نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. شهريور 1394 - 11:43
تجمیع آب‌های سطحی جداوال و گرفتگي پل هايي كه زيرآنها، بدليل عدم رسيدگي از آشغال و ديگر موانع پر شده و مسير آب بسته شده است و آب فاضلاب و جداول به سطح كوچه ها و خيابان ها سرازير شده و برخی مواقع باعث بحران در شهر می‌شود، به طوری‌که تردد عادی مردم در سطح اين خيابان ها را با مشكل روبرو كرده مي كند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ مشکل آب در معابر شهری استان، معضل تازه‌ای نیست ولی این معضل در فصل تابستان و با ورود گردشگران به اين استان مخصوصاً شهر ياسوج پايتخت طبيعت ايران بیشتر خودنمایی می‌کند.

پايتخت طبيعت ايران

حال روز ناخوش این روزهای خیابان های ياسوج نشان از بی‌توجهی یا کم‌دقتی مسئولان شهری به ساماندهی آب‌های سطحی دارد که با وجود بیان مشکلات در این زمینه ولی انگار برنامه مدونی برای رفع این مشکل در دستور کار قرار ندارد.

 

تجمیع آب‌های سطحی جداوال و گرفتگي پل هايي كه زيرآنها، بدليل عدم رسيدگي از آشغال و ديگر موانع پر شده  و مسير آب بسته شده است و آب فاضلاب و جداول به سطح كوچه ها و خيابان ها سرازير شده و  درشهر در برخی مواقع باعث بحران می‌شود، به طوری‌که تردد عادی مردم در سطح اين خيابان ها را با مشكل روبرو كرده مي كند.

آب هاي سرگردان

اين قضيه زماني بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد كه از خيابان ها و جاده هاي اصلي و پرتردد شهر باشد و بدتر زماني بيشتر جلوي ديد است كه گردشگران زيادي از آنجا عبور ومرور دارند.

 

اينبار گوشه اي از جاده محمود آباد يعني اوايل ورودي باغات وتالار هاي تفريحي و گردشگري شهر ياسوج را به تصوير كشيده ايم كه به مسئولان شهرداري بگوييم! قبل از برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر باید زمینه آسایش شهروندان، پاكي شهر و حتي زيرساخت هاي جذب گردشگر را در فضاي شهري فراهم كنند.

آب سرگردان

اين گزارش به اين جهت نمايان شده است كه بسیاری از شهرهای گردشگری کشور قبل از اینکه منطقه نمونه گردشگری باشند، مکانی را برای رفاه و آسایش شهروندان خویش ایجاد کرده بودند، از طرفی گردشگر زمانی در شهر ماندگار می‌شود که در چنين فضايي احساس لذت بردن و آرامش  کند.

 

ممکن است، مسئولان شهری برنامه ای برای ساماندهی اين آب‌ها  در دستور کار داشته باشند وحتي اقداماتي را هم انجام داده باشند اما بدليل تعداد زياد معابر تاکنون اطلاع رسانی دقيقي مبني بر حذف اينها وجود نداشته است.

انتهاي پيام/م.ن.ه

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی