نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. بهمن 1394 - 10:11
ایستگاه های تاکسی که استاندارد قابل قبول را ندارند و رانندگانی که چهارفصل سال زیر سقف آسمان اند بی آنکه حتی سایبان باشد تادر وقت گرما یا باران زیر آن بایستند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، بررسی مسائل و مشکلات فراروی تاکسی داران شهر یاسوج نیازمند توجه به حقوق شهروندی است.

 

یاسوج شهر در پنج دهه اخیر رشدی ۵۰ برابری داشته است به‌طوری‌که در سال ۱۳۴۴ تنها یک خیابان اصلی داشته و اینک پیش رفت فیزیکی زیادی کرده است.

---

این شهر با سرعت زیادی در حال رشد است و به همان نسبت نیازمند توسعه عمران شهری است تا کمبودهای موجود شهروندانش را آزار ندهد، اینبار اتفاق خاصی توجه ما را به خود جلب کرد.

 

جمعیت این شهر نیز از ۱۰هزار نفر در دهه ۵۰ به ۱۱۰ هزار نفر در ابتدای دهه ۹۰ رسیده و با توجه به آب‌وهوای مساعد و مرکزیت استان کهگیلویه و بویراحمد، این میزان با شیب تندی در حال افزایش است.

---

این همه کم کاری و کو توجهی در حالی است که هوشنگ یاری پور فرماندار سابق بویراحمد همچون دیگر مدیران، این شهرستان را بزرگترین و محروم‌ترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد می دانست و گفته بود که باید با تعامل همه‌جانبه در راستای ارتقاء و توسعه شهرستان گام‌های موثری بر داشته شود.

 

در این شهر با توجه به افزایش جمعیت و ایجاد شهرک های جدید نیازبه ایجاد امکانات رفاهی و خدمات عمومی بویژه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

 

مرکز شهر هم ظرفیت محدودی برای جا دادن ایستگاه های تاکسی دارد و این جمعیت حجیم شهر یاسوج با مهاجرت پذیری بالایی که دارد نیاز مند ناوگان حمل و نقل عمومی است اما تا کنون بعد از گذشت چند دهه از عمر انقلاب اسلامی چنین امکانی فراهم نشده است و اتوبوس های موجود در این شهر در خدمت بخش خصوصی اند و این در حالی است که از نظر حمل و نقل مسافران درون شهری و ناوگان عمومی شهر مشکلاتی جدی و کمبود هایی اساسی وجود دارد.

---

مشکل  نبود حمل و نقل عمومی همچنان پابرجاست و درد دیگری که وجود دارد این است آنچه موجود است از استاندارد های لازم برخوردار نبوده و مشکلات زیادی را برای شهروندان به خصوص رانندگان تاکسی ایجاد کرده است.

 

چیزی که قابل تامل است عدم توجه مسئولان به ایستگاه های تاکسی است که شاغلان اصلی خدمات رسانی به مردم یعنی رانندگان تاکسی که در تمام چهارفصل سال در این جاده ها حضور دارند سایبان درست و مناسبی یا مکانی برای استراحت ندارند.

 

استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد با داشتن آب و هوایی تقریبا گرم و سوزان در تابستان و هوایی سرد، بارانی و برفی در زمستان برای زحمت کشان عرصه حمل و نقل عمومی در ایستگاه های در نظر گرفته شده نیازمند این هستند که مکان و جایی برای استراحت چند دقیقه ای آنان فراهم گردد و همیشه زیر سقف آسمان نباشند.

 

حال با توجه به این‌که مدیران مشکلات و موانع را بیان می‌کنند انتظار داریم  نگاه به ظرفیت‌ها جزیره‌ای نباشد و استراتژی توسعه بویراحمد را بیان کنند و  برای رفع مشکلات دست به کار شوند زیرا ساماندهی این موضوع، تنها بر عهده مدیریت شهری نبوده و نیازمند همراهی سایر دستگاههای مرتبط از جمله پلیس و دستگاههای سیاسی و امنیتی است.

منبع:چهارفصل

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی