نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. شهريور 1394 - 14:18
یکی از نکات مثبتی که در جوامع پیشرفته دیده می‌شود که باعث شده است بین مردم و مسئولین اعتماد وجود داشته باشد این است که مسئولین به محض ارتکاب اشتباه از مردم عذرخواهی می‌کنند یا اگر خطا بسیار مهم باشد استعفا می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، درخصوص فرهنگ عذرخواهی مسئولان از مردم می‌توان گفت از گمشدگان اخلاق ما در سطح کشور بوده است. عذرخواهی روشی اخلاقی برای جبران اشتباه است. عذرخواهی نشانه عقلانیت است. حضرت علی(ع) می‌فرمایند عذرخواهی نشانه خردمندی است.

انسانی موجودی اجتماعی و دارای تعاملات اجتماعی با همنوعان خود است. امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که ناگزیر از ارتباط و برخورد با دیگران هستیم و مسلما در زندگی امروزی هیچ کس نمی‌تواند بدون کمک و یاری دیگران نیازهای خود را برطرف کند. در عصر حاضر ارتباط با مردم و جلب رضایت آنها از جایگاه مهمی برخوردار است.

 

یکی از نکات مثبتی که در جوامع پیشرفته دیده می‌شود که باعث شده است بین مردم و مسئولین اعتماد وجود داشته باشد این است که مسئولین به محض ارتکاب اشتباه از مردم عذرخواهی می‌کنند یا اگر خطا بسیار مهم باشد استعفا می‌دهند. اما اگر در کشوری سه شاخصه وجود داشته باشد معمولا خطاهایی که منجر به عذرخواهی می‌شود کمتر است.

 

شاخصه اول نظارت بر کارهای مسئولان است که معمولا از طریق احزاب و مطبوعات مستقل صورت می‌گیرد. این نظارت خود از بسیار خطاها جلوگیری می‌کند.

 

شاخصه دوم پاسخگویی مسئولان است. اگر در جامعه‌ای مسئولی احساس کند باید در برابر هر منتقدی پاسخگو باشد، جلوی بسیاری از اشتباهات گرفته می‌شود.

 

شاخصه سوم جلوگیری از تملق است که اهمیت زیادی دارد. اگر فرهنگ تملق رواج پیدا کند، قطعا عذرخواهی از بین خواهد رفت

 

و حال با توجه به این گزارش در شهر یاسوج شرکتی که در حال بازسازی پیاده رو های شهر یاسوج می باشد بدلیل طول کشیدن کار و دیر انجام شدن این بازسازی در مرکز شهر یاسوج با نصب پلاکاردی از مردم این شهر عذر خواهی کرده است و این حرکت می تواند به نوبه خود تلنگری باشد به همه مسئولانی که در خدمت رساندن به مردم تعلل می ورزند و هیچ خبری هم از عذر خواهی برای مردم قانع و کم توقع این استان صورت نمی پذیرد.
انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی