نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آبان 1394 - 11:29
اشک شوق در چشم معصوم و کودکانه دانش آموزان موج زد از حلاوت افتتاح فضای آموزشی، چیزی که سال‌ها در انتظارش بودند و حق هر دانش آموزی است اما زیلایی چنان محروم است که افتتاح دبیرستان ۶ کلاسه برای ساکنین آن رویدادی این گونه میمون و فرح‌بخش است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، اشک شوق در چشم معصوم و کودکانه دانش آموزان موج زد از حلاوت افتتاح فضای آموزشی، چیزی که سال‌ها در انتظارش بودند و حق هر دانش آموزی است اما زیلایی چنان محروم است که افتتاح دبیرستان ۶ کلاسه برای ساکنین آن رویدادی این گونه میمون و فرح‌بخش است.

 

شور و شادمانی نه تنها در بین دانش آموزان بلکه در نگاه تک تک اهالی موج زد و همه با روی گشاده به استقبال خادمان خود آمده بودند، چنان که گویی سفره ای از شادمانی در بردپهن زیلایی پهن کرده بودند.

 

همه آمده بودند تا ارج نهند اجر ساخت این فضای آموزشی را و با این صفا و صمیمت مسئولان خود را به خدمت بیشتر و اقدام های مهمتر در زمینه ایجاد راه، آب و توسعه دیگر امکانات رفاهی موردنیاز روستاهای بردپهن «زیلایی» ترغیب کنند.

فقر و محرومیت از در دیوار می‌بارد اما چه میهمان‌نواز و باصفا و در عین حال قدردان انقلاب بودند، این مرام نیک مصداق همان کلام فراموش نشدنی امام راحل (ره) است که فرمودند به روستائیان رسید که نه قلم انتقاد دارند و نه زبان تشکر.

 

اگر چه خدمات نظام در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد کم نیست اما پراکندگی روستاها در برخی مناطق باعث شده که محرومیت های زیادی همچنان بویژه در منطقه زیلایی بویراحمد باقی باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح آموزشی را افزون بر ۹ میلیارد ریال اعلام کرد.

جهان محرابی زیربنا، محوطه سازی و دیوارکشی این طرح را به ترتیب حدود ۸۳۳، سه هزار و ۵۰ مترمربع اعلام کرد. روز سه شنبه در زمینی به مساحت حدود چهار هزار مترمربع و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، مردم و بیش از ۳۰۰ دانش آموز مشتاق منطقه زیلایی افتتاح شد.
وی با تاکید بر اینکه این طرح آموزشی با همکاری و مشارکت حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی بانک ملت احداث شد خواستار همکاری و ورود سایر بانک ها و دیگر موسسات و نهادها در بخش خصوصی در این کار خداپسندانه و خیرخواهانه شد.
محرابی گفت: بانک ملت کهگیلویه وبویراحمد تاکنون با هزینه کرد حدود ۱۲ میلیارد ریال در سه طرح آموزشی مشارکت داشته است.

 

وی افتتاح این دبیرستان را سی و پنجمین مدرسه در دهستان زیلایی بویراحمد دانست و گفت: این تعداد مدارس ساخته شده علاوه بر کانکس های اهدایی به این منطقه است.
محرابی از اهدای پنج کانکس برای منطقه عشایری «زیلایی» از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: با افتتاح این دبیرستان نیز پنج مورد که دیگر نیازی به آنها در منطقه وجود ندارد به مناطق عشایری نیازمند اهدا خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: ساخت مدارس در مناطق محروم استان و فراهم کردن زمینه و زیرساخت برای تحصیل در هر نقطه ای از استان جزو اولویت های مهم این نهاد است.

هادی زارع پور به نقش تعیین کننده و موثر مدارس شیک و با امکانات و تجهیزات آموزشی مطلوب در یادگیری و موفقیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: با بررسی ها و تحقیق های علمی انجام شده میزان توفیق دانش آموزانی که دارای امکانات آموزشی مناسب بوده اند به مراتب بیشتر از سایر مناطق محروم و فاقد اینگونه زیرساخت ها است.

 

مدیر آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به تلاش و اهتمام ویژه دولت و نیز اداره کل اموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان در کمک به دانش اموزان عشایری گفت: با افتتاح این طرح بیش از ۲۵۰ دانش آموز دختر و پسر در این منطقه از نعمت داشتن فضای آموزشی مناسب وکلاس های درس با امکانات و تجهیزات روز برخوردار شدند.

اسماعیل رضایی تعداد دانش آموزان عشایری در منطقه زیلایی بویراحمد را افزون بر هزار و ۱۰۰ نفر دانست و گفت: این منطقه همچنان نیازمند یک دبیرستان شبانه روزی در مطقع متوسطه اول و دوم است.

 

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد که همراه با سایر مسئولان در آیین افتتاح این طرح حضور یافته بود از ساخت با کیفیت و رعایت مسایل فنی در این طرح آموزشی خبرداد.
حسین کاظمی افزود: در جلسه شورای فنی استان از دستگاه مجری، ناظر و پیمانکار این پروژه به خاطر رعایت مسایل فنی، ساخت باکیفیت و استفاده از مصالح استاندارد تجلیل خواهد شد.

دهستان محروم زیلایی بویراحمد با حدود ۷۳ روستا و جمعیتی افزون بر ۱۲ هزار نفر در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

 

 

 

 
 

 

معاون استاندار: کمر محرومیت در زیلایی بویراحمد شکسته شده است

 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهتمام ویژه و عزم راسخ دولت و مسئولان اجرایی استان برای زدودن چهره فقر از دهستان زیلایی ،گفت: با اقدام ها و تلاش های صورت گرفته کمر محرومیت در این منطقه شکسته شده است.

 

پژمان نیک اقبالی افزود: یکی از اولویت ها و نیازهای اساسی در منطقه محروم زیلایی بهسازی و آسفالت جاده دسترسی بوده است.
وی بیان کرد: حدود ۳۰کیلومتر از جاده دسترسی روستاهای این دهستان از جمله موشمی ها، بردپهن و مله خویش به اتمام رسیده و هفت کیلومتر باقی مانده از بردپهن تا سرقلعه و اتصال آن به چهار محال و بختیاری نیز در دست اجرا است.
نیک اقبالی اعتبارمورد نیاز برای بهسازی و آسفالت این هفت کیلومتر را افزون بر۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مهمترین راه خروج زیلایی از بن بست و آغاز حرکت های توسعه ای در این منطقه احداث و بهسازی راه دسترسی است.
وی با بیان اینکه تمامی دولت ها در کمک و رفع محرومیت ها در منطقه زیلایی نقش داشته اند، گفت: با تعامل ، همدلی و تلاش مسئولان و متولیان امور اجرایی و بویژه استاندار و نماینده ولی فقیه در استان عزم جدی برای محرومیت زدایی از این دهستان وجود دارد.
وی تصریح کرد: هر چند با توجه به عمق محرومیت های تاریخی این منطقه هنوز طعم شیرین خدمات و اقدام های صورت گرفته برای مردم و ساکنان قابل ملموس نیست اما شتاب بخشی به ایجاد حرکت های توسعه ای و اجرای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی نوید بخش آینده ای پررونق را در زیلایی رقم زده است.
وی با اشاره به قدرشناسی، پویایی، نشاط و سرزنده بودن مردم و ساکنان منطقه محروم زیلایی، گفت: هیچ گاه فقر و محرمیت مانع از حضور مردم و ساکنان این منطقه در دفاع از آرمان ها و ارزش های این انقلاب نشده است.
وی با بیان اینکه این مهم یکی از نکات مثبت و امیدودار کننده در حرکت شتاب بخش به اجرای طرح های عمرانی و اجرایی در بویراحمد شده است، گفت: همین قدرشناسی مردم عزم و انگیزه مسئولان و متولیان امر را برای خدمات بیشتر به این منطقه دوچندان کرده است.
وی گفت: دولت یازدهم نیز با وجود محدودیت ها و شرایط خاص اقتصادی و تحریم های ظالمانه همچنان خدماترسانی و توجه جدی به مناطق محروم را از اولویت های مهم خود می داند.
وی با اشاره به افتتاح دبیرستان ۶ کلاسه بردپهن زیلایی نیز گفت: ایجاد فضای آموزشی در دورافتاده ترین و محروم ترین منطقه عشایری برکت این نظام و انقلاب است.
نیک اقبالی تصریح کرد: در منطقه زیلایی تاکنون بیش از ۳۵ فضای علمی و آموزشی احداث شده که تلاش برای رفع نیازهای آموزشی در این منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.
وی که روز گذشته برای بازدید از منطقه زیلایی و افتتاح دبیرستان ۶ کلاسه بردپهن زیلایی به این منطقه سفرکرده بود افزود: تلاش دولت برای توسعه راههای روستایی در این استان چشمگیر بوده است.

 
 

 

 

حمید جهان
كبنانيوز
انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی