نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. بهمن 1394 - 21:39
نگرانی در زمینه فرهنگی یکی از مهم ترین دغدغه ها در ارتقای جایگاه فرهنگی برای پیشرفت در زمینه های مختلف عنوان است و اگر به زيرساخت هاي فرهنگي توجه نشود زنگ خطر انحراف از مسیر صحیح فرهنگ اسلامی به گوش خواهد رسيد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، همه مي دانيم كه كشور با مشكلات اقتصادي فراواني روبروست و رهبر معظم انقلاب مسئله اقتصاد را مورد تاکید قرار می دهند در كنار آن به  مسئله فرهنگ توجه و تاكيد جدی دارند و فرهنگ را از اقتصاد مهم تر عنوان کرده اند.

 

فرهنگ به عنوان مسئله ای زیربنایی در نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و اگر خواستار رسیدن به نقطه مطلوبی در ديگر زمينه ها براي پيش رفت و توسعه هستیم، باید زیرساخت های فرهنگی را در کشور ساماندهی کنیم.

 

امروزه نقش و تاثیر سینما بر تمامی نهادهای زندگی بشر بر همه روشن است. سرمایه، وقت و انرژی كه برای تولید فیلم در پیشرفته‌ترین كشورهای دنیا صرف می‌شود، حاكی از آن است كه نتیجة قطعی تاثیر سینما در حوزه‌های مختلف به اثبات رسیده است.

 

بسیاری از گرایش‌ها، خواست‌ها و راهبردهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تاریخی امروزه از طریق سینما اعمال می‌شود.این نشان می‌دهد كه برای بسیاری از دست‌اندركاران و سرمایه‌گذاران سینما، نقش هدایتگر و راهبردی آن در ایجاد ذهنیت افكار عمومی و ایجاد پشتوانه ذهنی و بسترسازی فرهنگی ثابت شده است.

 

سینما برگرفته از مسائل جامعه‌شناختی و موضوعاتی است كه در دل جامعه وجود دارد و این مسئله در استان كهگيلويه وبويراحمد بوي‍ژه ياسوج  كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

به هیچ وجه نمی توان تاثیر عمیق سینما را بر جامعه و اقشار آن را نادیده گرفت .براي مثال به چند نمونه از كاركرد هاي سينما در زير اشاره مي كنيم:

 

دیالوگ های به کار رفته در فیلم های سینمایی بعنوان اصطلاحات و الگو است، لباس شخصیت های سینمایی در قالب مد ها و مدل ها در جامعه خود را نشان می دهد و نقش سینما در پیوند مجدد خانواده، به عنوان مثال اگر زوجی در حال جدایی با دیدن صحنه های از ایثار و گذشت تداوم دهنده زندگی مشترک می شود و دوباره به هم پیوند می خورند.

 

تاثیر فیلم و سینما در بازی های کودکان و نوجوانان و الگو سازي براي آنان شفاف است و ز طرفي  نقش مخرب فیلم هایی که از طریق امواج، افکار و خواسته های کشورهای غربی را به جوامع تزریق می کند بسيار خطرناك و يه منزله سم مهلك است.

 

تاثير سينما حتي بر اقتصاد بر كسي پوشيده نيست و ارتقای سطح کیفی آثار سینمایی تاثیر بسزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه خواهد گذاشت.

 

سینما یکی از ابرقدرت های فرهنگسازی در دنیا محسوب می شود. یکی از مهم ترین رسانه ای می باشد که قادر است فرهنگ و اندیشه های یک جامعه را حتی به دیگر ممالک معرفی نمایدودر این برهه از زمان، ضرورت توسعه سینما برای مقابله با ساخت تولیدات کشورهای غربی بیش از پیش احساس می شود.

 

در شهر حدود اً 200 هزار نفری ياسوج هیچ مرکز فرهنگی از جمله سینما، نگارخانه هاي بزرگ هنري، تالار و سالن همایشات جهت فعالیت های فرهنگی وهنری وجود ندارد.

 

نمي دانيم چرا با وجود رفت و آمد هاي استاني مسئولان به كهگيلويه وبويراحمد طرح تصويبي و اجرايي سينماي شهر تاكنون بروز و ظهوري نداشته است.

 

وحيد مثنوي معاون فرهنگي و اجتماعي ناحیه مقاومت بسيج ياسوج  درگفت و گو با اين پايگاه خبري با توجه به ضرورت ونياز مهمي كه در شهرستان به این زیر ساخت فرهنگی وجود  دارد، گفت: سينماي انقلاب ياسوج با آغاز دهه پرفروغ فجر و با اكران انيميشن شاهزاده روم در ياسوج افتتاح شد.

 

وي افزود:وقتي سينما يكي از زير ساختهای فرهنگي و موثر در پيشگيري از بسياري از انحرافات و آسيب هاي اجتماعي است باید خلا نبود آن پرشود اين سینما به همت ناحيه مقاومت بسيج ياسوج راه اندازي شده است.

 

مثنوي بيان كرد: با راه اندازی سینما بهترین فیلم های سینمایی کشور همزمان با تهران به نمایش گذاشته می شود و امكانات پخش فيلم با كيفيت نيز درسالن هماهنگ شده است.

 

وي گفت: فیلم ها ي فاخر همچون شاهزاده روم، محمد رسول الله و... در اين سينما اکران خواهد شد و امید است با راه اندازی این سینما شاهد حضور و استقبال بیش از پیش مردم شهرستان از فیلم های سینمایی باشیم.

 

قابل ذكر است سينما انقلاب ياسوج در دو نوبت صبح ها ساعت 10 تا 12 و عصر ها 15 تا 19 آماده خدمت رساني است و اين سينما در بلوار امام خميني (ره)شهر ياسوج(لاوار شصت متري)- خيابان شهيد قندي (خيابان مصلي) پشت شهرداري ياسوج  واقع شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی