نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. اسفند 1394 - 11:26
گزارشی از همایش اصلاح طلبان تبریز؛
بی اقبالی جریان اصلاح طلب از حضور کرباسچی در تبریز
همایش اصلاح طلبان تبریز علی رغم تبلیغات و اطلاع رسانی های گسترده با بی اقبالی مردم و طرفداران این جریان مواجه شد. علت را می توان از حضور یک محکوم اقتصادی برای سخنرانی یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، به نقل از زیتون، همایش اصلاح طلبان تبریز علی رغم تبلیغات و اطلاع رسانی های گسترده با بی اقبالی مردم و طرفداران این جریان مواجه شد. علت را می توان از حضور یک محکوم اقتصادی برای سخنرانی یافت. در این جلسه اعضای الیست اصلاح طلب تبریز و ستادهای آن حضور داشتند.

 

کرباسچی: برخی ها به صف های طولانی مشارکت افتخار می کنند اما موضوع مهم اینست که مردم واقعا انتخاب کنند!

 غلامحسین کرباسچی در این همایش گفت: متاسفانه برخی گاهی اوقات فکر می کنند که انتخابات یک عبادت است و افتخار می کنند به صف های طولانی صندوق های رای و اظهار می کنند که این نشانه عظمت و پشتوانه نظام است! این درحالی است که مشارکت بخشی از روند است. آنچه که باعث دخالت مردم در سرنوشت خود می شود، اینست که مردم واقعا انتخاب کنند! وجود فیلتر برای احصا شرایط حداقلی لازم است اما چرا باید فرزندان جانباز این نظام رد صلاحیت بشوند؟ چرا آقای شکور اکبرنژاد باید رد صلاحیت شود؟

 

چرا باید فرزندان جانباز این نظام رد صلاحیت بشوند؟!

وی افزود: وضعیتی بوجود آمده است که طبقه ی متوسط دلسرد بشود. رای یک طبقه محترم است، رای علاقمندان به مسائل منطقه ای هم محترم است اما شرکت یک طبقه متوسط یک شرکت سیاسی است. مجلس آینده نباید در برابر دولت جبهه گیری کند؟ باید سونامی سال 92 را راه بیاندازیم. 

کرباسچی گفت: انقلاب اسلامی را محدود نمی خواستیم. مجلسی باید روی کار بیاید که پشتوانه دولت باشد و کارشکنی نکند. سوال اصلی اینست که چرا بزرگان اصولگرا همچون آقای ناطق و لاریجانی از جناح اصولگرایی کنار می کشند؟ به دهان سیمان ریختن اصولگرایی نیست. اصلاحات و اعتدالیون برنامه های جدی برای رفع مشکلات دارند. اگر نتوانیم پیروز شویم، تک ستاره های ما نمی توانند کاری را به پیش ببرند.

افتخار کرباسچی از پرونده ی اقتصادی شانزده سال قبل خود

وی درباره ی پرونده ی اقتصادی خود گفت: بعد از 16سال ماجرای پرونده ی بنده، به من اتهام می زنند که فساد اقتصادی را نهادینه کردم. آن ماجرا صرفا به حمایت من از کارکنانم برمی گردد و من بازهم مدیر بشوم از هر شیوه ای برای حمایت از کارکنانم استفاده خواهم کرد! من فساد را نهادینه کردم یا کسی که چفیه بر گردن، ثروت کشور را با خود برد؟! من افتخار می کنم که یک نفر از مدیران شهرداری در آن دوران متهم نشده اند؟ من فساد را نهادینه کردم یا کسی که ثروت مردم را ناعادلانه توزیع کرد؟ آقای نادران چطور ادعای ایمان و حزب الهی بودن می کند که به من تهمت می زند؟ یک نماینده ی بی ملاحظه ی دیگر چطور برادر رئیس جمهور و اطرافیان را متهم به فساد می کند؟ اگر راست می گویید اطلاعاتتان را به قوه قضاییه که همراهتان است ارائه کنید.

 

یک نماینده ی بی ملاحظه ی دیگر چطور برادر رئیس جمهور و اطرافیان را متهم به فساد می کند؟

کرباسچی درباره ادعای بی بی سی و حمایتش از لیست اصلاح طلبان گفت: بعضی ها کسی مثل آقای هاشمی را که از ساواک سیلی خورده را چگونه به عنوان لیست بی بی سی معرفی می کنند؟ چطور لیست مورد تایید شورای نگهبان را لیست بی بی سی معرفی می کنید؟ مگر رسانه های اسراییل از تداوم دولت گذشته خوشحال نبود؟ این چه تفسیری دارد؟

 

هاشم زاده هریسی: من تازه به دوران نیستم و حکم ماموریتم را از مردم گرفته ام

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام هاشم هاشم زاده هریسی، کاندیدای اصلاح طلب مجلس خبرگان رهبری با سلام و صلوات بر حضرت فاطمه گفت: این جمع جمع ولایی، مسلمین، شیعه و علاقه مند به خاندان رسالت هستند، تمامی حرکت ها در این مراسم ولایی و اسلامی است.

وی ادامه داد: من تازه از راه رسیده نیستم، در نظام و انقلاب خبرگان تازه وارد نیستم. من کاندیدا نیستم، نماینده هستم، به عنوان نماینده این ملت ایران و آذربایجان با شما صحبت می کنم. 28 سال  که نماینده مردم هستم، گاهی همزمان نماینده بودم. ما از نظام و انقلاب و اسلام جدا نمی شویم.

وی عنوان کرد: هرچقدر ما را هل دهند، فقط باعث تحقیر شدن خودشان می شوند. این مردم را نمی توانید فراری دهید. هیچ کس نمی تواند  کسی را از دور سفره ای که امام راحل پهن کرده است فراری دهد، نه انسانیت، نه انصاف، نه مصالح ملی و نه منافع ملی است. داعش با شعار الله اکبر گردن می زند و عربستان در اطراف ما صف آرایی کرده است. هیچ کس حق ندارد، داخل کشور دوقطبی درست کند، نه می تواند و نه به مصلحت است.

نماینده ی خبرگان نباید افراد را تنی، ناتنی تلقی بکند

هریسی در تبیین مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که نماینده خبرگان می شود، باید پدری مهربان باشد، همه را زیر پرچم اسلام قرار دهد. دست نوازش بکشد و مواظب همه باشد. این مجلس پدرانی مهربان میخواهد که تنی نا تنی نکند، بتواند که آشتی به راه بیاندازد. این نیروهای انقلابی را فراری ندهد؛ از بین 88 نماینده فقط من دردم را چنین در میان عموم به زبان می آورم. من با کسی اخوت و خصومت ندارم. چرا باید ریزش باشد، چرا باید همه را فراری دهیم. اگر فراری دهید، می روند بیرون. بعد خواهند گفت که فلانی به انگلیس یا آمریکا رفت.

 

رفت و آمد مجدد پزشکیان

در ابتدا مسعود پزشکیان اظهار داشت: قبول وضعیت فعلی یعنی مردن. اگر قرار است به جایی برسیم باید اصلاحات بکنیم. اگر بخواهیم آینده را بسازیم باید نگاه و روش های خود را اصلاح کنیم. همچنین در مقابل کسانی که می خواهند بدبختی و فساد را گسترش دهند بایستیم.

یکی از حواشی مراسم این بود که در اوایل، مسعود پزشکیان بعد از حضور مقطعی خود و خوش و بش با اعضای جلسه سالن را ترک کرد اما پس از اصرار مجریان برنامه به محل همایش بازگشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی