نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آذر 1394 - 10:29
پاییز زیبا و عروس فصل هاست، برگ ریزان درخت و خواب ناز غنچه هاست، خش خش برگ و نسیم باد را بی انتهاست، هرچه خواهی آرزو کن، فصل فصل قصه است ...

به گزارش پایگاه خبري تحلیلی  چهارفصل ،‌ پاییز زیبا و عروس فصل هاست، برگ ریزان درخت و خواب ناز غنچه هاست، خش خش برگ و نسیم باد را بی انتهاست، هرچه خواهی آرزو کن، فصل فصل قصه است...

بارش بارانهای موسمی پاییزی که از شب گذشته در استان چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد و شهر یاسوج شروع به باریدن کرده باعث خوشحالی کشاورزان و مردم استان شده است.

 

جاری شدن جوی‌های آب بر روی زمین با وجود اینکه تردد را برای مردم و حتی خودروها در برخی نقاط کند کرده بود اما با این‌حال مردم دعا گوی این نعمت الهی بودند.

 

بارش باران تابلوی زیبایی از طراوت و شادابی را برای زمین و زمینیان ایجاد کرده بود به همین دلیل برخی‌ها هم ازاین فرصت ناب و از این آتلیه رایگان خدایی برای گرفتن عکس‌های جمعی و سلفی استفاده می‌‌کردند.

بارش باران پاییزی موجب جاری شدن آبهای سطحی در کوههای اطراف و سطح خیابانهای شهرهای یاسوج شده وبه چهره پژمرده این شهرها طراوتی دوباره بخشیده است.

 

افراد کهنسال هم با لبخندی که بر چهره‌شان نقش بسته بود به یاد پاییز سال‌های گذشته لذت دیدن این صحنه را از چشم خود دور نکردند.  به نظر می‌رسد باران با خود مهربانی و عطوفت را هم در پی دارد چرا که این بهانه‌ای بود که بسیاری ازعشاق و یا خانواده‌ها ساعاتی را در کنار هم خوش باشند.

در هر حال با چند روز بارش مکرر لب‌های خشک زمین از این نعمت خدادادی بهره گرفت و باید منتظر بارش‌های دیگر بود تا باز هم همچون گذشته شاهد جوی‌های روان چشمه‌های پر آب و رودخانه‌های جاری باشیم.

 

شهر یاسوج به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوههای دنا همه ساله در فصل پاییز و زمستان، از میزان بارندگی مطلوبی در طول سال برخوردار است و این شرایط باعث حضور دور از انتظار گردشگران در فصول گرم سال در این مناطق زیبا شده است.

 یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد که به  پایتخت طبیعت مشهوراست امروز با بارش این باران های زیبای پاییزی روحی تازه به خود گرفته است.

 

بارش باران درسومین ماه از فصل  پاییز جان تازه ای به طبیعت یاسوج بخشیده، چهره شهر را عوض کرده است و موجب لطافت و خنکی هوا در این شهر شده است.

حسن باران این است ، که تبسّم دارد
گرد غم از همه چیز ، از همه جا می گیرد
همه جا بر همه کَس می بارد
و تعلق دارد به جهانی از عشق . . .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی