نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. آذر 1394 - 13:53
گزارش ويژه با تصاويري ويژه:
لنده شهری بر گسل فقر و محرومیت+ تصاویر
ابتدای امر درسال 1365در روستا ایدنک واقع در بخش مرکزی لنده بر اثر سیل و طغیان رودخانه مارون تخریب و راه ارتباطی لنده به شهرستان کهگیلویه به طور کامل قطع شد که به اثر آن نیز بخشی از منازل حاشیه ی رودخانه نیز تخریب شده اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ شهرستان لنده در گرمسیری ترین نقطه استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است که دارای دو اقیلم سردسیری و گرمسیری می باشد که همین تنوع آب و هوای و کمبود امکانات خدماتی و رفاهی در روستاهای این شهرستان در دو بخش موگرمون و مرکزی باعث شد تا به دلیل زیاد شدن مسئله مهاجرت از روستا به شهر بحث تشکیل شهرک های حاشیه ای اما چسبیده به شهر لنده مطرح گردد.

 

در ابتدای امر به دلیل سیل سال 1365در روستا ایدنک واقع در بخش مرکزی لنده بر اثر سیل و طغیان رودخانه مارون تخریب و راه ارتباطی لنده به شهرستان کهگیلویه به طور کامل قطع شد که به اثر آن نیز بخشی از منازل حاشیه ی رودخانه نیز تخریب شده اند که با همکاری اداره منابع طبیعی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه شمال شهرلنده مقداری زیادی زمین به ساکنین این روستا و چندین روستای دیگر شهرلنده که متحمل خسارت شده بودند واگذارشد و اولین شهرک لنده با عنوان شهرک شهید رجایی شکل گرفت و به تبع آن شهرک سرآسیاب ، شهرک فجر و بهاران شکل گرفت .

 

 

رشد قاچ گونه این شهرک ها دریک دوره 10ساله آن چنان بالا بوده است که شاهد خیل عظیم مهاجرت روستائیان از مناطق مختلف این شهرستان به شهرک های مذکور بوده و هستیم. که عملاً مسوولیت ساماندهی و سازماندهی این شهرک ها تا قبل از الصاق آنان حوزه خدمات شهری و شهرداری لنده با بنیاد مسکن بوده است که عملاً کار چندانی باتوجه به تعهدات این بنیاد و گرفتن عوارض ساخت و ساز در این شهرک ها صورت نگرفت و هم اکنون خیلی از این شهرک ها با مشکلات عدیده ای از قبیل عدم اجرای کامل طرح هادی، عملیات گازرسانی، عدم جانمایی برای پارک محله ای و محیط آموزشی، مشکلات زیر ساختی روبرو هستند که امروز با مراجعه به شهرداری علاوه بر پرداخت هزینه های سنگین پروانه ساخت و غیره ... باید به دنبال سایر مشکلات شهرک ها باشند.

 

 

شهرک بهاران یکی از این شهرک های است که با وجود تعداد زیاد ساکنینش هنوز با مشکلات زیر ساخت های شهری از قبیل آب، گاز، برق و آسفالت روبرو هستند که بیشتر هر چیزی چشم انتظار حمایت و همدلی و همزبانی مسوولان این شهرستان اند.

ساکنین شهرک بهاران چندین سال است که با مشکلات زیادی روبرو هستند و تا کنون به ادارات خدمات شهرستان لنده در حوزه های مختلف شهری و خدماتی مراجعه نموده اند که تنها با وعده و وعید بدرقه می شوند و باز بارقه ای از نا امیدی را می توان در چهره شهرک و ساکنین آن به وضوح مشاهده کرد.

 

 

 

به هرحال شهرک بهاران رانده از روستا و مانده از شهر لنده است که تنها امیدشان به همت جهادی مسوولان این شهر و شهرستان است تا بلکه گشایشی در وضعیت این روستا حاصل گردد.

شاید همه ما قدری به نصیحت دلسوزانه رهبری معظم انقلاب که در دیدار اعضای شورای شهر وشهرداری تهران فرمودند: "هیچ چیزبیشتر از خدمت صادقانه، پیگیری عالمانه مسوولان، مردم را خوشحال نمی کند و فضای زندگی عمومی زا شاد و پر نشاط نمی سازد" رابه عنوان سرمشق و سرلوحه کار خویش قرار دهیم و رضایت خلق را که همان رضایت باری تعالی است را جلب نماییم.

گزارش و عکس: سید اسماعیل میری

منبع: پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

انتهای پیام/م/200

تصاویر تکمیلی: 

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی