نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. بهمن 1394 - 22:27
برخی از اخبار مهم کهگیلویه وبویراحمد را در زیر بخوانید.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، سخنگوی سازمان امداد و نجات از برخورد خونین یک دستگاه زانتیا با اتوبوس در جاده یاسوج – بابامیدان خبر داد و گفت: در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد.

 

سید مصطفی مرتضوی از برخورد یک دستگاه زانتیا با اتوبوس در جاده یاسوج – بابامیدان خبر داد و گفت:‌ ساعت ۳:۵۰ دقیقه بامداد امروز یک دستگاه زانتیا با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در کیلومتر ۷۰ این جاده به یکدیگر برخورد کردند.

 

وی افزود: این حادثه ۴۵ حادثه‌دیده داشت که متأسفانه یک نفر از آنها به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

سخنگوی سازمان امداد و نجات تأکید کرد: حادثه تنها یک مصدوم داشت که از سوی امدادگران امدادرسانی شده و به مراکز درمانی انتقال یافته است.

 

در حادثه دیگر نیز برخورد نیسان وانت و عابر پیاده در آزادراه زنجان – قزوین موجب کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۲ نفر شد.

وی گفت:‌ ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز یک دستگاه تندر۹۰ با نیسان وانت برخورد و سپس این ۲ با عابر پیاده برخورد کردند که موجب شد عابر پیاده در دم جان باخته و ۲ نفر نیز مجروح شوند.

 

مرتضوی خاطرنشان کرد: یک نفر از مصدومان این حادثه به علت جراحات وارده به مراکز درمانی انتقال یافت

سلامت نیوز: برخورد خونین زانتیا با اتوبوس در کهگیلویه و بویراحمد

گازرسانی به ۴۱ روستای کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه فجر ۴۱ روستای استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

هوشنگ صیدالی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر به پروژه‌های گازرسانی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: افتتاح و تکمیل طرح‌های گازرسانی به ۴۱ روستای استان با یک‌هزار و ۶۳۵ خانوار و ۷ هزار و ۶۶۹ نفر با ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر صورت می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان و ۱۶ شهر بوده که به جز دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک سایر شهرها با پوشش ۹۵ درصدی با یک‌هزار ۳۳۴ کیلومتر شبکه‌گذاری شده است.

 

وی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر در اولویت قرار دادن روستاهای بالای ۲۰ خانوار اذعان کرد: تاکنون اجرای یک‌هزار و ۹۱۳ کیلومتر از خطوط گازرسانی در ۴۶۱ روستای استان را انجام دادیم که در حال حاضر تعداد مشترکین روستایی ۴۰ هزار اشتراک با ۴۱ هزار خانوار رسیده است.

 

این مسئول در ادامه به عمده طرح‌های افتتاحی دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: شهرستان بویراحمد با ۱۵ روستا با ۴۲۸ خانوار و جمعیت ۲ هزار و ۶۷ نفر و ۵۶ کیلومتر شبکه‌گذاری به اعتبار ۲۹ میلیارد ریال در دهه فجر بهع بهره‌برداری می‌رسد.

 

صیدالی ۱۵ روستای بهره‌مند شده از گاز در شهرستان بویراحمد را به تفکیک شامل مجموعه روستاهای کاکان از جمله حمزه خانی، منصورخانی، حاجی خانی، غضنفرخانی، تل خانی با ۲۳۵ خانوار و هزار و ۱۳۷ نفر، مجموعه روستاهای چنار شامل بن دره، بونه ریزک چنار، دره‌گرم چنار، زنگوای علیا، سرچنار، سرمست، سرقنات، قباد مجموعه روستاهای چنار با ۶۷ خانوار و ۲۹۷ نفر و مجموعه روستاهای راهمالی شامل تل‌گهی، راهمالی و تل‌گاه با ۱۲۶ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۶۳۰ نفر عنوان کرد.

 

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تعداد روستاهای شهرستان گچساران که کار دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند را چهار روستا عنوان کرد و گفت: روستاهای مارین، رودبال، پوراژ و اسپر با ۱۶۷ خانوار با جمعیت ۸۳۵ نفر جمعیت با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال در دهه فجر شعله گاز به خانه‌های آن‌ها می‌رود.

 

وی روستاهای کهگیلویه و را ۱۲ روستا عنوان کرد و گفت: مجموع روستاهای فیلگاه شامل امیرالمومنین، بویری، چهاب، آب تلخ فیلگاه، سنگون، علی‌آباد آب کاسه، فیلگاه، کلگه‌برون، پیربادامی، سرماهور و آب کاسه با ۴۱۳ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۶۵ نفر با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال در دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

 

صیدالی در ادامه به پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان چرام اشاره کرد و گفت: چرام با ۶ روستا شامل پاده، تلوندی، دره لیر، مندان، آب ماهی و سواری با ۴۳۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و ۷۴۶ نفر و اعتبار ۲۸ میلیارد ریال شبکه‌گذاری آن صورت گرفته و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در پایان تعداد روستاهای بهره‌مند شده از نعمت گاز در لنده را چهار روستا شامل آب رزگه، تراب علیاء، کهناب و بنه بلوط با ۱۹۱ خانوار با جمعیت ۹۵۶ نفر و اعتبار ۸ ملیارد ریال و شبکه‌گذاری ۱۸ کیلومتر عنوان کرد.

 

اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به مناسبت روز میهمانی لاله ها

مراسم با عنوان میهمانی لاله ها در گلزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد مزار شهدای گلگون کفن، عطرافشانی گلباران و گلریزان می شود.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور اطلاعیه ای ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس، از مردم وفادار و انقلابی استان دعوت کرد تا با حضور گسترده و پرشور خود در مراسم میهمانی لاله ها ضمن عطرافشانی و گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بار دیگر با شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق کنند.

 

در ابتدای این اطلاعیه آمده است: پــنج شــــنـبـه هـمزمان با چــهـارمــین روز از ایــام الله دهۀ مبارک فـجـــــر انــقلاب اســلامـی که با عنوان « انقلاب اسلامی؛ ایمان، جهاد و شهادت» نام گذاری شده، در مراسمی با عنوان میهمانی لاله ها در گلزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در سراسراستان کهگیلویه و بویراحمد مزار شهدای گلگون کفن، عطرافشانی و گلباران و گلریزان می شود.

 

این اطلاعیه می افزاید: در آستانه‌ فرارسیدن سـی‌ و هــفـتـمـین سالگرد پیروزی شکوهمند و غرورآفرین انقلاب اسلامی، انفجار نور و در لاله‌ خیزترین روز از ایام ‌الله دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی؛ ایمان، جهاد و شهادت، به پاس جانفشانی‌ های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران انقلاب اسلامی و خانواده‌ های معظم و صبور آنان گرد هم می‌ آئیم و در ویژه مراس م میهمانی لاله‌ ها که در گلزارهای مطهر شهدای تمامی شهرها، شهرستان ها‌ و روستاهای استان برگزار می ‌شود به مقام شامخ شهیدان ادای احترام می کنیم.

 

در بخشی دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم شهیدپرور  استان و از تمامی آحاد مختلف مردم وفادار و انقلابی، دعوت می کند تا با حضور گسترده و پرشور خود در مراسم میهمانی لاله ها ضمن عطرافشانی و گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بار دیگر با شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق کنند.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان آورده است: این مراسم در سراسر گلزارهای مطهر شهیدان روز  پنج شنبه ۱۵/۱۱/۹۴ راس ساعت ۰۰/۱۵  به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر استان، گرامی داشت نام و راه روشن شهدا و ادای احترام و تجلیل از مقام شامخ و رفیع آنان برگزار شده و با حضور معنوی و گستردۀ خانواده های معظم و معزز شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران انقلاب اسلامی و مردم شریف و مؤمن و جوانان برومند استان کهگیلویه و بویراحمد از آحاد و اقشار مختلف مردم  مزار این شهیدان گلباران خواهد شد.

 

ضرورت رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی بویراحمد

فرماندار بویراحمد گفت: در فصل گرم سال روستاها و بعضا سطح شهر با مشکلات متعددی در حوزه آب مواجه می‌شد لذا انتظار می‌رود در سال ۹۵ توجه ویژه‌ای به آب شرب روستایی شهرستان بویراحمد شود.

 

محمدکاظم نظری امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای بیان عملکرد خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

فرماندار بویراحمد از اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه گازرسانی، برق، کشاورزی و ورزشی خبر داد و گفت: راه‌اندازی سیستم توزین در حال حرکت با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که راه‌اندازی این سیستم در کاهش تصادفات بسیار مهم و موثر است.

 

نظری احداث مزرعه پرورش ماهی در روستای ده‌برآفتاب را از دیگر پروژه‌های خوب بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: سرجمع اعتبارات پروژه‌های عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی در یک سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان بوده که گام‌های خوبی در بخش کشاورزی برداشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان بویراحمد به دلیل شرایط آب و هوایی و صعب‌العبور بودن آن خدمت‌رسانی را سخت کرده است، گفت: به همت مدیران شرکت گاز در دهه فجر امسال قریب به ۱۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۶۷ نفر و شبکه‌گذاری ۵۶ کیلومتر از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

 

نظری مجموعه روستاهای کاکان شامل حمزه خانی، منصورخانی، حاجی‌خانی، غضنفرخانی و تل خالی با ۲۳۵ خانوار و یک‌هزار و ۱۳۷ نفر جمعیت را از جمله روستاهای شهرستان بویراحمد عنوان کرد و گفت: این روستاها در دهه فجر شعله گاز به خانه‌های آن‌ها می‌رود.

 

فرماندار بویراحمد مجموع روستاها را شامل روستاهای حوزه چنار متشکل از بن‌دره، بونه ریزک چنار، دره‌گرم چنار، زنگوای علیاء، سرچنار، سرمست و سرقنات قباد با ۶۷ خانوار و جمعیت ۲۹۷ نفر عنوان کرد و گفت: روستاهای راهمالی که در دهه فجر از نعمت گاز برخوردار می‌شوند شامل تل‌گهی، رهمالی و تل‌گاه با ۱۲۶ خانوار و ۶۳۰ نفر جمعیت است.

 

نماینده  دولت تدبیر و امید در شهرستان بویراحمد از افتتاح پروژه هزار متر مکعبی شهر چیتاب خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری با اعتبار شش میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی ۷۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نظری از مهمترین پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در شهرستان بویراحمد را پروژه پمپاژ و تامین آب اراضی  الغدیر مختار عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه مهم ۸۰۰ هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت می‌رود که ۳۰۰ هکتار آن باغی و ۵۰۰ هکتار دیگر نیز زراعی است.

 

این مسئول آخرین پروژه افتتاحی بویراحمد به نمایندگی از ۱۲۵ پروژه را افتتاح سالن ورزشی چند منظوره قائم آل محمد شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: این سالن ورزشی با زیربنای ۶۱۵ متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ۴۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی به بهره‌برداری رسید.

 

وی در ادامه تصریح کرد: شهرستان بویراحمد با وجود بارش‌های فراوان و رودخانه‌های متعدد بیشترین مشکلات را در حوزه آب شرب و کشاورزی دارد لذا سرمایه‎گذاری در بخش آب شهرستان مهم بوده از این‌رو انتظار می‌رود مسئولان ارشد کشوری و مدیران استانی نسبت به این مهم توجه کنند تا مشکلات آب این شهرستان برطرف شود.

 

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: در فصل گرم سال روستاها و بعضا سطح شهر با مشکلات متعددی در حوزه آب مواجه می‌شد لذا انتظار می‌رود در سال ۹۵ توجه ویژه‌ای به آب شرب روستایی شهرستان بویراحمد شود.

 

تولید بیش‌ از ۱۳ میلیون گل شاخه و بریده در گلخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری ۷ هزار تن سبزی و صیفی و ۱۳٫۵ میلیون گل شاخه و بریده از سطح گلخانه‌های استان تولید شد.

جعفر گوهرگانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سطح شهرستان بویراحمد پروژه‌های خوبی را افتتاح کردیم، گفت: سرجمع اعتبارات عمرانی و اقتصادی بویراحمد طی یک سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سطح گلخانه‌ای استان با توجه به سیاست دولت مبنی بر کشت‌های متراکم از طریق جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی بوده که در حال حاضر ۳۹ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان داریم.

 

گوهرگانی در ادامه با اشاره به سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای اذعان کرد: در سال جاری قریب به ۷ هزار تن سبزی و صیفی و ۱۳٫۵ میلیون گل شاخه و بریده از سطح گلخانه‌های استان تولید شد.

این مسئول از در دست اقدام بودن ۳۲ هکتار دیگر سطح گلخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود پمپاژ و تامین آب اراضی الغدیر مختار را از شاخص‌ترین پروژه‌های بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه ۸۰۰ هکتار از اراضی مختار زیر پوشش آبیاری تحت فشار می‌روند.

 

گوهرگانی ادامه داد: اشتغالزایی پروژه پمپاژ و تامین آب اراضی مختار۲۹۷ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۵۹۴ نفر اشتغالزایی غیر مستقیم بوده که ۳۰۰ هکتار از این اراضی باغ و ۵۰۰ هکتار زراعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تبدیل ۵ هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبیاری تحت فشار خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: ۲۵ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۵ هزار هکتار آن طی چند سال خدمت دولت تدبیر و امید به انجام رسیده است.

 

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته حوزه مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: تامین آب اراضی مختار با ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت، تامین آب ۷۰۰ هکتار از اراضی شمس‌آباد چرام ، تامین ۴۸۰ هکتار از اراضی آبلش لنده و اجرای سد بتنی دالون بویراحمد که ۳۵۰ هکتار از اراضی این منطقه را زیر کشت برد از اهم اقدامات جهاد کشاورزی در دولت یازدهم است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان، احداث ۶۹ هکتار شبکه فرعی، اجرای ۷۰ طرح کوچک تامین آب اراضی، اجرای سه سد خاکی، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری به طول ۲۰ کیلومتر، تسطیح ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و سنتی، احیای و مرمت هفت قنات و احداث شش کیلومتر جاده دسترسی به مزارع از دیگر اقدامات حوزه مدیریت آب و خاک طی یک سال گذشته است.

 

۱۱۰۰ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد هوشمندسازی شد

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از هوشمندسازی یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس در این استان خبر داد.

هادی زارع‌پور اظهار داشت: با هزینه اعتباری افزون بر ۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در یک سال گذشته تعداد کلاس‌های هوشمند در کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۳۲۰ کلاس افزایش و به هزار و ۱۰۰ کلاس درس رسید.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از این مدارس در مناطق عشایری و روستایی واقع شده که امکان استفاده این دانش آموزان از فناوری روز در فراگیری فراهم شده است، افزود: در یک سال گذشته به ارزش ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تجهیزات لازم برای هنرستان‌های استان تهیه شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال مربوط به معوقه مطالبات فرهنگیان استان مربوط به مناطق کمتر توسعه یافته مهمترین فعالیت مالی یک سال گذشته است.

 

زارع‌پور تصریح کرد: تجلیل از برترین‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی برترین‌های کنکور، همایش‌های برنامه تعالی مدیریت، جشنواره تجلیل از یادگاران مهر و کسب بیش از۱۱۰ رتبه علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان در سالجاری را از مهمترین موفقیت‎ها است.

 

وی با بیان اینکه در مدت باقی مانده از سال تحصیلی جشنواره‌های مصباح الهدی، یاس مهربانی، خیرین مدرسه ساز وپرسش مهر۱۶ در استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: در کهگیلویه و بویراحمد بیش از۱۴۰ هزار دانش آموز در۲ هزار و۸۳۰ آموزشگاه وحدود ۹ هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند.

 

کاهش نرخ تلفات انرژی اولویت شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر‌اینکه کاهش نرخ تلفات انرژی اولویت این شرکت است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد کاهش نرخ تلفات در این استان هستیم.

داود راهزادی اظهار داشت: در سومین روز از دهه فجر ۳۵ پروژه برقرسانی با اعتبار هزینه شده ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان بویراحمد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

وی عنوان کرد: روشنایی معابر روستاهای موردراز علیا، بلهزار و نقاط مختلف شهر یاسوج، توسعه و احداث شبکه برق کوشک، مورزرد زیلایی و دلی اولاد علی مومن، اصلاح و بهینه‌سازی روستاهای نرگاه، سیوکی جلیل و چیتاب از جمله پروژه‌های افتتاحی برق‌رسانی در شهرستان بویراحمد است.

 

راهزادی با تاکید بر اینکه افتتاح برخی از پروژه‌های برقرسانی در بویراحمد با هدف کاهش نرخ تلفات انرژی است، افزود: بیشترین پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در دهه فجر امسال در بویراحمد مربوط به شرکت برق بوده است.

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دومین روز از دهه فجر نیز ۱۲ پروژه با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال در شهرستان دنا افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

اعزام گروه‌های جهادی سپاه گچساران به روستاهای محروم

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گچساران گفت: گروه‌های جهادی سپاه این شهرستان به روستاهای محروم جهت انجام فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی اعزام می‌شود.

پاسدار محسن غلامشاهی اظهار داشت: ویژه برنامه‌های مختلفی در طول ایام الله فجر انقلاب اسلامی از سوی سپاه گچساران تدارک دیده شده است.

وی از اعزام گروه‌های جهادی سپاه گچساران به یکی از روستاهای محروم این شهرستان در ایام الله فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گچساران خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر گروه‌های جهادی سپاه به روستای محروم ده جلیل در این شهرستان اعزام خواهند شد.

 

غلامشاهی عنوان کرد: هدف از اعزام گروه جهادی سپاه به روستای محروم ده جلیل انجام فعالیت‌های عمرانی و اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی و اجتماعی است.

 

وی بیان کرد: نشست‌های بصیرتی با هدف تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر نیز در گچساران توسط سپاه این شهرستان برپا می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گچساران گفت: در ایام الله فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های فرهنگی، جشن‌های متنوع، مسابقات ورزشی و سرگرمی در این شهرستان برگزار می‌شود.

هیئت موسس تعاونی توسعه و عمرانی بویراحمد تا هفته آینده تشکیل شود

فرماندار بویراحمد گفت: هیئت موسس تعاونی توسعه و عمرانی بویراحمد تا هفته آتی تشکیل شود.
محمد کاظم نظری در جلسه تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمرانی شهرستان که با حضور شهرداران تابعه شهرستان، بخشداران و دهیاران برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بویراحمد با داشتن پتانسیل‌های بسیار بالا می‌تواند از شهرستان‌های توسعه‌یافته و برخوردار در حوزه‌های مختلف باشد.

فرماندار بویراحمد در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه و عمران و آبادانی هر منطقه به تلاش و عزم مدیران و مسئولان برمی‌گردد، گفت: قطعا دهیاران به عنوان نماینده دولت نقش به سزایی در عمران و آبادانی هر منطقه دارند.

نظری با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر تاسیس تعاونی توسعه و عمرانی شهرستان بویراحمد اذعان کرد: بر اساس توافق‌نامه بین وزارتخانه‌های کشور با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تاسیس این تعاونی‌ها در سطح کشو.ر تاکید شده است.

این مسئول ادامه داد: تاسیس این تعاونی به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی است.

نماینده ارشد دولت در بویراحمد با بیان اینکه قانون تسهیلات خوبی برای تاسیس این تعاونی‌ها در نظر گرفته است، گفت: قطعا با تاسیس این تعاونی شاهد پیشرفت و توسعه خدمات شهری و روستایی خواهیم بود.

وی بر ضرورت همکاری دهیاران در تاسیس این تعاونی تاکید کرد و گفت: نظارت بر کار تعاونی باید به دقت و صحت کامل باشد و سود حاصل از این تعاونی بین اکثریت افراد جامعه تقسیم شود.

نظری با تاکید بر اینکه با تاسیس تعاونی توسعه و عمران شهرستان شکاف طبقاتی از بین می‌رود و زمینه ایجاد عدالت اجتماعی فراهم می‌شود، گفت: قطعا با تاسیس این تعاونی شاهد توسعه شهرستان در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

فرماندار بویراحمد در ادامه با بیان اینکه تاکنون تعاونی توسعه و عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل نشده و با تاسیس تعاونی در سطح شهرستان می‌توان الگوی مناسبی برای سایر شهرستان‌ها باشیم.

این مسئول اذعان کرد: اعضای هیئت موسس و هیئت مدیره باید افرادی متدین، فعال و مقبولی باشند.

فرماندار بویراحمد بر ضرورت همکاری تمامی اعضای جلسه برای تاسیس تعاونی توسعه و عمرانی شهرستان تاکید کرد و گفت: هفته آینده جلسه‌ای به منظور تشکیل هیئت موسس برگزار شود.

دستگیری ۳۳۸ متخلف صید و شکار در کهگیلویه و بویراحمد

از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۸ متخلف صید و شکار در زیستگاه های حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: لاشه بیش از دو هزار قطعه آبزیان ، ۲۳۵ قطعه پرنده و ۴۰ راس کل و بز از این متخلفان کشف شده است.
علی افشار از زنده گیری ۳۹ قطعه پرنده از شکارچیان متخلفان خبر داد و افزود: این پرندگان در طبیعت مناطق حفاظت شده رهاسازی شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از شکارچیان شناسایی شده در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد ۶۶ قبضه سلاح کشف و ضبط شده است ، گفت: ۲۶۱پرونده برای متخلفان دستگیر شده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.
افشار افزود: جریمه شکار غیر مجاز هر قطعه ماهی ۵۰۰ هزار ریال، تیهو دو میلیون ریال و کل بز ۱۰۰ میلیون ریال است.
هفت منطقه حفاظت شده دنای شرقی، خاییز سرخ ، خامی، دیل، سولک و سیوک در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نمایشگاه کارآفرینی هنر و انقلاب در گچساران برپا شد

نمایشگاه کارآفرینی هنر و انقلاب در شهرستان گچساران به مناسبت دهه مبارک فجر برپا شد.

به مناسبت ایام الله فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه کارآفرینی هنر و انقلاب از سوی آموزش و پرورش شهرستان گچساران برپا شد که در این نمایشگاه تولیدات و دست ساخته‌های دانش‌آموزان برپا شده است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران در آئین افتتاحیه این نمایشگاه، اظهار داشت: این اداره در حوزه فرهنگی برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

سید ظهیرالدین پورالحسینی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ دست ساخته‌ها و تولیدات دانش‌آموزان برپا شده و در معرض دید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در بین دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در بین دانش‌آموزان شهرستان گچساران برپا شده است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه این نمایشگاه دائمی بوده است، گفت: برپایی این نوع نمایشگاه‌ها می‌تواند سبب نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی در بین دانش‌آموزان شود و ما از برپایی این نمایشگاه‌ها استقبال می‌کنیم.

رفع نواقصات احتمالی در اماکن اخذ رأی گچساران

فرماندار گچساران گفت: ستاد انتخابات در گچساران باید در راستای برگزاری پرشور و حداکثری همراه با آرامش انتخابات در پی رفع نواقص احتمالی شعب اخذ رأی باشد تا در روز انتخابات مردم دچار مشکل نشوند.

عبدالرحیم رحیمی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی آماده‌سازی و تجهیز شعب اخذ رای انتخابات اظهار کرد: انتخابات مهم‌ترین همایش سیاسی مردم برای حضور در تصمیم‌گیری برای آینده‌ای بهتر بوده که در ایران اسلامی به بهترین شکل ممکن تعریف شده است.

وی افزود: امسال نیز مانند دوره‌های گذشته برگزاری مطلوب انتخابات با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش عوامل اجرایی در راستای جذب حضور حداکثری مردم در این عرصه سیاسی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه در راستای برگزاری سالم و مطلوب انتخابات و حضور پرشور مردم باید از تمامی توان موجود استفاده کرد، یادآور شد: ستاد انتخابات در گچساران باید در راستای برگزاری پرشور و حداکثری همراه با آرامش انتخابات در پی رفع نواقص احتمالی شعب اخذ رأی باشد تا در روز انتخابات مردم دچار مشکل نشوند.

رحیمی با اشاره به وضعیت اماکن اخذ رأی در گچساران گفت: با توجه به اهمیت موضوع انتخابات سعی شده در برگزاری انتخابات از اماکن دولتی از جمله مدارس و برخی ادارات که از تجهیزات قابل قبولی برخوردار است، استفاده شود.

وی متذکر شد: مسئولان اماکن دولتی که به عنوان شعب اخذ رأی انتخاب شده است باید با بررسی میدانی نسبت به رفع مشکلات حوزه اقدام کنند.

فرماندار با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی افزود: کمیته فناوری و اطلاعات باید نسبت به ساماندهی نیروهای انسانی خود همچنین تأمین تجهیزات لازم و نیازمندی‌های دیگر کمیته‌ها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی