نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آذر 1394 - 22:40
سکوت
در پی کتک‌کاری یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج/
علت سکوت دستگاه‌های امنیتی در خصوص مسائل یاسوج چیست؟
لشکرکشی های خیابانی و اجیر کردن گروهی چماق به دست برای ایجاد رعب و وحشت و مضروب کردن دانشجویان توسط این گروه طلب کار از نظام، چگونه حتی طرح سوالی را برای بانیان امنیت در استان به وجود نیاورده است که هدف این گروه چیست و به دنبال چه هستند؟ چرا و چگونه به این راحتی میتوانند در خیابان دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دهند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ضرب و شتم [اینجا کلیک کنید] یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج  بیانیه زیر را صادر کردند.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

«وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ-

و چون به آنان گفته شود: «در زمین فساد مکنید»، مى‏گویند: «ما خود اصلاحگریم»

مسئولین محترم امنیتی و قضایی استان

این روزها متاسفانه ساحت دانشگاه و دانشجو دوباره لکه دار شد و عده ای که بارها شعار «زنده باد مخالف من» را سر داده اند دانشجوی دیگری را که جرمش تنها اعتراض به حضور فتنه گران در دانشگاه بود، شبانه در یکی از خیابان های شهر یاسوج مورد ضرب و شتم قرار دادند. این در حالیست که پیش از این نیز دانشجویان دیگر را به باد تهدید گرفتند و یکی از آنها را نیزمجروح کردند.

 

هر آنچه که امروز در فضای امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده میشود نشان ضعف عملکردی و خوش خیال سنجی مدیرانی است که شعار دفاع از عدالت و تامین امنیت می دهند. ادغام نگاه های جناحی و امنیتی راه را برای گروهی غوغا سالار فراهم ساخت تا هر آنچه که به کامشان تلخ می آید را با فلسفه چماق خواهانه شان به حاشیه برانند و درصدد حذف افراد مخالفشان برآیند.

 

مجروح ساختن دو تن از دانشجویان و تهدید به اسید پاشی یکی از دختران معترض توسط نقاب دارانی که به فراخور زمان نقابشان رنگ و بوی متفاوت میگیرد، چگونه سکوت مراجع امنیتی را در پی داشته است حال آنکه ماهیت این افراد برایشان محرز است؟!

 

لشکرکشی های خیابانی و اجیر کردن گروهی چماق به دست برای ایجاد رعب و وحشت و مضروب کردن دانشجویان توسط این گروه طلب کار از نظام، چگونه حتی طرح سوالی را برای بانیان امنیت در استان به وجود نیاورده است که هدف این گروه چیست و به دنبال چه هستند؟ چرا و چگونه به این راحتی میتوانند در خیابان دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دهند؟

 

آیا غیر از این است که امنیت جان و مال و ناموس مردم را به باد سخره گرفته اند و به ریش جماعت امنیتی استان می خندند؟

 

مگر نبود که امام شیعیان در نکوهش در آوردن خلخال از پای زن یهودی فرمودند: اگر مسلمانی این خبر را بشنود و دق کند و بمیرد بر او حرجی نیست.چگونه دختر دانشجوی همشهری ما را به ضرب و شتم علنی تهدید می کنند و شما کماکان سکوت کرده اید؟ حاشا به مدیریتتان و حاشا به نگاه سلیقیتان به این موضوع امنیتی.

 

آیا از خود پرسیده اید اگر بر اثر سوء مدیریتتان این اختلافات دانشگاهی به درگیری های طایفه ای و قبیله ای بینجامد چه جوابی خواهید داشت؟

 

بدون شک شناسایی عوامل حادثه برای شما سخت نخواهد بود. کافیست از مجریان و دعوت کنندگان آذر منصوری بازخواست کنید چرا که اذهان جامعه دانشجویی آنها را مسبب این حادثه میدانند.

 

لازم به ذکر است من بعد مسئولیت هرگونه اتفاق مشابه متوجه مسئولین امنیتی و قضایی استان می باشد و نگارندگان این مرقومه منتظر پاسخ سریع و صریح و اقدام محسوس مسئولان نسبت به اقدامات اخیر هستند چرا که ما دانشجویان از سر وظیفه و نه از سر حب و بغض تذکرات لازم را به شما داده ایم.

باشد که در پیشگاه الهی و افکار جامعه دانشگاهی پاسخگو باشید.

و من الله التوفیق

 

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد

اسامی محفوظ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی