نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. اسفند 1394 - 13:24
نورالدين عافي نويسنده كتاب پرفروش "نورالدين پسر ايران" شب گذشته در يادواره شهداي غواص و شهداي دانشجوي استان كهگيلويه وبويراحمد به بيان خاطراتي از دوران دفاع مقدس و برخي شرايط جبهه هاي جنگ پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،  نورالدين عافي نويسنده كتاب پرفروش "نورالدين پسر ايران" شب گذشته در يادواره شهداي غواص و شهداي دانشجوي استان كهگيلويه وبويراحمد به بيان خاطراتي از دوران دفاع مقدس و برخي شرايط جبهه هاي جنگ پرداخت و گفت: در هشت سال جنگ تحميلي عليه ايران دشمن ما از همه جهات از ما قوي تر بود.

 

وي افزود: در تعداد نيروها و ميزان امكانان جنگي چندين برابر ايران آمار داشتند و مسئول اداره اطلاعات عراق تعداد نفراتشان را بيش از يك و نيم ميليون نفر دانسته بود.

دشمن را ضعيف نشان دادن ظلم نابخشودني در حق شهداست

نويسنده كتاب "نورالدين پسر ايران" ابراز كرد: دشمن در بازگويي هاي صورت گرفته و فيلم هايي كه از جنگ ساخته مي شود بسيار ضعيف و كم فهم جلوه داده شده است در صورتي كه هرگز چنين نبوده و دشمن را ضعيف نشان دادن ظلم بزرگ و نابخشودني در حق شهدا است.

 

وي گفت: در جنگ تحميلي نسبت به دشمن با محدوديت هاي زيادي مواجه بوديم به گونه اي كه براي شكستن خط مين گذاري شده، رزمنده ها بايد خود را برروي سيم خاردار انداخته تا راه باز شود زيرا ما برخي مواقع حتي سيم چين هم نداشتيم.

وي محدوديت ها تا جايي ميدانست كه گفت: در جبهه ها يك ليوان ‌آب بعضي اوقات سه نفر را نجات مي داد و همين يك ليوان آب هم پيدا نمي شد.

 

سید نورالدین عافی در يادوراه 81 شهيد دانشجو استان كهگيلويه وبويراحمد تصريح كرد: فيلم هاي جنگي به نمايش گذاشته شده به هيچ وجه نماينده فضاي واقعي جنگ نيست و بايد تلاش كرد تا جنگ را آنگونه كه بود بازنمايي كردنه اينكه  مس گفت دشمن را ضعيف نشان دهيم.

 

وي تاكيد كرد: ما در جنگ 8 ساله با ابرقدرتها ها مواجه بوديم و امكانات آنان به گونه اي بود كه يقين  داشتند در روزهاي اول پيروز مي شوند و هيچ وقت به اين آرزو نرسيدند.

رمز پيروزيها و موفقيت هاي رزمندگان اسلام، در پيروي امام و رهبري بود

وي  خاطر نشان كرد: رمز پيروزيها و موفقيت هاي رزمندگان اسلام، در پيروي امام و رهبري بود كه در جبهه هاي نامتوازن جنگ تحميليبا گوش به فرمان رهبري بودن توانستيم به پيروزي هاي تاريخي دست يابيم.

 

عافي دوران سختي و جنگ را بهشت رزمندگان اسلام دانست و گفت: ميدان جنگ براي ما بهشت بود و هيچ جاي دنيا برادري، يكدلي، صفا  و صميميتي كه بين رزمنده ها و بسيجي ها بود را نمي توانيد پيدا كنيد متاسفانه  برخي افراد در گذر زمان تغيير كردند وگمراه شدند و از مسير رزمنده بودن خارج شدند اما رمز پيروزي و رزمنده ماندن گوش به فرمان ولي امر خود بودن است و ما بايد هميشه همراه رهبري باشيم نه عقب بيفتيم و نه ازايشان جلوتر برويم.

لازم به ذكر است كه «نورالدین پسر ایران» كتاب خاطرات دفاع مقدس سید نورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی كه مانند دیگر رزمنده‌های نوجوان ایران با تلاش و زحمت فراوان رضایت والدین و مسئولین را برای اعزام به مناطق عملیاتی جلب كرد و اين كتاب ششصدمين كتاب ادبيات دفاع مقدس كشور است كه بسياري از واقعيات دوران جبهه و جنگ را مطرح كرده است.

 

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی