نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. بهمن 1394 - 2:09
هدایت خواه گفت: هر اصول گرایی به معنای واقعی باید اصلاح طلب باشد اما نه اصلاح طلبی که دنبال ساختار شکنی و فروپاشی و براندازی نظام باشد بلکه اصلاحاتی که همواره نیاز جامعه هست از آنجایی که انقلاب سلامی تداوم راه انبیاست و همه انبای الهی نیز برای اصلاح آمدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، عصر روز گذشته ستار هدایت خواه در حسینه الزهرا یاسوج در دیدار با جمعی از جوانان شهرستان های بویراحمد و دنا اظهار داشت: همواره سردمداران جریان حق و باطل به جوانان نظر داشته اند زیراسرمایه های اصلی جامعه جوانان با منابع سرشار از انرژی و توانمدی هستند که آینده سازان کشورند و  می توانند سرنوشت جامعه را تغییر دهند .

 

وی گفت: سردمداران باطل "امامان نار" هستند  که از جوانان در خدمت اهداف خود استفاده کرده و از آنان به عنوان نردبان برای رسیدن به اهداف خود با وعده های مادی ،دنیوی و بر روی ابعاد شهوانی آنان تمرکز می کنند و در نهایت خود و پیروانشان را وارد جهنم می کنند.

 

هدایت خواه در ادامه  افزود: سردمداران حق" امامان نور " هستند که جوانان را به رشد و تعالی روحی می رسانند و بر روی بُعد فطری و الهی آنان سرمایه گزاری می کنند تا انان را به یک بختی رسانند.

 

وی بیان کرد: در طول تاریخ این دو جریان به جوانان توجه داشتند اما نوع توجه وهدف کاملا متفاوت بوده است، رزیم گذشته برای آلوده کردن جوانان کشور ایران با تمرکز بر روی شهوات و هوا و هوس جوانان سرمایه گزاری و فضاهایی برای رواج بی بند و فساد ایجاد می کردند.

 

کاندیدای دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی به اهداف اشاره کردو گفت: بیشتر اقدامات رژیم گذشته برای کنترل جوانان و در خدمت گرفتن آنان برای رسیدن به  اهداف شیطانی شان بود تا جوانان فکر مبارزه با استکبار جهانی، مبارزه با کفر و قدرت های نامشروع را از سر بیرون کنند.

 

وی به ورود امام امت به عرصه مبارزه و سرمایه گزاری بر جوانان اشاره کرد کرد و گفت: امام ما بر جوانان و فطرت آنان سرمایه گزاری کرد و سال 1343 وقت تبعید به نیروهای در گهواره خود اشاره کرد که چند سال بعد د انش آموزان، جوانان و نوجوانان به حمایت از امام به مبارزه با رژیم پرداختند.

 

هدایت خواه به بیان نقش جوانان دردوران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: همین جوانان با ریختن خون خود 13 آبان را خلق کردند و با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه ابرقدرت را در هم شکستند و آن را به خاک مذلت کشاندند و در جنگ 8 ساله  در مقابل دنیا به دفاع از خاک و مرز ایران پرداختند.

 

وی خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد شهدای دوران دفاع مقدس جوان بوده اند و امروزه هم جوانان در صحنه هستند وکه  دنیای غرب بر هوا وهوس تاکید می کنند و در مقابل رهبر دینی ما بر روی فطرت جوانان کار می کند.

 

نماینده سابق شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: خدا را شکر گزارم درطول سی و اندی سال فعالیت آموزشی، علمی، دانشگاهی و فرهنگی با جوانان درارتباط بوده ام و بعد از نمایندگی مجلس به عرصه کار فرهنگی به میان جوانان برگشتم و با فضای کاری وسیع تر و به بخش استانی و فرا استانی با نیروهای جوان کار فرهنگی را شروع کردم.

 

هدایت خواه جوانگرایی و توجه به جوان برای عدل گستری در سراسر جهان را یکی از اصول 4 گانه ای گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: این اصل جزو اصول تفکر اصول گرایی است  و هرکسی این اصول 4 گانه را رعایت  کندو باور داشته باشد  پیرو هر تفکری مثل اصلاح طلب، اصول گرا، تند رو، میانه رو، اعتدالی، کند رو باشد، اصول گراست ما در دام  اسم ها اسیر نیستیم باید ببینیم رسم ها چگونه است.

 

وی با بیان اینکه اصول گرایی پاینبدی به اصول انقلاب اسلامی است گفت: گفتمان انقلاب اسلامی 4 اصل اساسی دارد که اولین آن قبول اسلام به عنوان  نسخه نجات بخش بشر وتئوری اداره جامعه ا زگهواره تا گور است .

 

این فعال فرهنگی و سیاسی کهگیلویه و بویراحمدی رسالت انقلاب اسلامی را جهانی دانست و بیان کرد: دومین اصل انقلاب اسلامی، ماموریت جهانی این انقلاب است زیرا انقلاب ما یک اتفاق در  زمان نبود که سال 57  با پیروزی بر رژیم پهلوی تمام شده باشد بلکه یک گفتمانی است که در منطقه و جهان نفوذ پیدا کرده است.

 

وی افزود: اصل سوم این گفتمان، استکبار ستیزی و مبارزه با همه مظاهر ظلم و ستم در عالم است و اصل چهارم تضمین کننده اصول قبل است. و هر کسی این 4 اصل را باور داشته باشد اصول گرا است.

 

هدایت خواه با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی و نقش مهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس تقابل این دو گفتمان است با دو نگاهی که به جوانان دارد و اگر مابه استناد فجری که سپیده دم ظهور خورشید است، باید زمینه ساز این تحقق هدف مهم با داشتن نگاهی کلان باشیم و مسایل ریزتر را در ذیل همین نگاه حل کنیم.

 

هیچ بودجه ای در زمان استاندداری آقای حسینی برگشت داده نشده است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگشت بودجه در زمان استانداری آقای حسینی و نمایندگی خود گفت: دروغ گفتن و ادعای غیر واقعی کردن آسان است اما اثبات آن بسی سخت است، برگشت بودجه کذب محض است و هیچ بودجه ای در زمان استاندداری آقای حسینی برگشت داده نشده است زیرا  اینقدر پروژه ها فعال بودند و پیمانکاران اینقدر مطالبه داشتند  که امکان بازگشت هیچ بودجه ای وجود نداشت.

 

هدایت خواه در پاسخ به سوال یکی دیگر از جوانان رد رابطه به مبحث اصول گرایی و اصلاح طلبی اظهار کرد: هر اصول گرایی به معنای واقعی باید اصلاح طلب باشد اما نه اصلاح طلبی که دنبال ساختار شکنی و فروپاشی و براندازی نظام باشد بلکه اصلاحاتی که همواره نیاز جامعه هست از آنجایی که انقلاب  سلامی تداوم راه انبیاست و همه انبای الهی نیز برای اصلاح آمدند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر اصلاحات رابا نگاه غربی ببینیم از نظر ما مرعوب است و درمقابل انقلاب اسلامی است هر چند قائل به این نیستم که همه کسانی که عنوان اصلاح طلبی در جامعه دارند چنین نگاه و باوری دارند بلکه عده اندکی اصلاح  طلبانی با این نگاه وجود دارند.

 

تفاوت اصلاح طلب ساختار شکن با اصلاح طلبی که به دنبال اصلاح رفتار و روش است

هدایت خواه اصلاح طلبی را یک روش و اصول گرایی رامبنا دانست وگفت :اصلاح طلب ساختار شکن با اصلاح طلبی که به دنبال اصلاح رفتار هاست تفاوت داردو ما اصلاح روش ها را جز ضروریات دانسته و می گوییم اصلاح طلبی یک روش است و اصول گرایی یک مبنا است.

 

نماینده سابق شهرستان های بویراحمد و دنا درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم داری و در میان مردم بودن از ضروریات است اما باید سازمان یافته صورت بگیرد و نماینده به وظایف  ویژه خود برای قانونگزاری و نظارت بپردازند.

 

استفاده از توان و ظرفیت جوانان برای ارائه طرح های مختلف به مجلس

وی به ارائه یک طرح در مجلس شورای اسلامی به کمک جوانان استان اشاره کرد و گفت: با کمک جوانان همین استان پیش نویس یک قانون که تسریع ازدواج جوانان بود را آماده کرده و به مجلس طرحی را ارائه دادم که بر اساس یک ماده آن یعنی ایجاد صندوق اندوخته برای جوانان از  منابع دولتی و غیر دولتی، کمک هزینه تامین ازدواج و جهیزیه، زوجین جوانی که شاغل نیستند تا دوسال کمک هزینه قرض الحسنه و ایجاد مسکن موقت سه ساله برای زوجین جوان تعلق می گرفت، تصویب شد ولی در مرحله اجرا  ناقص اجرا شد و به اهداف خود نرسید .

 

هدایت خواه به ارائه طرحی ویژه دانشجویان پزشکی اشاره کرد و تصریح کرد: بر اساس این طرح اگر کسی در دوره دانشجویی متاهل باشد نیاز به گذراندن طرح نبوده و مستقیم می توانست  در دوره تخصصی شرکت کند.

 

این فعال فرهنگی و سیاسی کهگیلویه وبویراحمدی خاطر نشان کرد: همیشه در میان مردم بوده ام نه پیمانکاری، نه شغل دوم و نه منفعت دیگری داشتم اما در استان و فقط برای خدمت به مردم بوده و همیشه ارتباط عمومی خود را حفظ کردم.

 

وظایف  یک نماینده مجلس شورای اسلامی

وی به وظایف نماینده اشاره کرد و گفت: نماینده باید در صحن علنی مجلس حضور داشته و در تصمیم گیری های  کلان، در کمیسیون تلفیق بودجه بوده و در وقت تصمیم قانون و تصمیم گیری کلان حساس و با برنامه باشد نه اینکه مدام در حوزه انتخابی باشد و افتخار کند که چند صد پرواز داشته است.

 

هدایت خواه در پاسخ به سوالی نظر خود را در باره حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی اینگونه بیان کرد: ایشان در انقلاب اسلامی فرد با سابقه ای است و با خدمات بسیاری دارد اما چند صباحی است تحت تاثیر اطرافیانشان، فرزندانشان و برخی افراد ی که از نظر فکری ایشان را قبول نداشتند وبدترین اهانت ها را به ایشان می کردند مواضعی دارند که با مصالح جمهوری اسلامی سازگار نیست.

 

وی تصریح کرد: در دوره ای که آقای هاشمی از مواضع انقلاب دفاع می کردند و خار چشم دشمنان بود، رسانه های بیگانه ایشان را محل حملات خود قرار داده و در داخل هم برخی افراطیون اصلاح  طلب ایشان را "اکبر شاه" صدا می زدند، کتابی تحت "عالیجناب سرخ" پوش نوشتند و ایشان را از راهیابی به مجلس ششم بازداشتند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی