بردیم که بنا به دلایلی از سوی دیوان محاسبات که وی از یک نهاد غیردولتی است برای نگه داشتن وی به بن بست خوردیم،ولی وی همچنان با بدنه استانداری در حال فعالیت بوده و ما هم از وی راضی هستیم.

 

نگرانیم؟!

وی در سئوال یکی از خبرنگاران که چرا شیب تند نزاع های دسته جمعی و استفاده از سلاح در استان بالاست گفت: ما هم از این مسئله نارحت هستیم و به دنبال فرهنگ سازی و چاره اندیشی برای حل این مسئله ایم که می توان به سخنان نماینده ولی فقیه در جمع بزرگان ایلات و سران طوایف در مورد این مسئله اشاره کرد.

 

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی